vytisknout velikost písma Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve a vraj sa jedná o najsilnejší a najrýchlejší cestný lotus v histórii. Automobilka použila nové šasi, ktoré je o 22 kg ľahšie ako u predchodcu. Nový je aj podvozok, brzdy a auto má štandardne samosvor, ak si kúpite verziu s manuálom.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na prvý pohľad to vyzerá len ako facelift Evory, ale pod povrchem je úplne nové šasi a prepracovaná byla aj aerodynamika. Motor má cez 400 koní a auto ide 300 km/h

Na Evore sa výrazne zmenila predná časť, auto dostalo tiež inak riešený zadný nárazník s difúzorom a centrálnym výfukom a nový tvar má aj zadné krídlo. Aj v interiéri sa Lotus polepšil a šiel viac k luxusu a pohodlia ako ku sparťanskému okruhovému autu. Všimnite si zadných sedačiek, avšak tie budú slúžiť skôr ako odkladací priestor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpgNa taký interiér nie sme v Lotuse príliš zvyknutí. Že by zákazníci vymäkli? To asi ani nie, skôr už len majú svoju dôstojnosť. Zadné sedačky ale budú maximálne pre deti

O pohon Lotusu Evora 400 sa stará kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,5 l, ktorý na zadné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 410 Nm. Za príplatok môžete mať aj šesťstupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podľa Lotusu zrýchli Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 300 km/h, čo je rýchlosť, ktorá bola cestným Lotusom nateraz zapovedaná. Predaje začnú v lete 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY