vytisknout velikost písma Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobca závodných vozov Magnum Cars predstavuje ľahký a technicky veľmi vyspelý športový automobil.
Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Po niekoľkých únikoch informácií, snímok a uvoľnení krátkeho videa (priložené na konci článku) prichádza teraz na program dňa oficiálna premiéra nového športového automobilu s dvojmiestnou, úplne otvorenou karosériou. Pripomeňme, že Magnum Cars stavia pretekárske autá už od konca šesťdesiatych rokov, pričom model MK5 je ich vôbec prvým automobilom určeným pre bežnú cestnú premávku.

Magnum Mk5 1.jpgMagnum Mk5 2.jpgMagnum Mk5 3.jpg
Magnum MK5: nový športiak z Kanady

"Zamierenie je medzi drahé superšporty a čisto pretekárske vozidlá a ponúka to najlepšie z oboch kategórií," stojí v oficiálnom vyhlásení Magnum Cars. "MK5 zaujme svojou kvalitnou a údržbu jednoduchou konštrukciou. Kombinuje bezpečnosť s technickým pokrokom a vyniká modernými materiálmi vrátane uhlíkových kompozitov a hliníkových zliatin z leteckého priemyslu. "

Krásna "reklamština", avšak pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 sú naozaj pôsobivé. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých ramenách nerovnakej dĺžky a pruženie vodorovnými jednotkami "pushrod", tuhosť tlmičov aj zakrivenie stabilizátorov je nastaviteľné. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sa skrývajú brzdové kotúče s štvorpiestikovými strmeňmi, pomer brzdného účinku medzi nápravami je možné plynule meniť z miesta vodiča.

Magnum Mk5 4.jpg
Magnum MK5 na prvom tajemnom snímku

Na palube sa počítalo aj s batožinovým priestorom, ktorý bol navrhnutý tak, aby pojal dvojicu bezpečnostných prilieb. Pred zadnou nápravou sa nachádza štvorvalcový motor bližšie neurčeného pôvodu s výkonom 250 koní (184 kW) pri 11 000 ot./min. Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša cez šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením a samosvorným diferenciálom.

Na palube na vodiča a jeho spolujazdca čakajú kompozitové škrupinové sedadlá s šesťbodovými pásmi, digitálny prístrojový štít a displej s obrazom cúvacej kamery, volant je pre ľahšie nastupovanie odnímateľný. A na záver to najlepšie: pohotovostná hmotnosť činí len 545 kg, vďaka čomu vozidlo podľa tvrdenia výrobcu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2s a dosiahne rýchlosť 240 km h. V Magnum Cars sľubujú tiež bočné preťaženie cez 2g.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY