vytisknout velikost písma Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu

Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A1
  2. Fotogaléria: Audi A1 a A1 Sportback

Audi predstavuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Dizajn sa skutočne veľmi nezmenil. Nájsť všetky nové detaily by bolo ako hrať klasickú detskú hru Nájdi a zakrúžkuj desať rozdielov. No na technike sa veci mení, tak sa na to poďme pozrieť.

A1140016.jpgA1140021.jpgA1140027.jpg
Zmeny vzhľadu sú len kozmetické. Dôležité novinky sa ale dejú pod kapotou a všetky nové verzie A1 a A1 Sportback majú samozrejme nižšiu tabuľkovú spotrebu a emisie CO2

Napríklad pod kapotou teraz môžete nájsť trojvalec, vôbec prvýkrát v histórii Audi. Je to nová koncernová preplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, ktorá už sa predstavila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a ktorá si to postupom času zamieri do väčšiny kompaktných áut koncernu, možno aj do Škody Octavia.

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanú spotrebu 4,3 l/100 km. Ďalším trojvalcom je turbodiesel 1.4 TDI pre model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotrebu 3,4 l/100 km. Celkom Audi pre nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šesť motorov, štyri benzínové a dva naftové. Tlačová správa ešte hovorí aj o motore 1.8 TFSI (141 kW/192 k). Ku všetkým motorom je možné priobjednať automatickú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic.

Spolu s bežným modelom A1 sa facelift týka aj verzie S1 a S1 Sportback, ktorá sa predstavila už skôr. Tá má štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Štandardne je k dispozícii s manuálnym "šesťkvaltom" a pohonom všetkých kolies, stovku spraví za 5,9 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h.

Modernizované Audi A1 má aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý znižuje svoj účinok pri rastúcej rýchlosti a vodič si môže zvoliť cez nastavenia jazdných režimov, aký odpor posilňovača chce. Nastaviť možno aj tuhosť podvozku a odozvu motora alebo prevodovky, ak máte automat.

Čo sa podvozku týka, Audi tvrdí, že je tvrdší a športovejší, ale zároveň pohodlnejší. Za príplatok je možné objednať výbavu S line s ešte tuhším a zníženejším podvozkom. Audi A1 má štandardne klasické vzpery MacPherson vpredu a vlečenú nápravu s torznou priečkou vzadu. Len štvorkolka S1 má vzadu nezávislé zavesenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY