vytisknout velikost písma Má lepší pohon 4×4 Audi A5, alebo Opel Insignia?

Ako to dopadne, keď máte v štvorkolke trakciu len na jednom kolese? Funguje štvorkolka Opelu lepšie ako tá v Audi? Konkrétne umelo navodená situácia ale prezradí len málo o celkových schopnostiach pohonu v reálnej prevádzke.
Má lepší pohon 4×4 Audi A5, alebo Opel Insignia?

Áno, my vieme. Podobné videá sa objavujú pomerne často. A technicky vzaté toho zase toľko nedokazujú. Svet kedysi obleteli podobné porovnanie pohonov všetkých kolies v Audi Q5 a BMW X3 a určite nájdete aj ďalšie podobné komparácie. Tentoraz sa proti sebe postavil Opel Insignia pre americký trh, kde sa volá Buick Regal, a Audi A5.

Obe porovnávané vozidlá boli vybavené pohonom všetkých kolies a pre demonštráciu schopností ich štvorkoliek bol vybraný scenár, kedy dostatok trakcie má len ľavé zadné koleso. Valčekové podložky pod oboma prednými a pravým zadným kolesom majú simulovať napríklad situáciu, keď zapadnete do snehu a na asfalte zostane len jedno kolo.

Asi už tušíte, kam toto porovnanie mieri. A my nespochybňujeme, že sa zrejme jedná o cielenú a zaujatú prezentáciu dealera vozidiel Buick. Pekne podľa porekadla "kto chce štvorkolku Audi biť, tri valčekové podložky si vždy nájde". Navyše by nás zaujímalo, ako by z takéhoto porovnania vyšlo napréklad RS5 alebo iný model Audi so športovým samosvorným diferenciálom vzadu.

Buick, poťažmo Opel Insignia u nás, používajú veľmi podobný systém. Vlastne sa jedná o rovnaký "diferenciál", ktorý nájdeme napríklad vo Forde Focus RS. A je potrebné priznať, že automobilky to so zvelebovaním vlastných systémov a elektronických asistentov mnohokrát veľmi preháňajú. Veru, fyziku ani marketingové oddelenie nepremôže.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY