vytisknout velikost písma Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Finále americkej Národnej futbalovej ligy je pre našinca zrejme rovnako dôležité ako kvalifikácia na okresný prebor v šachu. Avšak v USA tým žije skoro celý národ a automobilky sa predháňajú v tom, kto ukáže počas vysielacích prestávok na močenie a doplnenie misy popcornu pútavejšiu reklamu.

Poslednou dobou sa automobilky snažia do reklám vsunúť aj nejaké posolstvo než len priadnu frázu, že ich autá sú najlepšie a že si ich máte kúpiť. Tvorba reklám pre Super Bowl je veľmi drahý biznis, rovnako tak cena vysielacieho času počas zápasu.

BMW

BMW sa rozhodlo promovať svoj elektromobil i3 paródiou na The Today Show z roku 1994, kedy si moderátorská dvojica Katie Couricová a Bryant Gumbel robila srandu z internetu, ktorý bol v tej dobe novinkou.

Kia

Kia najala bývalého agenta 007 Jamesa Bonda, toho času na penzii, lebo Pierce Brosnan už sa z Waltheru PPK nastrieľal dosť. Zaujímavé je, že aj reklama na Kiu Sorento sa nesie v duchu akčnej paródie, až človek zabudne, že je to vlastne reklama na auto.

Lexus

Lexus to nezobral za vtipný koniec a proste len predvádza nové hybridné auto a chce, aby ste ho privítali.

Mercedes-Benz

Mercedes promuje nové coupé AMG GT pripomienkou rozprávky o zajacovi, ktorého porazila pomalá korytnačka. Niet divu, keď zajac musel po svojich, ale korytnačka v rozpore s pravidlami použila automobil.

Toyota

V reklame Toyoty účinkuje Amy Purdy, paralympijská bronzová medailistka vo snowboardcrosse zo Soči, ktorej snaženie sprevádzajú slávne slová Muhammada Aliho (nie egyptského vládcu z 19. storočia, ale slávneho boxera). Toyota sa nám snaží povedať, že "jedno odvážne rohodnutie nasleduje ďalšie".

Volvo

Volvo sa tento rok namiesto klasickej kampane počas vysielania Super Bowlu rozhodlo vyzvať divákov, aby počas vysielania konkurenčných reklám nominovali toho, kto si podľa nich zaslúži zadarmo Volvo XC60. Automobilka potom vyberie päť ľudí, ktorí skutočne dostanú nové auto. Zaujímavé je, že táto kampaň je vraj lacnejšia ako klasická televízna reklama počas Super Bowlu.

Ktorá kampaň alebo reklama sa vám páči najviac?

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY