vytisknout velikost písma Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Dizajnér Luc Donckerwolke, ktorý sa preslávil predovšetkým prácou pre koncern Volkswagen a značku Audi, zaujme miesto Petera Schreyera ako hlavného dizajnéra značiek Hyundai a Kia. Schreyer, ktorý bude mať už 63 rokov, totiž najneskôr za dva roky odíde do penzie.

Luc Donckerwolke pracoval na dizajne pretekárskeho špeciálu Audi R8 LMP, ale stál aj za vznikom takých modelov ako je Lamborghini Murcielago a Lamborghini Gallardo. Naposledy pracoval pre značku Bentley, keď ho údajne prehovorila spoločnosť Hyundai, aby prešiel na jej stranu.

Ako informujú Automotive News, Peter Schreyer vlastne v roku 2006 prešiel k značke Kia od koncernu Volkswagen. Postupne sa vypracoval na pozíciu hlavného muža dizajnu oboch značiek koncernu Hyundai.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že Donckerwolke navrhol dizajn prvej generácie Škody Octavia a taktiež prvú generáciu Škody Fabia, čo boli vlastne jeho prvé výtvory. Posledné auto navrhnuté Donckerwolkom je Bentley Flying Spur.

Galéria áut, ktoré navrhol Luc Donckerwolke

1996 Skoda Octavia.jpg1999 Skoda Fabia.jpg2000 Audi A2.jpg2000 Audi-R8-LMP.jpg2001 Audi A4 Avant.jpg2001 Lamborghini Diablo.jpg2001 Lamborghini Murcielago.jpg2002 Lamborghini Gallardo.jpg2007 Seat Tribu Concept.jpg2008 Seat Ibiza.jpg2010 Seat IBE Concept.jpg2014 Bentley Flying Spur.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY