vytisknout velikost písma Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Ani Lotus nebude chýbať budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Na stánku 6430 v hale číslo 6 uvidíme priostrený model Evora Sport 410, ktorý dostal oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale ktorá zároveň ponúkne nižšiu hmotnosť.

Lotus Evora Sport 410 nadväzuje na Lotus Evora 400, ktorý sa predstavil na ženevskom autosalóne presne pred rokom. Zmeny sú veľmi sympatické, pretože Evora Sport 410 dostala rad karbónových dielov, takže je celkom o 70 kg ľahšia. Karbón bol napríklad použitý na strechu alebo na veko motora.

Veľa kilogramov ušetria aj hliníkové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport s rozmerom 235/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu.

Šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k) a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne Evora Sport 410 šprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálne sa rozbehne na 300 km/h. S automatickou prevodovkou je o desatinku rýchlejší na stovke, ale nerozbehne sa na viac ako 280 km/h.

Úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý používa pružiny Eibach a tlmiče Bilstein. Oproti klasickej verzii má Sport 410 o päť milimetrov nižšiu svetlú výšku. V spojení s manuálnou prevodovkou nájdeme na zadnej náprave samosvorný diferenciál a o patričný zvuk sa postará športový výfuk s aktívnymi klapkami.

Lotus obmedzil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusov ročne. Novinka sa začne vyrábať od júna tohto roku, pričom nemecká základná cena bola stanovená na 106 900 eur.

evora_7.jpgevora_2.jpgevora_5.jpgevora_6.jpgevora_1.jpgevora_8.jpgevora_4.jpgevora_9.jpgevora_3.jpg
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY