vytisknout velikost písma Lotus oslavuje 40 000 automobilov postavených na "Small Car Platform"

Lotus oslavuje 40 000 automobilov postavených na "Small Car Platform"

Niektoré automobilky oslavujú milión alebo aspoň stovky tisíc vyrobených vozidiel, a potom tu máme aj trochu skromnejšie značky. Napríklad taký Lotus, ktorý aktuálne oslávil 40 000 exemplárov postavených na takzvanej "Small Car Platform", ktorá sa prvýkrát objavila na trhu v roku 1995.

Prvou motokárou využívajúcou túto technológiu, bol Lotus Elise Series 1. Ten zožal chválu ako od reálnych zákazníkov, tak od odbornej verejnosti, pričom dôvod bol vždy rovnaký. Veľmi nízka hmotnosť (vďaka použitiu hliníkových zliatin) a z toho prameniace výborné jazdné vlastnosti.

Jubilejným automobilom využívajúci Small Car Platform je Elise S 20th Anniversary. Toto auto je vďaka ďalším úpravám ešte ľahšie ako bežné verzie. Jeho hmotnosť činí iba 914 kg, na rozdiel od iných má kované čierne kolesá a športové sedačky čalúnené Alcantarou. Okrem Elise poslúžil spomenutý základ aj pre modely Exige, Europa, 2-Eleven alebo 340r.

lotus_1.JPGlotus_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY