vytisknout velikost písma Luxusné SUV Mercedes-Maybach bude až na novej platforme GLS

Luxusné SUV Mercedes-Maybach bude až na novej platforme GLS

Mercedes-Benz skutočne pracuje na ultraluxusnom SUV Maybach, ale v blízkej dobe sa ho nedočkáme. Je celkom isté, že model súperiaci s vrcholným prevedením Range Roveru či dokonca s SUV Bentley Bentayga a budúcim SUV Rolls-Royce, bude postavený na základoch Mercedesu GLS. Ale nie súčasnej generácie.

Mercedes čaká na novú platformu, ktorá je ešte len vo vývoji, píše britský Top Gear. Nová generácia Mercedesu GLS príde najskôr v roku 2019, takže luxusné SUV Mercedes-Maybach je skôr hudba rokov 2020 až 2022. V tom čase už bude na trhu aj veľké luxusné SUV BMW X7.

Pre Maybach očakávajte vedľa exkluzívneho interiéru aj pokročilé systémy autonómnej alebo aspoň čiastočne autonómnej jazdy. Mercedesy budú už okolo roku 2020 schopné jazdiť úplne samostatne vopred naprogramovanou trasou.

Len pripomíname, že novodobý Maybach hral dlho úlohu samostatnej značky, ale bol to obchodný prepadák. Mercedes značku teraz oživil ako luxusné prevedenie vlastných modelov a už sa nehanbí za hviezdičku na kapote. Zatiaľ sa predáva luxusná limuzína Mercedes-Maybach triedy S. Príplatok proti bežnej triede S je približne 20%.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY