vytisknout velikost písma Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Kompaktný športiak s pohonom zadných kolies je samozrejme skvelá vec a Nissan by také auto veľmi rád postavil. Lenže keď sa na to pozriete z obchodnej stránky, nie je budúcnosť takéhoto projektu práve veľmi ružová. Zaujímavé koncepty idx Nismo a Freeflow sa tak možno sériovej výroby nedočkajú.

Projekt teraz prechádza rovnakými pôrodnými bolesťami, ktoré sprevádzali zrodenie kupé spoločnosti Fuji Heavy Industries. Vozidlá Toyota GT86 a Subaru BRZ tiež nemali budúcnosť istú a Toyota potom tiež ešte hľadala možnosti, ako platformu využiť ďalej, aby sa jej vývoj zaplatil.

S tým teraz bojuje aj Nissan. Potrebuje zabezpečiť, aby sa mu oplatilo investovať do novej platformy pre malú zadokolku. Ako asi tušíte, toto nebude masový produkt, ktorého by sa predávali stovky tisíc kusov ročne. Počiatočné nadšenie jednoducho nestačí na to, aby sa spustila výroba.

Ťažko povedať, ako sa Nissan nakoniec rozhodne. Použitie väčšej platformy napríklad z kupé 370Z neprichádza do úvahy, pretože potom by bolo auto príliš veľké a ťažké. Možno sa Nissan pokúsi spojiť sily s Renaultom. Ten sa v zlom rozišiel s Caterhamom nad projektom vlastnej malej zadokolesovky a určite by už hotovú prácu nerád vyhodil do koša.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY