vytisknout velikost písma Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Dizajnér Luc Donckerwolke, ktorý sa preslávil predovšetkým prácou pre koncern Volkswagen a značku Audi, zaujme miesto Petera Schreyera ako hlavného dizajnéra značiek Hyundai a Kia. Schreyer, ktorý bude mať už 63 rokov, totiž najneskôr za dva roky odíde do penzie.

Luc Donckerwolke pracoval na dizajne pretekárskeho špeciálu Audi R8 LMP, ale stál aj za vznikom takých modelov ako je Lamborghini Murcielago a Lamborghini Gallardo. Naposledy pracoval pre značku Bentley, keď ho údajne prehovorila spoločnosť Hyundai, aby prešiel na jej stranu.

Ako informujú Automotive News, Peter Schreyer vlastne v roku 2006 prešiel k značke Kia od koncernu Volkswagen. Postupne sa vypracoval na pozíciu hlavného muža dizajnu oboch značiek koncernu Hyundai.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že Donckerwolke navrhol dizajn prvej generácie Škody Octavia a taktiež prvú generáciu Škody Fabia, čo boli vlastne jeho prvé výtvory. Posledné auto navrhnuté Donckerwolkom je Bentley Flying Spur.

Galéria áut, ktoré navrhol Luc Donckerwolke

1996 Skoda Octavia.jpg1999 Skoda Fabia.jpg2000 Audi A2.jpg2000 Audi-R8-LMP.jpg2001 Audi A4 Avant.jpg2001 Lamborghini Diablo.jpg2001 Lamborghini Murcielago.jpg2002 Lamborghini Gallardo.jpg2007 Seat Tribu Concept.jpg2008 Seat Ibiza.jpg2010 Seat IBE Concept.jpg2014 Bentley Flying Spur.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY