vytisknout velikost písma Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Kompaktný športiak s pohonom zadných kolies je samozrejme skvelá vec a Nissan by také auto veľmi rád postavil. Lenže keď sa na to pozriete z obchodnej stránky, nie je budúcnosť takéhoto projektu práve veľmi ružová. Zaujímavé koncepty idx Nismo a Freeflow sa tak možno sériovej výroby nedočkajú.

Projekt teraz prechádza rovnakými pôrodnými bolesťami, ktoré sprevádzali zrodenie kupé spoločnosti Fuji Heavy Industries. Vozidlá Toyota GT86 a Subaru BRZ tiež nemali budúcnosť istú a Toyota potom tiež ešte hľadala možnosti, ako platformu využiť ďalej, aby sa jej vývoj zaplatil.

S tým teraz bojuje aj Nissan. Potrebuje zabezpečiť, aby sa mu oplatilo investovať do novej platformy pre malú zadokolku. Ako asi tušíte, toto nebude masový produkt, ktorého by sa predávali stovky tisíc kusov ročne. Počiatočné nadšenie jednoducho nestačí na to, aby sa spustila výroba.

Ťažko povedať, ako sa Nissan nakoniec rozhodne. Použitie väčšej platformy napríklad z kupé 370Z neprichádza do úvahy, pretože potom by bolo auto príliš veľké a ťažké. Možno sa Nissan pokúsi spojiť sily s Renaultom. Ten sa v zlom rozišiel s Caterhamom nad projektom vlastnej malej zadokolesovky a určite by už hotovú prácu nerád vyhodil do koša.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY