vytisknout velikost písma Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobca závodných vozov Magnum Cars predstavuje ľahký a technicky veľmi vyspelý športový automobil.
Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Po niekoľkých únikoch informácií, snímok a uvoľnení krátkeho videa (priložené na konci článku) prichádza teraz na program dňa oficiálna premiéra nového športového automobilu s dvojmiestnou, úplne otvorenou karosériou. Pripomeňme, že Magnum Cars stavia pretekárske autá už od konca šesťdesiatych rokov, pričom model MK5 je ich vôbec prvým automobilom určeným pre bežnú cestnú premávku.

Magnum Mk5 1.jpgMagnum Mk5 2.jpgMagnum Mk5 3.jpg
Magnum MK5: nový športiak z Kanady

"Zamierenie je medzi drahé superšporty a čisto pretekárske vozidlá a ponúka to najlepšie z oboch kategórií," stojí v oficiálnom vyhlásení Magnum Cars. "MK5 zaujme svojou kvalitnou a údržbu jednoduchou konštrukciou. Kombinuje bezpečnosť s technickým pokrokom a vyniká modernými materiálmi vrátane uhlíkových kompozitov a hliníkových zliatin z leteckého priemyslu. "

Krásna "reklamština", avšak pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 sú naozaj pôsobivé. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých ramenách nerovnakej dĺžky a pruženie vodorovnými jednotkami "pushrod", tuhosť tlmičov aj zakrivenie stabilizátorov je nastaviteľné. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sa skrývajú brzdové kotúče s štvorpiestikovými strmeňmi, pomer brzdného účinku medzi nápravami je možné plynule meniť z miesta vodiča.

Magnum Mk5 4.jpg
Magnum MK5 na prvom tajemnom snímku

Na palube sa počítalo aj s batožinovým priestorom, ktorý bol navrhnutý tak, aby pojal dvojicu bezpečnostných prilieb. Pred zadnou nápravou sa nachádza štvorvalcový motor bližšie neurčeného pôvodu s výkonom 250 koní (184 kW) pri 11 000 ot./min. Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša cez šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením a samosvorným diferenciálom.

Na palube na vodiča a jeho spolujazdca čakajú kompozitové škrupinové sedadlá s šesťbodovými pásmi, digitálny prístrojový štít a displej s obrazom cúvacej kamery, volant je pre ľahšie nastupovanie odnímateľný. A na záver to najlepšie: pohotovostná hmotnosť činí len 545 kg, vďaka čomu vozidlo podľa tvrdenia výrobcu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2s a dosiahne rýchlosť 240 km h. V Magnum Cars sľubujú tiež bočné preťaženie cez 2g.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY