vytisknout velikost písma Malé SUV Hyundai ix25 sa pozrie aj do Európy

Malé SUV Hyundai ix25 sa pozrie aj do Európy

Keď automobilka Hyundai na autosalóne v Pekingu predstavovala malé SUV ix25, tvrdila o ňom, že je vyvinuté pre Čínu a že sa v Číne aj bude vyrábať. A vidíte to, v plánoch automobilky na rok 2017 je uvedenie tohto SUV aj na európsky a americký trh. 

Hyundai ix25 jazdí na platforme crossovera Kia Soul, ale ešte nie je jasné, kde presne sa bude európska verzia ix25 (ak sa vôbec bude volať ix25) vyrábať. Import z Číny, kde je práca stále drahšie, by takéto auto mohol predražiť. 

Hyundai sa nedávno vyjadril, že rozšíri ponuku menších modelov, pretože sa zlepšuje kvalita a zákazníci požadujú menšie a ekonomicky výhodnejšie autá. Preto sa napríklad ponuka modelového radu i20 rozrastie aj o kombík. 
Kórejská automobilka sa chce tiež vyzbrojiť na očakávaný nárast predaja malých crossoverov a SUV v Európe. Už tento rok by sa mohlo predať v tomto segmente asi pol milióna áut a predpokladá sa, že do roku 2020 vzrastú predaje na jeden milión.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY