vytisknout velikost písma Lotus Exige Sport 380 je najrýchlejší Exige všetkých čias

Lotus predstavil novú verziu modelu Exige. Exige Sport 380 vychádza z Exige Sport 350, je ale ľahší, výkonnejší a celkovo ostrejší. Sport 380 je historicky najrýchlejší prevedenie modelu Exige. Aerodynamické prvky generujú prítlak 140 kg pri rýchlosti 286 km/h. Na nemeckom trhu stojí nový Lotus 89 900 eur.
Lotus Exige Sport 380 je najrýchlejší Exige všetkých čias

Lotus predstavil novú verziu modelu Exige. Tá sa volá Šport 380 a ako asi tušíte, jej základom je vyhotovenie Sport 350. Novinka je však ľahšia, má upravenú aerodynamiku a zvýšený výkon. To všetko v praxi znamená, že ide o najrýchlejší variant Exige, akú ste si kedy mohli zaobstarať.

Exige Sport 380 bezpečne spoznáte podľa mnohých karbónových doplnkov. Nová je dvojica krídielok umiestnená po stranách predného nárazníka, výrazné zadné krídlo alebo veľký difúzor. Celkovo generujú všetky prvky aerodynamiky prítlak 140 kg pri maximálnej rýchlosti 286 km/h.

Inžinieri sa pozreli aj na možnosti ďalšieho odľahčenia, hoci ani Exige Sport 350 nie je žiadna ťažká váha. Karbónové prvky na karosérii ušetrili 2,7 kg, polykarbonátové zadné okno ušetrilo 0,9 kg, karbónové závodné sedačky znížili hmotnosť o 6 kg, lítium-iónový akumulátor o 10,3 kg a nakoniec nové brzdové kotúče ušetrili 10 kg.

exige_12.jpg

Ak by vám to stále nestačilo, Lotus ponúka ešte ďalšie príplatkové možnosti, ako sa zbaviť prebytočných kilogramov. Jednou z nich je titánové výfukové potrubie, vďaka ktorému bude vozidlo o ďalších 10 kg ľahšie. A keď už sme pri tom priplácaní, dokúpiť si môžete rovno napríklad aj nastaviteľné tlmiče Nitron a stabilizátory Eibach.

Pohon má na starosť kompresorom preplňovaný vidlicový šesťvalec s objemom 3,5 litra. Práve kompresor sa tiež dočkal úprav, rovnako ako riadiaca jednotka a výfukové potrubie. Výsledkom sú parametre 280 kW (380 k) a 410 Nm. V praxi to zhruba 1,1 tony ťažkému automobilu vystačí k pokorenie rýchlosti 100 km/h už 3,7 sekundy po štarte.

Štandardom je samozrejme šesťstupňová manuálna prevodovka, Lotus ale bude ponúkať aj prevedenie s automatom. Na to si však záujemcovia počkajú až do jari budúceho roka. Mimochodom v interiéri nájdete odhalený mechanizmus radenia, čo má opäť ušetriť pár gramov.

Lotus Exige Sport 380 už pozná svoju cenu. Za najrýchlejšie prevedenie Exige v histórii zaplatíte na nemeckom trhu 89 900 eur.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY