vytisknout velikost písma Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Malá športová zadokolka Nissan IDX nakoniec možno nebude

Kompaktný športiak s pohonom zadných kolies je samozrejme skvelá vec a Nissan by také auto veľmi rád postavil. Lenže keď sa na to pozriete z obchodnej stránky, nie je budúcnosť takéhoto projektu práve veľmi ružová. Zaujímavé koncepty idx Nismo a Freeflow sa tak možno sériovej výroby nedočkajú.

Projekt teraz prechádza rovnakými pôrodnými bolesťami, ktoré sprevádzali zrodenie kupé spoločnosti Fuji Heavy Industries. Vozidlá Toyota GT86 a Subaru BRZ tiež nemali budúcnosť istú a Toyota potom tiež ešte hľadala možnosti, ako platformu využiť ďalej, aby sa jej vývoj zaplatil.

S tým teraz bojuje aj Nissan. Potrebuje zabezpečiť, aby sa mu oplatilo investovať do novej platformy pre malú zadokolku. Ako asi tušíte, toto nebude masový produkt, ktorého by sa predávali stovky tisíc kusov ročne. Počiatočné nadšenie jednoducho nestačí na to, aby sa spustila výroba.

Ťažko povedať, ako sa Nissan nakoniec rozhodne. Použitie väčšej platformy napríklad z kupé 370Z neprichádza do úvahy, pretože potom by bolo auto príliš veľké a ťažké. Možno sa Nissan pokúsi spojiť sily s Renaultom. Ten sa v zlom rozišiel s Caterhamom nad projektom vlastnej malej zadokolesovky a určite by už hotovú prácu nerád vyhodil do koša.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY