vytisknout velikost písma Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Ani Lotus nebude chýbať budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Na stánku 6430 v hale číslo 6 uvidíme priostrený model Evora Sport 410, ktorý dostal oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale ktorá zároveň ponúkne nižšiu hmotnosť.

Lotus Evora Sport 410 nadväzuje na Lotus Evora 400, ktorý sa predstavil na ženevskom autosalóne presne pred rokom. Zmeny sú veľmi sympatické, pretože Evora Sport 410 dostala rad karbónových dielov, takže je celkom o 70 kg ľahšia. Karbón bol napríklad použitý na strechu alebo na veko motora.

Veľa kilogramov ušetria aj hliníkové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport s rozmerom 235/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu.

Šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k) a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne Evora Sport 410 šprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálne sa rozbehne na 300 km/h. S automatickou prevodovkou je o desatinku rýchlejší na stovke, ale nerozbehne sa na viac ako 280 km/h.

Úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý používa pružiny Eibach a tlmiče Bilstein. Oproti klasickej verzii má Sport 410 o päť milimetrov nižšiu svetlú výšku. V spojení s manuálnou prevodovkou nájdeme na zadnej náprave samosvorný diferenciál a o patričný zvuk sa postará športový výfuk s aktívnymi klapkami.

Lotus obmedzil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusov ročne. Novinka sa začne vyrábať od júna tohto roku, pričom nemecká základná cena bola stanovená na 106 900 eur.

evora_7.jpgevora_2.jpgevora_5.jpgevora_6.jpgevora_1.jpgevora_8.jpgevora_4.jpgevora_9.jpgevora_3.jpg
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY