vytisknout velikost písma Mahindra ukázala prvú skicu svojho kupé-SUV. Má sa ho BMW X4 báť?

Mahindra ukázala prvú skicu svojho kupé-SUV. Má sa ho BMW X4 báť?

Športovo sa tváriace crossovery medzi kupé a SUV sú teraz v kurze. Vo februári predstaví svoju vlastnú víziu takého auta indická automobilka Mahindra, o ktorej sa hovorilo v poslednej dobe najmä v súvislosti s kúpou dizajnérskeho štúdia Pininfarina. Napriek tomu na svojom kupé-SUV pracovala značka ešte sama.

)mahindra 001.jpg
Mahindra XUV Aero na prvej skice

Novinka sa volá Mahindra XUV Aero a prvá skica napovedá, že je napríklad BMW X6 alebo menšia X4 jasnou inšpiráciou. Nie snáď, že by Mahindra kopírovala, ale výrazne tvarované boky a atrapy difúzorov sú presne to, čo ľudia na týchto autách chcú.

Pod povrchom nového modelu, ktorý by sa mal ukázať v štádiu predprodukčného konceptu na nadchádzajúcom indickom autosalóne Auto Expo, je prednokolková platforma z SUV Mahindra XUV 500. To je dlhé 4,6 metra a približne napovedá, aký veľký by mohol byť nový "športový "model.

O motoroch ešte nič nevieme, ale podľa všetkého sa pod kapotou "indickej X4" objaví turbodiesel 2,2 l s výkonom 104 kW (142 k) a krútiacim momentom 330 Nm spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý nájdeme aj v modeli XUV 500.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY