vytisknout velikost písma Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Kanadský výrobca závodných vozov Magnum Cars predstavuje ľahký a technicky veľmi vyspelý športový automobil.
Magnum MK5: ľahký superšport z Kanady točí 11 000 ot./min.

Po niekoľkých únikoch informácií, snímok a uvoľnení krátkeho videa (priložené na konci článku) prichádza teraz na program dňa oficiálna premiéra nového športového automobilu s dvojmiestnou, úplne otvorenou karosériou. Pripomeňme, že Magnum Cars stavia pretekárske autá už od konca šesťdesiatych rokov, pričom model MK5 je ich vôbec prvým automobilom určeným pre bežnú cestnú premávku.

Magnum Mk5 1.jpgMagnum Mk5 2.jpgMagnum Mk5 3.jpg
Magnum MK5: nový športiak z Kanady

"Zamierenie je medzi drahé superšporty a čisto pretekárske vozidlá a ponúka to najlepšie z oboch kategórií," stojí v oficiálnom vyhlásení Magnum Cars. "MK5 zaujme svojou kvalitnou a údržbu jednoduchou konštrukciou. Kombinuje bezpečnosť s technickým pokrokom a vyniká modernými materiálmi vrátane uhlíkových kompozitov a hliníkových zliatin z leteckého priemyslu. "

Krásna "reklamština", avšak pravdou je, že technické údaje modelu Magnum MK5 sú naozaj pôsobivé. Všetky kolesá sú zavesené na dvojitých ramenách nerovnakej dĺžky a pruženie vodorovnými jednotkami "pushrod", tuhosť tlmičov aj zakrivenie stabilizátorov je nastaviteľné. Za osemnásťpalcovými liatymi ráfikmi sa skrývajú brzdové kotúče s štvorpiestikovými strmeňmi, pomer brzdného účinku medzi nápravami je možné plynule meniť z miesta vodiča.

Magnum Mk5 4.jpg
Magnum MK5 na prvom tajemnom snímku

Na palube sa počítalo aj s batožinovým priestorom, ktorý bol navrhnutý tak, aby pojal dvojicu bezpečnostných prilieb. Pred zadnou nápravou sa nachádza štvorvalcový motor bližšie neurčeného pôvodu s výkonom 250 koní (184 kW) pri 11 000 ot./min. Krútiaci moment sa na zadné kolesá prenáša cez šesťstupňovú prevodovku so sekvenčným radením a samosvorným diferenciálom.

Na palube na vodiča a jeho spolujazdca čakajú kompozitové škrupinové sedadlá s šesťbodovými pásmi, digitálny prístrojový štít a displej s obrazom cúvacej kamery, volant je pre ľahšie nastupovanie odnímateľný. A na záver to najlepšie: pohotovostná hmotnosť činí len 545 kg, vďaka čomu vozidlo podľa tvrdenia výrobcu zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2s a dosiahne rýchlosť 240 km h. V Magnum Cars sľubujú tiež bočné preťaženie cez 2g.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY