vytisknout velikost písma Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Indická spoločnosť Mahindra je v poradí ôsmym potvrdeným tímom, ktorý v budúcom roku vstúpi do nového seriálu Formuly E (FIA).
Mahindra pripravuje tím pre vstup do šampionátu Formuly E

Automobilka Mahindra & Mahindra (M & M) so sídlom v Bombaji nepatrí v Európe k príliš rešpektovaným hráčom, ale pravdou je, že patrí k najväčším producentom automobilov v Indii, ktorý za rok 2012 pracoval s obratom 9,2 miliárd dolárov. Predvlani ovládla firmu SsangYong a chystá sa preraziť aj na poli motoristického športu

Mahindra Formule E.jpg
Formule E vo farbách týmu Mahindra Racing

Firma M & M založila automobilovú divíziu svojho tímu Mahindra Racing, ktorý vstúpi do pripravovaného šampionátu FIA Formula E, a ktorý odštartuje v septembri budúceho roka. M & M vyrába v značných počtoch elektromobily (ovláda napríklad špecializovanú spoločnosť REVA), a tak vstup do seriálu pretekov formulových vozidiel s elektrickým pohonom je celkom pochopiteľným krokom k propagáciu sériových produktov.

Do šampionátu Formula E nastúpi celkom desať tímov, Mahindra Racing je ôsmym prihláseným, takže už ostávajú len dve voľné miesta. Všetky tímy budú zatiaľ jazdiť s rovnakými vozmi Spark - Renault SRT_01E, ktoré oslávili výstavnú premiéru na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte.

O konštrukciu sa postarala spoločnosť Spark Racing Technology v spolupráci s ďalšími špecializovanými dodávateľmi, pohonnú jednotku dodal McLaren a celé to dal do hromady a v praxi odskúšal Renault. V sérii Spark - Renault SRT_01E vznikne 42 monopostov, ktoré si jazdci budú medzi sebou striedať.

Tento model má podpichnúť aj iné subjekty k tomu, aby pre Formulu E postavili svoje vlastné vozidlá. Elektromotor dosahuje najvyšší výkon 181 koní (133 kW), ktorý môže byť krátkodobo navýšený až na 272 koní (200 kW). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h má prebehnúť za 3 s a najvyššiu rýchlosť dosahuje organizácou FIA obmedzená hranica 225 km/h. Uvidíme, ako zábavný seriál Formula E v danej konfigurácii bude...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY