vytisknout velikost písma Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve a vraj sa jedná o najsilnejší a najrýchlejší cestný lotus v histórii. Automobilka použila nové šasi, ktoré je o 22 kg ľahšie ako u predchodcu. Nový je aj podvozok, brzdy a auto má štandardne samosvor, ak si kúpite verziu s manuálom.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na prvý pohľad to vyzerá len ako facelift Evory, ale pod povrchem je úplne nové šasi a prepracovaná byla aj aerodynamika. Motor má cez 400 koní a auto ide 300 km/h

Na Evore sa výrazne zmenila predná časť, auto dostalo tiež inak riešený zadný nárazník s difúzorom a centrálnym výfukom a nový tvar má aj zadné krídlo. Aj v interiéri sa Lotus polepšil a šiel viac k luxusu a pohodlia ako ku sparťanskému okruhovému autu. Všimnite si zadných sedačiek, avšak tie budú slúžiť skôr ako odkladací priestor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpgNa taký interiér nie sme v Lotuse príliš zvyknutí. Že by zákazníci vymäkli? To asi ani nie, skôr už len majú svoju dôstojnosť. Zadné sedačky ale budú maximálne pre deti

O pohon Lotusu Evora 400 sa stará kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,5 l, ktorý na zadné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 410 Nm. Za príplatok môžete mať aj šesťstupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podľa Lotusu zrýchli Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 300 km/h, čo je rýchlosť, ktorá bola cestným Lotusom nateraz zapovedaná. Predaje začnú v lete 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY