vytisknout velikost písma Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Ani nie polovica ľudí v USA si ako ďalšie auto kúpi opäť ekologický model. Teraz opäť frčia SUV so spaľovacím motorom.
Majitelia sa zbavujú elektromobilov a hybridov. Namiesto nich si kupujú SUV

Americký automobilový magazín Edmunds zistil, že majitelia hybridov a elektromobilov nie sú k tejto technológii príliš lojálni, pomerne rýchlo sa týchto áut zbavujú a kupujú si namiesto nich klasické SUV a crossovery so spaľovacím motorom, najčastejšie benzínovým.

Kým v roku 2012 si ďalšie "zelené auto" kúpilo približne 60% majiteľov, v roku 2014 už to bolo len 45% a čísla ďalej klesajú. Pod 50% lojalita majiteľov ekoaut ešte nikdy neklesla. Podľa magazínu Edmunds za to môže z jednej časti lacný benzín (v USA zlacnel medziročne o polovicu!), z druhej ale aj skutočnosť, že ľuďom elektromobil jednoducho nevyhovuje.

Rastúci záujem o SUV vyplýva nielen z lacnejšieho benzínu, ale aj z toho, že sú vďaka moderným motorom a prevodovkám autá úspornejšie (papierovo, ale aj reálne). Kým Američania jazdia čoraz viac, ich priemerná spotreba klesá.

V roku 2012 si tak bývalí majitelia hybridov alebo elektromobilov kúpili benzínové SUV z 11,9%, v minulom roku to bolo už z 18,8% a v prvom kvartáli roka 2015 dokonca už z 22%. Majitelia sa tiež rozhodujú predovšetkým podľa peňazí a nie podľa ekologického dopadu ich auta. Ľudia sa skrátka sami presvedčili o tom, že sa im elektromobil alebo hybrid neoplatí.

Hybridom a elektromobilom klesol aj podiel na americkom trhu. V prvom kvartáli roka 2014 predstavoval ich podiel 3,3%, zatiaľ čo v prvej štvrtine roka 2015 len 2,7%. Vzrástol ale podiel SUV z 31,8 na 34,2%.

Edmunds tiež na príklade Toyoty Camry spočítal, že pri súčasných cenách benzínu sa hybridné modely bežných áut vyplácajú majiteľom zhruba po 10 až 11 rokoch, zatiaľ čo pred dvoma rokmi pri dvojnásobných cenách benzínu predstavovali návratnosť zhruba päť rokov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY