vytisknout velikost písma Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka

Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka
Zoznam kapitol
  1. Range Rover SVAutobiography
  2. Fotogaléria: Range Rover SVAutobiography

S vlastníctvom luxusného auta je to ťažké. Niekedy totiž môže nastať okamih, kedy zistíte, že vám cesta k vášmu loveckému zámočku na vidieku trvá trochu dlho a že nie je tak pohodlná. A preto by to chcelo niečo ešte rýchlejšieho a hlavne ešte luxusnejšieho.

Land Rover tak má pre rozmaznaných lordov odpoveď a tá sa volá Range Rover SVAutobiography. Tento luxusný automobil je dielom divízie Special Vehicle Operations a jedná sa o kombináciu ultraluxusnej výbavy s vyšším výkonom.

Skrátka, ak sa vám síce páčia parametre Range Roveru Sport SVR, ale bojíte sa, že by mohol pôsobiť predsa len veľmi vulgárne a predovšetkým by mohol nedôstojne hádzať, bude Range Rover SVAutobiography skvelá voľba.

Pod kapotou je totiž posilnený kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý teraz posiela cez osemstupňový automat ZF na všetky kolesá pekný výkon 550 koní a krútiaci moment 680 Nm. To je nárast o 40 koní a 55 Nm a ešte žiadny klasický Range Rover nebol nikdy tak silný.

Kompresorom preplňovaný osemvalec je síce jediná dôstojná motorizácia pre poctivý Range Rover, ale aj tak si môžete vybrať z ostatných motorov, ako je kompresorom preplňovaný šesťvalec, naftový šesťvalec, naftový hybridný šesťvalec a naftový osemvalec.

Zaujímavé je, že sa tento špeciálny Range Rover predstaví najprv v Spojených štátoch na autosalóne v New Yorku, kam tiež vôbec prvýkrát prichádza s naftovým motorom. Američanom začína nafta voňať.

Popisovať luxusnú výbavu tohto Range Roveru asi veľmi zmysel nemá. Pravdepodobne najlepšie ju vystihne slovné spojenie "úplne všetko". Čo hovoríte napríklad na tie lovecká sedátka, na ktorých môže odpočívať vaše vznešené pozadie, zatiaľ čo vám komorník vyzúva zablatené čižmy?

Skrátka, ak máte len tak bokom necelých 200 000 dolárov, čo je základná cena v USA, zrejme nemáte čo riešiť a objednávka tohto Range Roveru SVAutobiography je vašou morálnou povinnosťou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY