vytisknout velikost písma Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Ani nie polovica ľudí v USA si ako ďalšie auto kúpi opäť ekologický model. Teraz opäť frčia SUV so spaľovacím motorom.
Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zistil, že majitelia hybridov a elektromobilov nie sú k tejto technológii príliš lojálni, pomerne rýchlo sa týchto áut zbavujú a kupujú si namiesto nich klasické SUV a crossovery so spaľovacím motorom, najčastejšie benzínovým.

Kým v roku 2012 si ďalšie "zelené auto" kúpilo približne 60% majiteľov, v roku 2014 už to bolo len 45% a čísla ďalej klesajú. Pod 50% lojalita majiteľov ekoaut ešte nikdy neklesla. Podľa magazínu Edmunds za to môže z jednej časti lacný benzín (v USA zlacnel medziročne o polovicu!), z druhej ale aj skutočnosť, že ľuďom elektromobil jednoducho nevyhovuje.

Rastúci záujem o SUV vyplýva nielen z lacnejšieho benzínu, ale aj z toho, že sú vďaka moderným motorom a prevodovkám autá úspornejšie (papierovo, ale aj reálne). Kým Američania jazdia čoraz viac, ich priemerná spotreba klesá.

V roku 2012 si tak bývalí majitelia hybridov alebo elektromobilov kúpili benzínové SUV z 11,9%, v minulom roku to bolo už z 18,8% a v prvom kvartáli roka 2015 dokonca už z 22%. Majitelia sa tiež rozhodujú predovšetkým podľa peňazí a nie podľa ekologického dopadu ich auta. Ľudia sa skrátka sami presvedčili o tom, že sa im elektromobil alebo hybrid neoplatí.

Hybridom a elektromobilom klesol aj podiel na americkom trhu. V prvom kvartáli roka 2014 predstavoval ich podiel 3,3%, zatiaľ čo v prvej štvrtine roka 2015 len 2,7%. Vzrástol ale podiel SUV z 31,8 na 34,2%.

Edmunds tiež na príklade Toyoty Camry spočítal, že pri súčasných cenách benzínu sa hybridné modely bežných áut vyplácajú majiteľom zhruba po 10 až 11 rokoch, zatiaľ čo pred dvoma rokmi pri dvojnásobných cenách benzínu predstavovali návratnosť zhruba päť rokov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY