vytisknout velikost písma Malé naftové autá koncernu Volkswagen zmiznú do piatich rokov

Volkswagen končí s vývojom dieselov s objemom pod 2,0 l. VW Polo bude posledné koncernové auto s malým dieselom. Po roku 2020 prejdú aj malé koncernové modely na hybridný pohon. Mild-hybridy sú už teraz rovnako drahé na výrobu ako diesely.
Malé naftové autá koncernu Volkswagen zmiznú do piatich rokov

Koniec malých naftových motorov sa nezadržateľne blíži. Náklady na vývoj dokonalejších emisných systémov sú tak vysoké, že cena dieselov prekročí dokonca aj moderné hybridy. Navyše sa očakáva, že sa zmení legislatíva a daňové zaťaženie dieselov vzrastie. To sa odráža aj na vývoji. Napríklad koncern Volkswagen pomaly koncepciu malých dieselov so zdvihovým objemom pod 2,0 l opustí.

Chystaná nová generácia Volkswagenu Polo tak bude posledné koncernové auto, ktoré dostane maloobjemový naftový motor. Pôjde o záverečný vývojový stupeň jednotky 1.6 TDI, napriek tomu sa ale očakáva, že po roku 2020 s facelifte zmizne naftový motor aj z Pola. Malé diesely tak skutočne hrajú svoju povestnú labutiu pieseň.

Rovnako sa k vývoju malých dieselov stavia napríklad aj Renault, ktorý ich koniec v menších autách predpovedá na rok 2020. Aj ostatné automobilky maloobjemové diesely opúšťajú a sústredia sa radšej na vývoj moderných zážihových motorov s vysokou účinnosťou, mild-hybridov a iných alternatívnych systémov pohonu.

Prísnejšie meranie emisií v reálnej prevádzke a normy Euro 6b a Euro 6c spolu s očakávaným väčším dohľadom nad dieselmi a ich plnením noriem povedú k tomu, že všetky potrebné systémy na dočisťovanie splodín zvýšia náklady zhruba o 800 eur na auto, informuje austrálsky Motoring. To by sa samozrejme premietlo do konečnej ceny. Podľa Volkswagenu by bol malý diesel o štvrtinu drahší ako konvenčné zážihový motor.

Motory s označením TDI ku koncernu Volkswagen neodmysliteľne patria. Veď to bol práve Volkswagen, kto stál za rozmachom turbodieselov v osobných automobiloch. A bol to tiež Volkswagen, u ktorého vyšla najavo aféra s obchádzaním stále prísnejších emisných noriem. Avšak do emisnej pasce sa chytili prakticky všetky automobilky. Náhmatkovo menujme napríklad Jeep, Fiat, Renault, Citroën, Opel...

Zaujímavé je, že Volkswagen pokročil s vývojom nového modulárneho motora 1.5 TDI, ale vedenie projekt zastavilo, takže sa tento motor s najvyššou pravdepodobnosťou v žiadnom európskom aute neukáže. Avšak napríklad v Indii sa Volkswageny s motorom 1.5 TDI už predávajú, rovnako tak indická Škoda Rapid. Dôvodom sú samozrejme iné emisné predpisy ako v Európe.

Volkswagen verí, že malé diesely budú nahradené mild-hybridmi s kompaktnými elektromotormi integrovanými do prevodovky. Takým autám stačia malé a lacné olovené akumulátory, nepotrebujú rozmerné drahé batérie ako elektromobily. Už teraz sú náklady na výrobu mild-hybridov prakticky totožné s nákladmi na výrobu moderného turbodiesela.

Podľa VW sa význam mild-hybridov zvýši s novým meraním spotreby, ktoré maloobjemové downsizované motory bez elektrickej asistencie znevýhodnia. Vo výsledku by tak benzínový mild-hybrid mohol dosahovať rovnakých alebo aj nižších emisií CO2 než diesel. Zákazníkom by sa vyplatil predovšetkým vďaka nižším daniam. Volkswagen očakáva, že masívny prechod na mild-hybridy sa v rámci koncernu odohrá v rokoch 2020 až 2022.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY