vytisknout velikost písma Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Už o niekoľko dní, presnejšie na víkendovej monackej výstave Top Marques, bude európskemu publiku predstavený arabský superšportový automobil Lykan HyperSport. V produkčnom vyhotovení...
Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Lykan HyperSport má byť prvým arabským superšportom. Tento projekt sme vám prvýkrát predstavili už pred rokom, no už v novembri tu bol funkčný prototyp. Za týmto modelom stojí istý Ralph Debbas, resp. jeho libanonská automobilka W Motors, ktorá bola založená len v roku 2012. Už cez tento víkend sa Lykan HyperSport predstaví na európskej pôde, a to na výstave Top Marques v Monaku.

Lykan HyperSport 2.jpgLykan HyperSport 1.jpgLykan HyperSport 3.jpg
Lykan HyperSport vo svojej najčerstvejšej podobe (foto James Holm)

UW Motors vzali svoj ​​projekt skutočne vážne. Vydupať z popola podobne odvážnu myšlienku a doslova v priebehu niekoľkých mesiacov ju doviesť až do štádia predprodukčných prototypov, to je úctyhodný výkon. W Motors na svojom HyperSporte spolupracuje s radom špecializovaných spoločností vrátane rakúskej firmy Magna Steyr a talianskych štúdií StudioTorino a Carozzeria Viotti. Produkčná linka ešte nestojí, ale mala by vzniknúť už čoskoro kdesi v Spojených arabských emirátoch (SAE).

Podľa posledných informácií má byť HyperSport poháňaný motorom s výkonom 770 koní (566 kW) a krútiacim momentom 998 Nm, pričom vozidlo s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 2,8 s a dosiahne rýchlosť 394 km/h. Malosériová výroba sa má rozbehnúť už koncom tohto roka, u W Motors navyše sľubujú prípravu nového, ešte výkonnejšieho modelu. Pripomeňme, že tohtoročné Top Marques Monaco štartuje už pozajtra.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY