vytisknout velikost písma Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve a vraj sa jedná o najsilnejší a najrýchlejší cestný lotus v histórii. Automobilka použila nové šasi, ktoré je o 22 kg ľahšie ako u predchodcu. Nový je aj podvozok, brzdy a auto má štandardne samosvor, ak si kúpite verziu s manuálom.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na prvý pohľad to vyzerá len ako facelift Evory, ale pod povrchem je úplne nové šasi a prepracovaná byla aj aerodynamika. Motor má cez 400 koní a auto ide 300 km/h

Na Evore sa výrazne zmenila predná časť, auto dostalo tiež inak riešený zadný nárazník s difúzorom a centrálnym výfukom a nový tvar má aj zadné krídlo. Aj v interiéri sa Lotus polepšil a šiel viac k luxusu a pohodlia ako ku sparťanskému okruhovému autu. Všimnite si zadných sedačiek, avšak tie budú slúžiť skôr ako odkladací priestor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpgNa taký interiér nie sme v Lotuse príliš zvyknutí. Že by zákazníci vymäkli? To asi ani nie, skôr už len majú svoju dôstojnosť. Zadné sedačky ale budú maximálne pre deti

O pohon Lotusu Evora 400 sa stará kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,5 l, ktorý na zadné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 410 Nm. Za príplatok môžete mať aj šesťstupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podľa Lotusu zrýchli Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 300 km/h, čo je rýchlosť, ktorá bola cestným Lotusom nateraz zapovedaná. Predaje začnú v lete 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY