vytisknout velikost písma Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Finále americkej Národnej futbalovej ligy je pre našinca zrejme rovnako dôležité ako kvalifikácia na okresný prebor v šachu. Avšak v USA tým žije skoro celý národ a automobilky sa predháňajú v tom, kto ukáže počas vysielacích prestávok na močenie a doplnenie misy popcornu pútavejšiu reklamu.

Poslednou dobou sa automobilky snažia do reklám vsunúť aj nejaké posolstvo než len priadnu frázu, že ich autá sú najlepšie a že si ich máte kúpiť. Tvorba reklám pre Super Bowl je veľmi drahý biznis, rovnako tak cena vysielacieho času počas zápasu.

BMW

BMW sa rozhodlo promovať svoj elektromobil i3 paródiou na The Today Show z roku 1994, kedy si moderátorská dvojica Katie Couricová a Bryant Gumbel robila srandu z internetu, ktorý bol v tej dobe novinkou.

Kia

Kia najala bývalého agenta 007 Jamesa Bonda, toho času na penzii, lebo Pierce Brosnan už sa z Waltheru PPK nastrieľal dosť. Zaujímavé je, že aj reklama na Kiu Sorento sa nesie v duchu akčnej paródie, až človek zabudne, že je to vlastne reklama na auto.

Lexus

Lexus to nezobral za vtipný koniec a proste len predvádza nové hybridné auto a chce, aby ste ho privítali.

Mercedes-Benz

Mercedes promuje nové coupé AMG GT pripomienkou rozprávky o zajacovi, ktorého porazila pomalá korytnačka. Niet divu, keď zajac musel po svojich, ale korytnačka v rozpore s pravidlami použila automobil.

Toyota

V reklame Toyoty účinkuje Amy Purdy, paralympijská bronzová medailistka vo snowboardcrosse zo Soči, ktorej snaženie sprevádzajú slávne slová Muhammada Aliho (nie egyptského vládcu z 19. storočia, ale slávneho boxera). Toyota sa nám snaží povedať, že "jedno odvážne rohodnutie nasleduje ďalšie".

Volvo

Volvo sa tento rok namiesto klasickej kampane počas vysielania Super Bowlu rozhodlo vyzvať divákov, aby počas vysielania konkurenčných reklám nominovali toho, kto si podľa nich zaslúži zadarmo Volvo XC60. Automobilka potom vyberie päť ľudí, ktorí skutočne dostanú nové auto. Zaujímavé je, že táto kampaň je vraj lacnejšia ako klasická televízna reklama počas Super Bowlu.

Ktorá kampaň alebo reklama sa vám páči najviac?

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY