vytisknout velikost písma Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Dizajnér Luc Donckerwolke, ktorý sa preslávil predovšetkým prácou pre koncern Volkswagen a značku Audi, zaujme miesto Petera Schreyera ako hlavného dizajnéra značiek Hyundai a Kia. Schreyer, ktorý bude mať už 63 rokov, totiž najneskôr za dva roky odíde do penzie.

Luc Donckerwolke pracoval na dizajne pretekárskeho špeciálu Audi R8 LMP, ale stál aj za vznikom takých modelov ako je Lamborghini Murcielago a Lamborghini Gallardo. Naposledy pracoval pre značku Bentley, keď ho údajne prehovorila spoločnosť Hyundai, aby prešiel na jej stranu.

Ako informujú Automotive News, Peter Schreyer vlastne v roku 2006 prešiel k značke Kia od koncernu Volkswagen. Postupne sa vypracoval na pozíciu hlavného muža dizajnu oboch značiek koncernu Hyundai.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že Donckerwolke navrhol dizajn prvej generácie Škody Octavia a taktiež prvú generáciu Škody Fabia, čo boli vlastne jeho prvé výtvory. Posledné auto navrhnuté Donckerwolkom je Bentley Flying Spur.

Galéria áut, ktoré navrhol Luc Donckerwolke

1996 Skoda Octavia.jpg1999 Skoda Fabia.jpg2000 Audi A2.jpg2000 Audi-R8-LMP.jpg2001 Audi A4 Avant.jpg2001 Lamborghini Diablo.jpg2001 Lamborghini Murcielago.jpg2002 Lamborghini Gallardo.jpg2007 Seat Tribu Concept.jpg2008 Seat Ibiza.jpg2010 Seat IBE Concept.jpg2014 Bentley Flying Spur.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY