vytisknout velikost písma Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu

Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A1
  2. Fotogaléria: Audi A1 a A1 Sportback

Audi predstavuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Dizajn sa skutočne veľmi nezmenil. Nájsť všetky nové detaily by bolo ako hrať klasickú detskú hru Nájdi a zakrúžkuj desať rozdielov. No na technike sa veci mení, tak sa na to poďme pozrieť.

A1140016.jpgA1140021.jpgA1140027.jpg
Zmeny vzhľadu sú len kozmetické. Dôležité novinky sa ale dejú pod kapotou a všetky nové verzie A1 a A1 Sportback majú samozrejme nižšiu tabuľkovú spotrebu a emisie CO2

Napríklad pod kapotou teraz môžete nájsť trojvalec, vôbec prvýkrát v histórii Audi. Je to nová koncernová preplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, ktorá už sa predstavila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a ktorá si to postupom času zamieri do väčšiny kompaktných áut koncernu, možno aj do Škody Octavia.

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanú spotrebu 4,3 l/100 km. Ďalším trojvalcom je turbodiesel 1.4 TDI pre model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotrebu 3,4 l/100 km. Celkom Audi pre nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šesť motorov, štyri benzínové a dva naftové. Tlačová správa ešte hovorí aj o motore 1.8 TFSI (141 kW/192 k). Ku všetkým motorom je možné priobjednať automatickú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic.

Spolu s bežným modelom A1 sa facelift týka aj verzie S1 a S1 Sportback, ktorá sa predstavila už skôr. Tá má štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Štandardne je k dispozícii s manuálnym "šesťkvaltom" a pohonom všetkých kolies, stovku spraví za 5,9 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h.

Modernizované Audi A1 má aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý znižuje svoj účinok pri rastúcej rýchlosti a vodič si môže zvoliť cez nastavenia jazdných režimov, aký odpor posilňovača chce. Nastaviť možno aj tuhosť podvozku a odozvu motora alebo prevodovky, ak máte automat.

Čo sa podvozku týka, Audi tvrdí, že je tvrdší a športovejší, ale zároveň pohodlnejší. Za príplatok je možné objednať výbavu S line s ešte tuhším a zníženejším podvozkom. Audi A1 má štandardne klasické vzpery MacPherson vpredu a vlečenú nápravu s torznou priečkou vzadu. Len štvorkolka S1 má vzadu nezávislé zavesenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY