vytisknout velikost písma Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Ani nie polovica ľudí v USA si ako ďalšie auto kúpi opäť ekologický model. Teraz opäť frčia SUV so spaľovacím motorom.
Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zistil, že majitelia hybridov a elektromobilov nie sú k tejto technológii príliš lojálni, pomerne rýchlo sa týchto áut zbavujú a kupujú si namiesto nich klasické SUV a crossovery so spaľovacím motorom, najčastejšie benzínovým.

Kým v roku 2012 si ďalšie "zelené auto" kúpilo približne 60% majiteľov, v roku 2014 už to bolo len 45% a čísla ďalej klesajú. Pod 50% lojalita majiteľov ekoaut ešte nikdy neklesla. Podľa magazínu Edmunds za to môže z jednej časti lacný benzín (v USA zlacnel medziročne o polovicu!), z druhej ale aj skutočnosť, že ľuďom elektromobil jednoducho nevyhovuje.

Rastúci záujem o SUV vyplýva nielen z lacnejšieho benzínu, ale aj z toho, že sú vďaka moderným motorom a prevodovkám autá úspornejšie (papierovo, ale aj reálne). Kým Američania jazdia čoraz viac, ich priemerná spotreba klesá.

V roku 2012 si tak bývalí majitelia hybridov alebo elektromobilov kúpili benzínové SUV z 11,9%, v minulom roku to bolo už z 18,8% a v prvom kvartáli roka 2015 dokonca už z 22%. Majitelia sa tiež rozhodujú predovšetkým podľa peňazí a nie podľa ekologického dopadu ich auta. Ľudia sa skrátka sami presvedčili o tom, že sa im elektromobil alebo hybrid neoplatí.

Hybridom a elektromobilom klesol aj podiel na americkom trhu. V prvom kvartáli roka 2014 predstavoval ich podiel 3,3%, zatiaľ čo v prvej štvrtine roka 2015 len 2,7%. Vzrástol ale podiel SUV z 31,8 na 34,2%.

Edmunds tiež na príklade Toyoty Camry spočítal, že pri súčasných cenách benzínu sa hybridné modely bežných áut vyplácajú majiteľom zhruba po 10 až 11 rokoch, zatiaľ čo pred dvoma rokmi pri dvojnásobných cenách benzínu predstavovali návratnosť zhruba päť rokov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY