vytisknout velikost písma Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Už o niekoľko dní, presnejšie na víkendovej monackej výstave Top Marques, bude európskemu publiku predstavený arabský superšportový automobil Lykan HyperSport. V produkčnom vyhotovení...
Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Lykan HyperSport má byť prvým arabským superšportom. Tento projekt sme vám prvýkrát predstavili už pred rokom, no už v novembri tu bol funkčný prototyp. Za týmto modelom stojí istý Ralph Debbas, resp. jeho libanonská automobilka W Motors, ktorá bola založená len v roku 2012. Už cez tento víkend sa Lykan HyperSport predstaví na európskej pôde, a to na výstave Top Marques v Monaku.

Lykan HyperSport 2.jpgLykan HyperSport 1.jpgLykan HyperSport 3.jpg
Lykan HyperSport vo svojej najčerstvejšej podobe (foto James Holm)

UW Motors vzali svoj ​​projekt skutočne vážne. Vydupať z popola podobne odvážnu myšlienku a doslova v priebehu niekoľkých mesiacov ju doviesť až do štádia predprodukčných prototypov, to je úctyhodný výkon. W Motors na svojom HyperSporte spolupracuje s radom špecializovaných spoločností vrátane rakúskej firmy Magna Steyr a talianskych štúdií StudioTorino a Carozzeria Viotti. Produkčná linka ešte nestojí, ale mala by vzniknúť už čoskoro kdesi v Spojených arabských emirátoch (SAE).

Podľa posledných informácií má byť HyperSport poháňaný motorom s výkonom 770 koní (566 kW) a krútiacim momentom 998 Nm, pričom vozidlo s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 2,8 s a dosiahne rýchlosť 394 km/h. Malosériová výroba sa má rozbehnúť už koncom tohto roka, u W Motors navyše sľubujú prípravu nového, ešte výkonnejšieho modelu. Pripomeňme, že tohtoročné Top Marques Monaco štartuje už pozajtra.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY