vytisknout velikost písma Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Kompaktný športiak s pohonom zadných kolies je samozrejme skvelá vec a Nissan by také auto veľmi rád postavil. Lenže keď sa na to pozriete z obchodnej stránky, nie je budúcnosť takéhoto projektu práve veľmi ružová. Zaujímavé koncepty idx Nismo a Freeflow sa tak možno sériovej výroby nedočkajú.

Projekt teraz prechádza rovnakými pôrodnými bolesťami, ktoré sprevádzali zrodenie kupé spoločnosti Fuji Heavy Industries. Vozidlá Toyota GT86 a Subaru BRZ tiež nemali budúcnosť istú a Toyota potom tiež ešte hľadala možnosti, ako platformu využiť ďalej, aby sa jej vývoj zaplatil.

S tým teraz bojuje aj Nissan. Potrebuje zabezpečiť, aby sa mu oplatilo investovať do novej platformy pre malú zadokolku. Ako asi tušíte, toto nebude masový produkt, ktorého by sa predávali stovky tisíc kusov ročne. Počiatočné nadšenie jednoducho nestačí na to, aby sa spustila výroba.

Ťažko povedať, ako sa Nissan nakoniec rozhodne. Použitie väčšej platformy napríklad z kupé 370Z neprichádza do úvahy, pretože potom by bolo auto príliš veľké a ťažké. Možno sa Nissan pokúsi spojiť sily s Renaultom. Ten sa v zlom rozišiel s Caterhamom nad projektom vlastnej malej zadokolesovky a určite by už hotovú prácu nerád vyhodil do koša.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY