vytisknout velikost písma Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Britská automobilka Lotus ukázala nový model Evora 400. Verejnosť ho prvýkrát uvidí na autosalóne v Ženeve a vraj sa jedná o najsilnejší a najrýchlejší cestný lotus v histórii. Automobilka použila nové šasi, ktoré je o 22 kg ľahšie ako u predchodcu. Nový je aj podvozok, brzdy a auto má štandardne samosvor, ak si kúpite verziu s manuálom.

lotus (5).jpglotus (6).jpglotus (1).jpg
Na prvý pohľad to vyzerá len ako facelift Evory, ale pod povrchem je úplne nové šasi a prepracovaná byla aj aerodynamika. Motor má cez 400 koní a auto ide 300 km/h

Na Evore sa výrazne zmenila predná časť, auto dostalo tiež inak riešený zadný nárazník s difúzorom a centrálnym výfukom a nový tvar má aj zadné krídlo. Aj v interiéri sa Lotus polepšil a šiel viac k luxusu a pohodlia ako ku sparťanskému okruhovému autu. Všimnite si zadných sedačiek, avšak tie budú slúžiť skôr ako odkladací priestor.

lotus (9).jpglotus (3).jpglotus (4).jpgNa taký interiér nie sme v Lotuse príliš zvyknutí. Že by zákazníci vymäkli? To asi ani nie, skôr už len majú svoju dôstojnosť. Zadné sedačky ale budú maximálne pre deti

O pohon Lotusu Evora 400 sa stará kompresorom preplňovaný šesťvalec 3,5 l, ktorý na zadné kolesá posiela cez šesťstupňový manuál výkon 298 kW (405 k) a krútiaci moment 410 Nm. Za príplatok môžete mať aj šesťstupňový automat, ale k tomu nedostanete samosvorný diferenciál.

Podľa Lotusu zrýchli Evora 400 na 100 km/h za 4,2 sekundy a rozbehne sa na 300 km/h, čo je rýchlosť, ktorá bola cestným Lotusom nateraz zapovedaná. Predaje začnú v lete 2015.

lotus (2).jpglotus (7).jpglotus (8).jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY