vytisknout velikost písma Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka

Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka
Zoznam kapitol
  1. Range Rover SVAutobiography
  2. Fotogaléria: Range Rover SVAutobiography

S vlastníctvom luxusného auta je to ťažké. Niekedy totiž môže nastať okamih, kedy zistíte, že vám cesta k vášmu loveckému zámočku na vidieku trvá trochu dlho a že nie je tak pohodlná. A preto by to chcelo niečo ešte rýchlejšieho a hlavne ešte luxusnejšieho.

Land Rover tak má pre rozmaznaných lordov odpoveď a tá sa volá Range Rover SVAutobiography. Tento luxusný automobil je dielom divízie Special Vehicle Operations a jedná sa o kombináciu ultraluxusnej výbavy s vyšším výkonom.

Skrátka, ak sa vám síce páčia parametre Range Roveru Sport SVR, ale bojíte sa, že by mohol pôsobiť predsa len veľmi vulgárne a predovšetkým by mohol nedôstojne hádzať, bude Range Rover SVAutobiography skvelá voľba.

Pod kapotou je totiž posilnený kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý teraz posiela cez osemstupňový automat ZF na všetky kolesá pekný výkon 550 koní a krútiaci moment 680 Nm. To je nárast o 40 koní a 55 Nm a ešte žiadny klasický Range Rover nebol nikdy tak silný.

Kompresorom preplňovaný osemvalec je síce jediná dôstojná motorizácia pre poctivý Range Rover, ale aj tak si môžete vybrať z ostatných motorov, ako je kompresorom preplňovaný šesťvalec, naftový šesťvalec, naftový hybridný šesťvalec a naftový osemvalec.

Zaujímavé je, že sa tento špeciálny Range Rover predstaví najprv v Spojených štátoch na autosalóne v New Yorku, kam tiež vôbec prvýkrát prichádza s naftovým motorom. Američanom začína nafta voňať.

Popisovať luxusnú výbavu tohto Range Roveru asi veľmi zmysel nemá. Pravdepodobne najlepšie ju vystihne slovné spojenie "úplne všetko". Čo hovoríte napríklad na tie lovecká sedátka, na ktorých môže odpočívať vaše vznešené pozadie, zatiaľ čo vám komorník vyzúva zablatené čižmy?

Skrátka, ak máte len tak bokom necelých 200 000 dolárov, čo je základná cena v USA, zrejme nemáte čo riešiť a objednávka tohto Range Roveru SVAutobiography je vašou morálnou povinnosťou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY