vytisknout velikost písma Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Ani nie polovica ľudí v USA si ako ďalšie auto kúpi opäť ekologický model. Teraz opäť frčia SUV so spaľovacím motorom.
Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zistil, že majitelia hybridov a elektromobilov nie sú k tejto technológii príliš lojálni, pomerne rýchlo sa týchto áut zbavujú a kupujú si namiesto nich klasické SUV a crossovery so spaľovacím motorom, najčastejšie benzínovým.

Kým v roku 2012 si ďalšie "zelené auto" kúpilo približne 60% majiteľov, v roku 2014 už to bolo len 45% a čísla ďalej klesajú. Pod 50% lojalita majiteľov ekoaut ešte nikdy neklesla. Podľa magazínu Edmunds za to môže z jednej časti lacný benzín (v USA zlacnel medziročne o polovicu!), z druhej ale aj skutočnosť, že ľuďom elektromobil jednoducho nevyhovuje.

Rastúci záujem o SUV vyplýva nielen z lacnejšieho benzínu, ale aj z toho, že sú vďaka moderným motorom a prevodovkám autá úspornejšie (papierovo, ale aj reálne). Kým Američania jazdia čoraz viac, ich priemerná spotreba klesá.

V roku 2012 si tak bývalí majitelia hybridov alebo elektromobilov kúpili benzínové SUV z 11,9%, v minulom roku to bolo už z 18,8% a v prvom kvartáli roka 2015 dokonca už z 22%. Majitelia sa tiež rozhodujú predovšetkým podľa peňazí a nie podľa ekologického dopadu ich auta. Ľudia sa skrátka sami presvedčili o tom, že sa im elektromobil alebo hybrid neoplatí.

Hybridom a elektromobilom klesol aj podiel na americkom trhu. V prvom kvartáli roka 2014 predstavoval ich podiel 3,3%, zatiaľ čo v prvej štvrtine roka 2015 len 2,7%. Vzrástol ale podiel SUV z 31,8 na 34,2%.

Edmunds tiež na príklade Toyoty Camry spočítal, že pri súčasných cenách benzínu sa hybridné modely bežných áut vyplácajú majiteľom zhruba po 10 až 11 rokoch, zatiaľ čo pred dvoma rokmi pri dvojnásobných cenách benzínu predstavovali návratnosť zhruba päť rokov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY