vytisknout velikost písma Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Už o niekoľko dní, presnejšie na víkendovej monackej výstave Top Marques, bude európskemu publiku predstavený arabský superšportový automobil Lykan HyperSport. V produkčnom vyhotovení...
Lykan HyperSport: arabský superšport sa chystá na európsku premiéru

Lykan HyperSport má byť prvým arabským superšportom. Tento projekt sme vám prvýkrát predstavili už pred rokom, no už v novembri tu bol funkčný prototyp. Za týmto modelom stojí istý Ralph Debbas, resp. jeho libanonská automobilka W Motors, ktorá bola založená len v roku 2012. Už cez tento víkend sa Lykan HyperSport predstaví na európskej pôde, a to na výstave Top Marques v Monaku.

Lykan HyperSport 2.jpgLykan HyperSport 1.jpgLykan HyperSport 3.jpg
Lykan HyperSport vo svojej najčerstvejšej podobe (foto James Holm)

UW Motors vzali svoj ​​projekt skutočne vážne. Vydupať z popola podobne odvážnu myšlienku a doslova v priebehu niekoľkých mesiacov ju doviesť až do štádia predprodukčných prototypov, to je úctyhodný výkon. W Motors na svojom HyperSporte spolupracuje s radom špecializovaných spoločností vrátane rakúskej firmy Magna Steyr a talianskych štúdií StudioTorino a Carozzeria Viotti. Produkčná linka ešte nestojí, ale mala by vzniknúť už čoskoro kdesi v Spojených arabských emirátoch (SAE).

Podľa posledných informácií má byť HyperSport poháňaný motorom s výkonom 770 koní (566 kW) a krútiacim momentom 998 Nm, pričom vozidlo s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 2,8 s a dosiahne rýchlosť 394 km/h. Malosériová výroba sa má rozbehnúť už koncom tohto roka, u W Motors navyše sľubujú prípravu nového, ešte výkonnejšieho modelu. Pripomeňme, že tohtoročné Top Marques Monaco štartuje už pozajtra.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY