vytisknout velikost písma Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobca závodných vozov Magnum Cars predstavuje ľahký a technicky veľmi vyspelý športový automobil.
Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Po niekoľkých únikoch informácií, snímok a uvoľnení krátkeho videa (priložené na konci článku) prichádza teraz na program dňa oficiálna premiéra nového športového automobilu s dvojmiestnou, úplne otvorenou karosériou. Pripomeňme, že Magnum Cars stavia pretekárske autá už od konca šesťdesiatych rokov, pričom model MK5 je ich vôbec prvým automobilom určeným pre bežnú cestnú premávku.

Magnum Mk5 1.jpgMagnum Mk5 2.jpgMagnum Mk5 3.jpg
Magnum MK5: nový športiak z Kanady

"Zamierenie je medzi drahé superšporty a čisto pretekárske vozidlá a ponúka to najlepšie z oboch kategórií," stojí v oficiálnom vyhlásení Magnum Cars. "MK5 zaujme svojou kvalitnou a údržbu jednoduchou konštrukciou. Kombinuje bezpečnosť s technickým pokrokom a vyniká modernými materiálmi vrátane uhlíkových kompozitov a hliníkových zliatin z leteckého priemyslu. "

Krásna "reklamština", avšak pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 sú naozaj pôsobivé. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých ramenách nerovnakej dĺžky a pruženie vodorovnými jednotkami "pushrod", tuhosť tlmičov aj zakrivenie stabilizátorov je nastaviteľné. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sa skrývajú brzdové kotúče s štvorpiestikovými strmeňmi, pomer brzdného účinku medzi nápravami je možné plynule meniť z miesta vodiča.

Magnum Mk5 4.jpg
Magnum MK5 na prvom tajemnom snímku

Na palube sa počítalo aj s batožinovým priestorom, ktorý bol navrhnutý tak, aby pojal dvojicu bezpečnostných prilieb. Pred zadnou nápravou sa nachádza štvorvalcový motor bližšie neurčeného pôvodu s výkonom 250 koní (184 kW) pri 11 000 ot./min. Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša cez šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením a samosvorným diferenciálom.

Na palube na vodiča a jeho spolujazdca čakajú kompozitové škrupinové sedadlá s šesťbodovými pásmi, digitálny prístrojový štít a displej s obrazom cúvacej kamery, volant je pre ľahšie nastupovanie odnímateľný. A na záver to najlepšie: pohotovostná hmotnosť činí len 545 kg, vďaka čomu vozidlo podľa tvrdenia výrobcu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2s a dosiahne rýchlosť 240 km h. V Magnum Cars sľubujú tiež bočné preťaženie cez 2g.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY