vytisknout velikost písma Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Indická spoločnosť Mahindra je v poradí ôsmym potvrdeným tímom, ktorý v budúcom roku vstúpi do nového seriálu Formuly E (FIA).
Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M & M) so sídlom v Bombaji nepatrí v Európe k príliš rešpektovaným hráčom, ale pravdou je, že patrí k najväčším producentom automobilov v Indii, ktorý za rok 2012 pracoval s obratom 9,2 miliárd dolárov. Predvlani ovládla firmu SsangYong a chystá sa preraziť aj na poli motoristického športu

Mahindra Formule E.jpg
Formule E vo farbách týmu Mahindra Racing

Firma M & M založila automobilovú divíziu svojho tímu Mahindra Racing, ktorý vstúpi do pripravovaného šampionátu FIA Formula E, a ktorý odštartuje v septembri budúceho roka. M & M vyrába v značných počtoch elektromobily (ovláda napríklad špecializovanú spoločnosť REVA), a tak vstup do seriálu pretekov formulových vozidiel s elektrickým pohonom je celkom pochopiteľným krokom k propagáciu sériových produktov.

Do šampionátu Formula E nastúpi celkom desať tímov, Mahindra Racing je ôsmym prihláseným, takže už ostávajú len dve voľné miesta. Všetky tímy budú zatiaľ jazdiť s rovnakými vozmi Spark - Renault SRT_01E, ktoré oslávili výstavnú premiéru na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark - Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizácou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii bude...

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY