vytisknout velikost písma Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Indická spoločnosť Mahindra je v poradí ôsmym potvrdeným tímom, ktorý v budúcom roku vstúpi do nového seriálu Formuly E (FIA).
Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M & M) so sídlom v Bombaji nepatrí v Európe k príliš rešpektovaným hráčom, ale pravdou je, že patrí k najväčším producentom automobilov v Indii, ktorý za rok 2012 pracoval s obratom 9,2 miliárd dolárov. Predvlani ovládla firmu SsangYong a chystá sa preraziť aj na poli motoristického športu

Mahindra Formule E.jpg
Formule E vo farbách týmu Mahindra Racing

Firma M & M založila automobilovú divíziu svojho tímu Mahindra Racing, ktorý vstúpi do pripravovaného šampionátu FIA Formula E, a ktorý odštartuje v septembri budúceho roka. M & M vyrába v značných počtoch elektromobily (ovláda napríklad špecializovanú spoločnosť REVA), a tak vstup do seriálu pretekov formulových vozidiel s elektrickým pohonom je celkom pochopiteľným krokom k propagáciu sériových produktov.

Do šampionátu Formula E nastúpi celkom desať tímov, Mahindra Racing je ôsmym prihláseným, takže už ostávajú len dve voľné miesta. Všetky tímy budú zatiaľ jazdiť s rovnakými vozmi Spark - Renault SRT_01E, ktoré oslávili výstavnú premiéru na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark - Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizácou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii bude...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY