vytisknout velikost písma Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus oficiálne predstavil najnovšiu verziu modelu Exige. Volá sa Sport 350 a oproti svojim súrodencom má byť ľahšia, rýchlejšia a vôbec pre vodiča zaujímavejšia. Prví záujemcovia si budú môcť túto variantu kúpiť vo februári budúceho roka. Cena na nemeckom trhu štartuje sumou 74 000 eur.

Lotus Exige Sport 350 prešiel odtučňovacou kúrou, ktorá priniesla úsporu 51 kg v porovnaní s Exige S. Inžinieri znížili hmotnosť napríklad za pomoci ľahšej batérie, ľahšej stredovej konzole (radiaci mechanizmus nie je zakrytý), ľahšie je aj výfuk a niečo sa ušetrilo na optimalizovanej zvukovej izolácii. Na želanie si zákazníci môžu ešte dokúpiť ľahšie kolesá (-5 kg) a ľahší brzdové kotúče (tiež -5 kg). Ak siahnete po týchto príplatkových prvkoch, dostane sa hmotnosť Lotusu na 1125 kg.

To znie veľmi sľubne, pretože sa o pohon stará preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra. Jeho maximum činí 258 kW (350 k) pri siedmich tisícoch otáčok, krútiaci moment vrcholí hodnotou 400 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou sa dostanete na 100 km/h za 3,9 s a najviac sa rozídete na 274 km/h. Automat znamená lepší čas o 0,1 s a o 13 km/h nižšiu maximálku.

Verzia Sport potom prináša ešte ďalšie úpravy. Vylepšené je radenie manuálnej prevodovky aj podvozok. Ten je tuhší, má lepšie brzdy a zmenenú geometriu kolies.

Či sa vám Lotus Exige Sport 350 páči, dočkáte sa už vo februári, kedy sa začne predávať. O mesiac neskôr potom do predaja táto verzia dorazí aj ako Roadster.

exige_9.jpgexige_8.jpgexige_5.jpgexige_7.jpgexige_1.jpgexige_2.jpgexige_3.jpgexige_6.jpgexige_4.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY