vytisknout velikost písma Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Ani Lotus nebude chýbať budúci týždeň na autosalóne v Ženeve. Na stánku 6430 v hale číslo 6 uvidíme priostrený model Evora Sport 410, ktorý dostal oproti Lotusu Evora 400 vyšší výkon, ale ktorá zároveň ponúkne nižšiu hmotnosť.

Lotus Evora Sport 410 nadväzuje na Lotus Evora 400, ktorý sa predstavil na ženevskom autosalóne presne pred rokom. Zmeny sú veľmi sympatické, pretože Evora Sport 410 dostala rad karbónových dielov, takže je celkom o 70 kg ľahšia. Karbón bol napríklad použitý na strechu alebo na veko motora.

Veľa kilogramov ušetria aj hliníkové kované kolesá s pneumatikami Michelin Pilot Sport s rozmerom 235/35 R19 vpredu a 285/30 R20 vzadu.

Šesťvalcový motor s objemom 3,5 litra posilnil na 306 kW (416 k) a jeho krútiaci moment vrcholí hodnotou 410 Nm. V kombinácii s manuálnou prevodovkou zvládne Evora Sport 410 šprint z nuly na 100 km/h za 4,2 s a maximálne sa rozbehne na 300 km/h. S automatickou prevodovkou je o desatinku rýchlejší na stovke, ale nerozbehne sa na viac ako 280 km/h.

Úprav sa dočkal aj podvozok, ktorý používa pružiny Eibach a tlmiče Bilstein. Oproti klasickej verzii má Sport 410 o päť milimetrov nižšiu svetlú výšku. V spojení s manuálnou prevodovkou nájdeme na zadnej náprave samosvorný diferenciál a o patričný zvuk sa postará športový výfuk s aktívnymi klapkami.

Lotus obmedzil výrobu modelu Evora Sport 410 na 150 kusov ročne. Novinka sa začne vyrábať od júna tohto roku, pričom nemecká základná cena bola stanovená na 106 900 eur.

evora_7.jpgevora_2.jpgevora_5.jpgevora_6.jpgevora_1.jpgevora_8.jpgevora_4.jpgevora_9.jpgevora_3.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY