vytisknout velikost písma Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Ani Lotus nebude chýbať budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Na stánku 6430 v hale číslo 6 uvidíme priostrený model Evora Sport 410, ktorý dostal oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale ktorá zároveň ponúkne nižšiu hmotnosť.

Lotus Evora Sport 410 nadväzuje na Lotus Evora 400, ktorý sa predstavil na ženevskom autosalóne presne pred rokom. Zmeny sú veľmi sympatické, pretože Evora Sport 410 dostala rad karbónových dielov, takže je celkom o 70 kg ľahšia. Karbón bol napríklad použitý na strechu alebo na veko motora.

Veľa kilogramov ušetria aj hliníkové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport s rozmerom 235/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu.

Šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k) a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne Evora Sport 410 šprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálne sa rozbehne na 300 km/h. S automatickou prevodovkou je o desatinku rýchlejší na stovke, ale nerozbehne sa na viac ako 280 km/h.

Úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý používa pružiny Eibach a tlmiče Bilstein. Oproti klasickej verzii má Sport 410 o päť milimetrov nižšiu svetlú výšku. V spojení s manuálnou prevodovkou nájdeme na zadnej náprave samosvorný diferenciál a o patričný zvuk sa postará športový výfuk s aktívnymi klapkami.

Lotus obmedzil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusov ročne. Novinka sa začne vyrábať od júna tohto roku, pričom nemecká základná cena bola stanovená na 106 900 eur.

evora_7.jpgevora_2.jpgevora_5.jpgevora_6.jpgevora_1.jpgevora_8.jpgevora_4.jpgevora_9.jpgevora_3.jpg
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY