vytisknout velikost písma Luxusné elektrické BMW bez vodiča bude obrana proti Googlu a Applu

Luxusné elektrické BMW bez vodiča bude obrana proti Googlu a Applu

BMW má v pláne na začiatku ďalšieho desaťročia uviesť na trh luxusný autonómny elektromobil, ktorý má byť revolučný a podľa slov šéfa BMW Haralda Krugera prinesie doposiaľ nevídaný štandard do prémiovej individuálnej dopravy.

Nemecká automobilka sa "ponáhľa" s vývojom autonómnych systémov riadenia, aby mala v zálohe súpera pre americké značky Google a Apple. Google vyvíja technológiu samočinnej jazdy už niekoľko rokov a predpokladá sa, že ju ponúkne niektorej z veľkých automobiliek.

Apple chystá vlastné auto, ale zatiaľ to vyzerá, že prvý počin ešte nebude jazdiť úplne sám. Navyše sa zdá, že je to práve BMW, kto by mohol pre Apple elektrické auto vyrábať. V hre je ale aj niektorý z amerických výrobcov.

BMW predpokladá, že sa počas piatich rokov technológie výroby akumulátorov posunie o značný kus ďalej a dojazd plne elektrických áut sa nielen výrazne predĺži, ale klesne aj potrebný čas na nabíjanie. Napriek tomu automobilka počíta s tým, že sa niektoré mainstreamové modely bez záložného spaľovacieho motora nezaobídu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY