vytisknout velikost písma Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka

Luxusní Range Rover SVAutobiography: Vysoký výkon, ale i cenovka
Zoznam kapitol
  1. Range Rover SVAutobiography
  2. Fotogaléria: Range Rover SVAutobiography

S vlastníctvom luxusného auta je to ťažké. Niekedy totiž môže nastať okamih, kedy zistíte, že vám cesta k vášmu loveckému zámočku na vidieku trvá trochu dlho a že nie je tak pohodlná. A preto by to chcelo niečo ešte rýchlejšieho a hlavne ešte luxusnejšieho.

Land Rover tak má pre rozmaznaných lordov odpoveď a tá sa volá Range Rover SVAutobiography. Tento luxusný automobil je dielom divízie Special Vehicle Operations a jedná sa o kombináciu ultraluxusnej výbavy s vyšším výkonom.

Skrátka, ak sa vám síce páčia parametre Range Roveru Sport SVR, ale bojíte sa, že by mohol pôsobiť predsa len veľmi vulgárne a predovšetkým by mohol nedôstojne hádzať, bude Range Rover SVAutobiography skvelá voľba.

Pod kapotou je totiž posilnený kompresorom preplňovaný osemvalec 5,0 l, ktorý teraz posiela cez osemstupňový automat ZF na všetky kolesá pekný výkon 550 koní a krútiaci moment 680 Nm. To je nárast o 40 koní a 55 Nm a ešte žiadny klasický Range Rover nebol nikdy tak silný.

Kompresorom preplňovaný osemvalec je síce jediná dôstojná motorizácia pre poctivý Range Rover, ale aj tak si môžete vybrať z ostatných motorov, ako je kompresorom preplňovaný šesťvalec, naftový šesťvalec, naftový hybridný šesťvalec a naftový osemvalec.

Zaujímavé je, že sa tento špeciálny Range Rover predstaví najprv v Spojených štátoch na autosalóne v New Yorku, kam tiež vôbec prvýkrát prichádza s naftovým motorom. Američanom začína nafta voňať.

Popisovať luxusnú výbavu tohto Range Roveru asi veľmi zmysel nemá. Pravdepodobne najlepšie ju vystihne slovné spojenie "úplne všetko". Čo hovoríte napríklad na tie lovecká sedátka, na ktorých môže odpočívať vaše vznešené pozadie, zatiaľ čo vám komorník vyzúva zablatené čižmy?

Skrátka, ak máte len tak bokom necelých 200 000 dolárov, čo je základná cena v USA, zrejme nemáte čo riešiť a objednávka tohto Range Roveru SVAutobiography je vašou morálnou povinnosťou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY