vytisknout velikost písma Luxusné SUV Mercedes-Maybach bude až na novej platforme GLS

Luxusné SUV Mercedes-Maybach bude až na novej platforme GLS

Mercedes-Benz skutočne pracuje na ultraluxusnom SUV Maybach, ale v blízkej dobe sa ho nedočkáme. Je celkom isté, že model súperiaci s vrcholným prevedením Range Roveru či dokonca s SUV Bentley Bentayga a budúcim SUV Rolls-Royce, bude postavený na základoch Mercedesu GLS. Ale nie súčasnej generácie.

Mercedes čaká na novú platformu, ktorá je ešte len vo vývoji, píše britský Top Gear. Nová generácia Mercedesu GLS príde najskôr v roku 2019, takže luxusné SUV Mercedes-Maybach je skôr hudba rokov 2020 až 2022. V tom čase už bude na trhu aj veľké luxusné SUV BMW X7.

Pre Maybach očakávajte vedľa exkluzívneho interiéru aj pokročilé systémy autonómnej alebo aspoň čiastočne autonómnej jazdy. Mercedesy budú už okolo roku 2020 schopné jazdiť úplne samostatne vopred naprogramovanou trasou.

Len pripomíname, že novodobý Maybach hral dlho úlohu samostatnej značky, ale bol to obchodný prepadák. Mercedes značku teraz oživil ako luxusné prevedenie vlastných modelov a už sa nehanbí za hviezdičku na kapote. Zatiaľ sa predáva luxusná limuzína Mercedes-Maybach triedy S. Príplatok proti bežnej triede S je približne 20%.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY