vytisknout velikost písma Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus oficiálne predstavil najnovšiu verziu modelu Exige. Volá sa Sport 350 a oproti svojim súrodencom má byť ľahšia, rýchlejšia a vôbec pre vodiča zaujímavejšia. Prví záujemcovia si budú môcť túto variantu kúpiť vo februári budúceho roka. Cena na nemeckom trhu štartuje sumou 74 000 eur.

Lotus Exige Sport 350 prešiel odtučňovacou kúrou, ktorá priniesla úsporu 51 kg v porovnaní s Exige S. Inžinieri znížili hmotnosť napríklad za pomoci ľahšej batérie, ľahšej stredovej konzole (radiaci mechanizmus nie je zakrytý), ľahšie je aj výfuk a niečo sa ušetrilo na optimalizovanej zvukovej izolácii. Na želanie si zákazníci môžu ešte dokúpiť ľahšie kolesá (-5 kg) a ľahší brzdové kotúče (tiež -5 kg). Ak siahnete po týchto príplatkových prvkoch, dostane sa hmotnosť Lotusu na 1125 kg.

To znie veľmi sľubne, pretože sa o pohon stará preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) pri siedmich tisícoch otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou sa dostanete na 100 km/h za 3,9 s a najviac sa rozídete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižšiu maximálku.

Verzia Sport potom prináša ešte ďalšie úpravy. Vylepšené je radenie manuálnej prevodovky aj podvozok. Ten je tuhší, má lepšie brzdy a zmenenú geometriu kolies.

Či sa vám Lotus Exige Sport 350 páči, dočkáte sa už vo februári, kedy sa začne predávať. O mesiac neskôr potom do predaja táto verzia dorazí aj ako Roadster.

exige_9.jpgexige_8.jpgexige_5.jpgexige_7.jpgexige_1.jpgexige_2.jpgexige_3.jpgexige_6.jpgexige_4.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY