vytisknout velikost písma Luxgen U6: taiwanské SUV má preplňované motory aj head-up displej

Mladá ázijská automobilka Luxgen prichádza so svojím novým SUV U6. Po stránke výbavy a dizajnu by možno nebolo úplne bez šancí ani v Európe...
Luxgen U6: taiwanské SUV má preplňované motory aj head-up displej

Vôbec prvým sedanom mladej automobilky Luxgen z Taiwanu sa pred nejakými dvoma rokmi stal sedan Luxgen5. Do tej doby sa Luxgen zameriaval predovšetkým na rôzne crossovery, pripomeňme napríklad Luxgen7 pripomínajúci svojimi proporciami Porsche Cayenne. Teraz prichádza horúca novinka v podobe SUV Luxgen U6, ktoré po technickej stránke vychádza práve zo sedanu 5.

Luxgen U6 1.jpgLuxgen U6 5.jpgLuxgen U6 2.jpgLuxgen U6 3.jpgLuxgen U6 4.jpg
Nový Luxgen U6 Turbo začínajúcej automobilky z Tchaj-wanu

K dispozícii bude zatiaľ so zážihovým preplňovaným štvorvalcom s objemom 1,8 l a výkonových verziách 150 a 170 koní (110, 125 kW), neskôr pribudne aj väčší motor obdobnej konštrukcie (2,0 T). Prevodovky majú byť päťstupňové manuálne a šesťstupňové samočinné, o prípadnom pohone všetkých kolies zdroje nehovoria.

Dizajn interiéru síce vzbuduje dojem pripomínajúci SsangYong, ale nemožno mu uprieť moderné poňatie a slušnú výbavu. Stredu palubnej dosky dominuje farebný dotykový displej zábavnej sústavy dodávaný značkou HTC, vodič sa môže tešiť aj na výklopnú plochu pre projekciu dôležitých prevádzkových údajov cez head-up displej.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY