vytisknout velikost písma Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Luc Donckerwolke bude šéfovať dizajnu značiek Hyundai a Kia

Dizajnér Luc Donckerwolke, ktorý sa preslávil predovšetkým prácou pre koncern Volkswagen a značku Audi, zaujme miesto Petera Schreyera ako hlavného dizajnéra značiek Hyundai a Kia. Schreyer, ktorý bude mať už 63 rokov, totiž najneskôr za dva roky odíde do penzie.

Luc Donckerwolke pracoval na dizajne pretekárskeho špeciálu Audi R8 LMP, ale stál aj za vznikom takých modelov ako je Lamborghini Murcielago a Lamborghini Gallardo. Naposledy pracoval pre značku Bentley, keď ho údajne prehovorila spoločnosť Hyundai, aby prešiel na jej stranu.

Ako informujú Automotive News, Peter Schreyer vlastne v roku 2006 prešiel k značke Kia od koncernu Volkswagen. Postupne sa vypracoval na pozíciu hlavného muža dizajnu oboch značiek koncernu Hyundai.

Bez zaujímavosti nie je ani to, že Donckerwolke navrhol dizajn prvej generácie Škody Octavia a taktiež prvú generáciu Škody Fabia, čo boli vlastne jeho prvé výtvory. Posledné auto navrhnuté Donckerwolkom je Bentley Flying Spur.

Galéria áut, ktoré navrhol Luc Donckerwolke

1996 Skoda Octavia.jpg1999 Skoda Fabia.jpg2000 Audi A2.jpg2000 Audi-R8-LMP.jpg2001 Audi A4 Avant.jpg2001 Lamborghini Diablo.jpg2001 Lamborghini Murcielago.jpg2002 Lamborghini Gallardo.jpg2007 Seat Tribu Concept.jpg2008 Seat Ibiza.jpg2010 Seat IBE Concept.jpg2014 Bentley Flying Spur.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY