vytisknout velikost písma Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus oficiálne predstavil najnovšiu verziu modelu Exige. Volá sa Sport 350 a oproti svojim súrodencom má byť ľahšia, rýchlejšia a vôbec pre vodiča zaujímavejšia. Prví záujemcovia si budú môcť túto variantu kúpiť vo februári budúceho roka. Cena na nemeckom trhu štartuje sumou 74 000 eur.

Lotus Exige Sport 350 prešiel odtučňovacou kúrou, ktorá priniesla úsporu 51 kg v porovnaní s Exige S. Inžinieri znížili hmotnosť napríklad za pomoci ľahšej batérie, ľahšej stredovej konzole (radiaci mechanizmus nie je zakrytý), ľahšie je aj výfuk a niečo sa ušetrilo na optimalizovanej zvukovej izolácii. Na želanie si zákazníci môžu ešte dokúpiť ľahšie kolesá (-5 kg) a ľahší brzdové kotúče (tiež -5 kg). Ak siahnete po týchto príplatkových prvkoch, dostane sa hmotnosť Lotusu na 1125 kg.

To znie veľmi sľubne, pretože sa o pohon stará preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) pri siedmich tisícoch otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou sa dostanete na 100 km/h za 3,9 s a najviac sa rozídete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižšiu maximálku.

Verzia Sport potom prináša ešte ďalšie úpravy. Vylepšené je radenie manuálnej prevodovky aj podvozok. Ten je tuhší, má lepšie brzdy a zmenenú geometriu kolies.

Či sa vám Lotus Exige Sport 350 páči, dočkáte sa už vo februári, kedy sa začne predávať. O mesiac neskôr potom do predaja táto verzia dorazí aj ako Roadster.

exige_9.jpgexige_8.jpgexige_5.jpgexige_7.jpgexige_1.jpgexige_2.jpgexige_3.jpgexige_6.jpgexige_4.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY