vytisknout velikost písma Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus oficiálne predstavil najnovšiu verziu modelu Exige. Volá sa Sport 350 a oproti svojim súrodencom má byť ľahšia, rýchlejšia a vôbec pre vodiča zaujímavejšia. Prví záujemcovia si budú môcť túto variantu kúpiť vo februári budúceho roka. Cena na nemeckom trhu štartuje sumou 74 000 eur.

Lotus Exige Sport 350 prešiel odtučňovacou kúrou, ktorá priniesla úsporu 51 kg v porovnaní s Exige S. Inžinieri znížili hmotnosť napríklad za pomoci ľahšej batérie, ľahšej stredovej konzole (radiaci mechanizmus nie je zakrytý), ľahšie je aj výfuk a niečo sa ušetrilo na optimalizovanej zvukovej izolácii. Na želanie si zákazníci môžu ešte dokúpiť ľahšie kolesá (-5 kg) a ľahší brzdové kotúče (tiež -5 kg). Ak siahnete po týchto príplatkových prvkoch, dostane sa hmotnosť Lotusu na 1125 kg.

To znie veľmi sľubne, pretože sa o pohon stará preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) pri siedmich tisícoch otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou sa dostanete na 100 km/h za 3,9 s a najviac sa rozídete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižšiu maximálku.

Verzia Sport potom prináša ešte ďalšie úpravy. Vylepšené je radenie manuálnej prevodovky aj podvozok. Ten je tuhší, má lepšie brzdy a zmenenú geometriu kolies.

Či sa vám Lotus Exige Sport 350 páči, dočkáte sa už vo februári, kedy sa začne predávať. O mesiac neskôr potom do predaja táto verzia dorazí aj ako Roadster.

exige_9.jpgexige_8.jpgexige_5.jpgexige_7.jpgexige_1.jpgexige_2.jpgexige_3.jpgexige_6.jpgexige_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY