vytisknout velikost písma Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu

Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A1
  2. Fotogaléria: Audi A1 a A1 Sportback

Audi predstavuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Dizajn sa skutočne veľmi nezmenil. Nájsť všetky nové detaily by bolo ako hrať klasickú detskú hru Nájdi a zakrúžkuj desať rozdielov. No na technike sa veci mení, tak sa na to poďme pozrieť.

A1140016.jpgA1140021.jpgA1140027.jpg
Zmeny vzhľadu sú len kozmetické. Dôležité novinky sa ale dejú pod kapotou a všetky nové verzie A1 a A1 Sportback majú samozrejme nižšiu tabuľkovú spotrebu a emisie CO2

Napríklad pod kapotou teraz môžete nájsť trojvalec, vôbec prvýkrát v histórii Audi. Je to nová koncernová preplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, ktorá už sa predstavila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a ktorá si to postupom času zamieri do väčšiny kompaktných áut koncernu, možno aj do Škody Octavia.

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanú spotrebu 4,3 l/100 km. Ďalším trojvalcom je turbodiesel 1.4 TDI pre model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotrebu 3,4 l/100 km. Celkom Audi pre nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šesť motorov, štyri benzínové a dva naftové. Tlačová správa ešte hovorí aj o motore 1.8 TFSI (141 kW/192 k). Ku všetkým motorom je možné priobjednať automatickú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic.

Spolu s bežným modelom A1 sa facelift týka aj verzie S1 a S1 Sportback, ktorá sa predstavila už skôr. Tá má štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Štandardne je k dispozícii s manuálnym "šesťkvaltom" a pohonom všetkých kolies, stovku spraví za 5,9 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h.

Modernizované Audi A1 má aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý znižuje svoj účinok pri rastúcej rýchlosti a vodič si môže zvoliť cez nastavenia jazdných režimov, aký odpor posilňovača chce. Nastaviť možno aj tuhosť podvozku a odozvu motora alebo prevodovky, ak máte automat.

Čo sa podvozku týka, Audi tvrdí, že je tvrdší a športovejší, ale zároveň pohodlnejší. Za príplatok je možné objednať výbavu S line s ešte tuhším a zníženejším podvozkom. Audi A1 má štandardne klasické vzpery MacPherson vpredu a vlečenú nápravu s torznou priečkou vzadu. Len štvorkolka S1 má vzadu nezávislé zavesenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY