vytisknout velikost písma Luxusné elektrické BMW bez vodiča bude obrana proti Googlu a Applu

Luxusné elektrické BMW bez vodiča bude obrana proti Googlu a Applu

BMW má v pláne na začiatku ďalšieho desaťročia uviesť na trh luxusný autonómny elektromobil, ktorý má byť revolučný a podľa slov šéfa BMW Haralda Krugera prinesie doposiaľ nevídaný štandard do prémiovej individuálnej dopravy.

Nemecká automobilka sa "ponáhľa" s vývojom autonómnych systémov riadenia, aby mala v zálohe súpera pre americké značky Google a Apple. Google vyvíja technológiu samočinnej jazdy už niekoľko rokov a predpokladá sa, že ju ponúkne niektorej z veľkých automobiliek.

Apple chystá vlastné auto, ale zatiaľ to vyzerá, že prvý počin ešte nebude jazdiť úplne sám. Navyše sa zdá, že je to práve BMW, kto by mohol pre Apple elektrické auto vyrábať. V hre je ale aj niektorý z amerických výrobcov.

BMW predpokladá, že sa počas piatich rokov technológie výroby akumulátorov posunie o značný kus ďalej a dojazd plne elektrických áut sa nielen výrazne predĺži, ale klesne aj potrebný čas na nabíjanie. Napriek tomu automobilka počíta s tým, že sa niektoré mainstreamové modely bez záložného spaľovacieho motora nezaobídu.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY