vytisknout velikost písma Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu

Malé Audi A1 prekonalo facelift a dostalo trojvalec na benzín aj naftu
Zoznam kapitol
  1. Facelift pre Audi A1
  2. Fotogaléria: Audi A1 a A1 Sportback

Audi predstavuje faceliftovaný malý hatchback Audi A1 a Audi A1 Sportback. Dizajn sa skutočne veľmi nezmenil. Nájsť všetky nové detaily by bolo ako hrať klasickú detskú hru Nájdi a zakrúžkuj desať rozdielov. No na technike sa veci mení, tak sa na to poďme pozrieť.

A1140016.jpgA1140021.jpgA1140027.jpg
Zmeny vzhľadu sú len kozmetické. Dôležité novinky sa ale dejú pod kapotou a všetky nové verzie A1 a A1 Sportback majú samozrejme nižšiu tabuľkovú spotrebu a emisie CO2

Napríklad pod kapotou teraz môžete nájsť trojvalec, vôbec prvýkrát v histórii Audi. Je to nová koncernová preplňovaná litrová jednotka 1.0 TFSI, ktorá už sa predstavila pod kapotou nového Volkswagenu Polo a ktorá si to postupom času zamieri do väčšiny kompaktných áut koncernu, možno aj do Škody Octavia.

Nový motor má v Audi A1 výkon 70 kW (95 k) a kombinovanú spotrebu 4,3 l/100 km. Ďalším trojvalcom je turbodiesel 1.4 TDI pre model Audi A1 ultra. Má výkon 66 kW (90 k) a spotrebu 3,4 l/100 km. Celkom Audi pre nový model A1 a A1 Sportback nasadilo šesť motorov, štyri benzínové a dva naftové. Tlačová správa ešte hovorí aj o motore 1.8 TFSI (141 kW/192 k). Ku všetkým motorom je možné priobjednať automatickú dvojspojkovú prevodovku S-Tronic.

Spolu s bežným modelom A1 sa facelift týka aj verzie S1 a S1 Sportback, ktorá sa predstavila už skôr. Tá má štvorvalec 2.0 TFSI s výkonom 170 kW (231 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Štandardne je k dispozícii s manuálnym "šesťkvaltom" a pohonom všetkých kolies, stovku spraví za 5,9 sekundy a rozbehne sa na 250 km/h.

Modernizované Audi A1 má aj nový elektromechanický posilňovač riadenia, ktorý znižuje svoj účinok pri rastúcej rýchlosti a vodič si môže zvoliť cez nastavenia jazdných režimov, aký odpor posilňovača chce. Nastaviť možno aj tuhosť podvozku a odozvu motora alebo prevodovky, ak máte automat.

Čo sa podvozku týka, Audi tvrdí, že je tvrdší a športovejší, ale zároveň pohodlnejší. Za príplatok je možné objednať výbavu S line s ešte tuhším a zníženejším podvozkom. Audi A1 má štandardne klasické vzpery MacPherson vpredu a vlečenú nápravu s torznou priečkou vzadu. Len štvorkolka S1 má vzadu nezávislé zavesenie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY