Áno, my vieme. Podobné videá sa objavujú pomerne často. A technicky vzaté toho zase toľko nedokazujú. Svet kedysi obleteli podobné porovnanie pohonov všetkých kolies v Audi Q5 a BMW X3 a určite nájdete aj ďalšie podobné komparácie. Tentoraz sa proti sebe postavil Opel Insignia pre americký trh, kde sa volá Buick Regal, a Audi A5.
Obe porovnávané vozidlá boli vybavené pohonom všetkých kolies a pre demonštráciu schopností ich štvorkoliek bol vybraný scenár, kedy dostatok trakcie má len ľavé zadné koleso. Valčekové podložky pod oboma prednými a pravým zadným kolesom majú simulovať napríklad situáciu, keď zapadnete do snehu a na asfalte zostane len jedno kolo.
Asi už tušíte, kam toto porovnanie mieri. A my nespochybňujeme, že sa zrejme jedná o cielenú a zaujatú prezentáciu dealera vozidiel Buick. Pekne podľa porekadla "kto chce štvorkolku Audi biť, tri valčekové podložky si vždy nájde". Navyše by nás zaujímalo, ako by z takéhoto porovnania vyšlo napréklad RS5 alebo iný model Audi so športovým samosvorným diferenciálom vzadu.
Buick, poťažmo Opel Insignia u nás, používajú veľmi podobný systém. Vlastne sa jedná o rovnaký "diferenciál", ktorý nájdeme napríklad vo Forde Focus RS. A je potrebné priznať, že automobilky to so zvelebovaním vlastných systémov a elektronických asistentov mnohokrát veľmi preháňajú. Veru, fyziku ani marketingové oddelenie nepremôže.