vytisknout velikost písma Luxusný Brabus 850 je karbónom obložená raketa

Luxusný Brabus 850 je karbónom obložená raketa

Brabus predstavil novinku v podobe modelu 850. Ako ste si určite všimli, ako základ tu poslúžil Mercedes-Benz triedy S, konkrétne prevedenie 63 AMG. Po zásahu nemeckej spoločnosti sa z tohto modelu stala veľmi luxusná raketa schopná dosiahnuť maximálnu rýchlosť až 350 km/h.

Pôvodný preplňovaný osemvalec s objemom 5,5 litra dostal veľkosť 5912 cm3, menilo sa ale samozrejme tiež sanie aj turbodúchadla a veľa ďalších vecí. Výsledkom je maximálny výkon 625 kW (850 k) pri 5400 ot./min (sériová verzia má 430 kW/585 k) a krútiaci moment 1450 Nm dostupný v rozmedzí od 2500 do 4500 ot./min. O maximálnej rýchlosti sme sa už zmienili, zrýchlenie z nuly na stovku potom prebehne za 3,5 s.

Čo sa spotreby týka, podľa oficiálnych tabuliek nemá ísť o nič hrozné. V meste si údajne povie Brabus 850 o necelých štrnásť litrov, mimo mesta dokonca len o 7,9 l/100 km a v kombinovanom cykle mu bolo nameraných 10,1 l/100 km.

Menil sa aj dizajn exteriéru a vo veľkom sa vylepšoval interiér. Miesto podrobného popisu ale povie viac priložená fotogaléria. Špeciálne interiér naozaj stojí za detailnejšie preskúmanie.

850_22.jpg850_23.jpg850_17.jpg850_04.jpg850_32.jpg850_33.jpg850_27.jpg850_24.jpg850_15.jpg850_13.jpg850_11.jpg850_01.jpg850_02.jpg850_03.jpg850_08.jpg850_05.jpg850_06.jpg850_07.jpg850_09.jpg850_10.jpg850_12.jpg850_14.jpg850_16.jpg850_18.jpg850_19.jpg850_20.jpg850_21.jpg850_25.jpg850_26.jpg850_28.jpg850_29.jpg850_30.jpg850_31.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY