vytisknout velikost písma Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus oficiálne predstavil najnovšiu verziu modelu Exige. Volá sa Sport 350 a oproti svojim súrodencom má byť ľahšia, rýchlejšia a vôbec pre vodiča zaujímavejšia. Prví záujemcovia si budú môcť túto variantu kúpiť vo februári budúceho roka. Cena na nemeckom trhu štartuje sumou 74 000 eur.

Lotus Exige Sport 350 prešiel odtučňovacou kúrou, ktorá priniesla úsporu 51 kg v porovnaní s Exige S. Inžinieri znížili hmotnosť napríklad za pomoci ľahšej batérie, ľahšej stredovej konzole (radiaci mechanizmus nie je zakrytý), ľahšie je aj výfuk a niečo sa ušetrilo na optimalizovanej zvukovej izolácii. Na želanie si zákazníci môžu ešte dokúpiť ľahšie kolesá (-5 kg) a ľahší brzdové kotúče (tiež -5 kg). Ak siahnete po týchto príplatkových prvkoch, dostane sa hmotnosť Lotusu na 1125 kg.

To znie veľmi sľubne, pretože sa o pohon stará preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) pri siedmich tisícoch otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou sa dostanete na 100 km/h za 3,9 s a najviac sa rozídete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižšiu maximálku.

Verzia Sport potom prináša ešte ďalšie úpravy. Vylepšené je radenie manuálnej prevodovky aj podvozok. Ten je tuhší, má lepšie brzdy a zmenenú geometriu kolies.

Či sa vám Lotus Exige Sport 350 páči, dočkáte sa už vo februári, kedy sa začne predávať. O mesiac neskôr potom do predaja táto verzia dorazí aj ako Roadster.

exige_9.jpgexige_8.jpgexige_5.jpgexige_7.jpgexige_1.jpgexige_2.jpgexige_3.jpgexige_6.jpgexige_4.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY