vytisknout velikost písma Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve a vraj sa jedná o najsilnejší a najrýchlejší cestný lotus v histórii. Automobilka použila nové šasi, ktoré je o 22 kg ľahšie ako u predchodcu. Nový je aj podvozok, brzdy a auto má štandardne samosvor, ak si kúpite verziu s manuálom.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na prvý pohľad to vyzerá len ako facelift Evory, ale pod povrchem je úplne nové šasi a prepracovaná byla aj aerodynamika. Motor má cez 400 koní a auto ide 300 km/h

Na Evore sa výrazne zmenila predná časť, auto dostalo tiež inak riešený zadný nárazník s difúzorom a centrálnym výfukom a nový tvar má aj zadné krídlo. Aj v interiéri sa Lotus polepšil a šiel viac k luxusu a pohodlia ako ku sparťanskému okruhovému autu. Všimnite si zadných sedačiek, avšak tie budú slúžiť skôr ako odkladací priestor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpgNa taký interiér nie sme v Lotuse príliš zvyknutí. Že by zákazníci vymäkli? To asi ani nie, skôr už len majú svoju dôstojnosť. Zadné sedačky ale budú maximálne pre deti

O pohon Lotusu Evora 400 sa stará kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,5 l, ktorý na zadné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 410 Nm. Za príplatok môžete mať aj šesťstupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podľa Lotusu zrýchli Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 300 km/h, čo je rýchlosť, ktorá bola cestným Lotusom nateraz zapovedaná. Predaje začnú v lete 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY