vytisknout velikost písma Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Indická spoločnosť Mahindra je v poradí ôsmym potvrdeným tímom, ktorý v budúcom roku vstúpi do nového seriálu Formuly E (FIA).
Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M & M) so sídlom v Bombaji nepatrí v Európe k príliš rešpektovaným hráčom, ale pravdou je, že patrí k najväčším producentom automobilov v Indii, ktorý za rok 2012 pracoval s obratom 9,2 miliárd dolárov. Predvlani ovládla firmu SsangYong a chystá sa preraziť aj na poli motoristického športu

Mahindra Formule E.jpg
Formule E vo farbách týmu Mahindra Racing

Firma M & M založila automobilovú divíziu svojho tímu Mahindra Racing, ktorý vstúpi do pripravovaného šampionátu FIA Formula E, a ktorý odštartuje v septembri budúceho roka. M & M vyrába v značných počtoch elektromobily (ovláda napríklad špecializovanú spoločnosť REVA), a tak vstup do seriálu pretekov formulových vozidiel s elektrickým pohonom je celkom pochopiteľným krokom k propagáciu sériových produktov.

Do šampionátu Formula E nastúpi celkom desať tímov, Mahindra Racing je ôsmym prihláseným, takže už ostávajú len dve voľné miesta. Všetky tímy budú zatiaľ jazdiť s rovnakými vozmi Spark - Renault SRT_01E, ktoré oslávili výstavnú premiéru na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark - Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizácou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii bude...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY