vytisknout velikost písma Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Finále americkej Národnej futbalovej ligy je pre našinca zrejme rovnako dôležité ako kvalifikácia na okresný prebor v šachu. Avšak v USA tým žije skoro celý národ a automobilky sa predháňajú v tom, kto ukáže počas vysielacích prestávok na močenie a doplnenie misy popcornu pútavejšiu reklamu.

Poslednou dobou sa automobilky snažia do reklám vsunúť aj nejaké posolstvo než len priadnu frázu, že ich autá sú najlepšie a že si ich máte kúpiť. Tvorba reklám pre Super Bowl je veľmi drahý biznis, rovnako tak cena vysielacieho času počas zápasu.

BMW

BMW sa rozhodlo promovať svoj elektromobil i3 paródiou na The Today Show z roku 1994, kedy si moderátorská dvojica Katie Couricová a Bryant Gumbel robila srandu z internetu, ktorý bol v tej dobe novinkou.

Kia

Kia najala bývalého agenta 007 Jamesa Bonda, toho času na penzii, lebo Pierce Brosnan už sa z Waltheru PPK nastrieľal dosť. Zaujímavé je, že aj reklama na Kiu Sorento sa nesie v duchu akčnej paródie, až človek zabudne, že je to vlastne reklama na auto.

Lexus

Lexus to nezobral za vtipný koniec a proste len predvádza nové hybridné auto a chce, aby ste ho privítali.

Mercedes-Benz

Mercedes promuje nové coupé AMG GT pripomienkou rozprávky o zajacovi, ktorého porazila pomalá korytnačka. Niet divu, keď zajac musel po svojich, ale korytnačka v rozpore s pravidlami použila automobil.

Toyota

V reklame Toyoty účinkuje Amy Purdy, paralympijská bronzová medailistka vo snowboardcrosse zo Soči, ktorej snaženie sprevádzajú slávne slová Muhammada Aliho (nie egyptského vládcu z 19. storočia, ale slávneho boxera). Toyota sa nám snaží povedať, že "jedno odvážne rohodnutie nasleduje ďalšie".

Volvo

Volvo sa tento rok namiesto klasickej kampane počas vysielania Super Bowlu rozhodlo vyzvať divákov, aby počas vysielania konkurenčných reklám nominovali toho, kto si podľa nich zaslúži zadarmo Volvo XC60. Automobilka potom vyberie päť ľudí, ktorí skutočne dostanú nové auto. Zaujímavé je, že táto kampaň je vraj lacnejšia ako klasická televízna reklama počas Super Bowlu.

Ktorá kampaň alebo reklama sa vám páči najviac?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY