vytisknout velikost písma Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Má lepšiu reklamu pre Super Bowl BMW, Toyota, Kia alebo Mercedes?

Finále americkej Národnej futbalovej ligy je pre našinca zrejme rovnako dôležité ako kvalifikácia na okresný prebor v šachu. Avšak v USA tým žije skoro celý národ a automobilky sa predháňajú v tom, kto ukáže počas vysielacích prestávok na močenie a doplnenie misy popcornu pútavejšiu reklamu.

Poslednou dobou sa automobilky snažia do reklám vsunúť aj nejaké posolstvo než len priadnu frázu, že ich autá sú najlepšie a že si ich máte kúpiť. Tvorba reklám pre Super Bowl je veľmi drahý biznis, rovnako tak cena vysielacieho času počas zápasu.

BMW

BMW sa rozhodlo promovať svoj elektromobil i3 paródiou na The Today Show z roku 1994, kedy si moderátorská dvojica Katie Couricová a Bryant Gumbel robila srandu z internetu, ktorý bol v tej dobe novinkou.

Kia

Kia najala bývalého agenta 007 Jamesa Bonda, toho času na penzii, lebo Pierce Brosnan už sa z Waltheru PPK nastrieľal dosť. Zaujímavé je, že aj reklama na Kiu Sorento sa nesie v duchu akčnej paródie, až človek zabudne, že je to vlastne reklama na auto.

Lexus

Lexus to nezobral za vtipný koniec a proste len predvádza nové hybridné auto a chce, aby ste ho privítali.

Mercedes-Benz

Mercedes promuje nové coupé AMG GT pripomienkou rozprávky o zajacovi, ktorého porazila pomalá korytnačka. Niet divu, keď zajac musel po svojich, ale korytnačka v rozpore s pravidlami použila automobil.

Toyota

V reklame Toyoty účinkuje Amy Purdy, paralympijská bronzová medailistka vo snowboardcrosse zo Soči, ktorej snaženie sprevádzajú slávne slová Muhammada Aliho (nie egyptského vládcu z 19. storočia, ale slávneho boxera). Toyota sa nám snaží povedať, že "jedno odvážne rohodnutie nasleduje ďalšie".

Volvo

Volvo sa tento rok namiesto klasickej kampane počas vysielania Super Bowlu rozhodlo vyzvať divákov, aby počas vysielania konkurenčných reklám nominovali toho, kto si podľa nich zaslúži zadarmo Volvo XC60. Automobilka potom vyberie päť ľudí, ktorí skutočne dostanú nové auto. Zaujímavé je, že táto kampaň je vraj lacnejšia ako klasická televízna reklama počas Super Bowlu.

Ktorá kampaň alebo reklama sa vám páči najviac?

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY