vytisknout velikost písma Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Elise Cup 260 nadväzuje na Elise Cup 250. Voz dostal väčšie krídlo, širšie pneumatiky a upravený podvozok. Bežne príplatkové karbónové diely sú tu štandardom. Dohromady vznikne iba 30 exemplárov.
Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Predstavovať rôzne špeciálne edície automobilku Lotus rozhodne baví. Tento rok v júni sa prvýkrát ukázal model Lotus Elise Cup 250 ako verzia, ktorá má preniesť do bežnej prevádzky gény pretekárskych áut. Lotus sa ale s výsledkom neuspokojil a Elise Cup 250 ďalej vyladil. Tak vzniklo ešte ostrejšie prevedenie Cup 260.

Základná technika zostala zhodná. Pohon zabezpečuje uprostred umiestnený kompresorom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra. Jeho výkon ale oproti Cup 250 nepatrne vzrástol na 186 kW (253 k), vrchol krútiaceho momentu dosahuje hodnoty 255 Nm. Pre šprint z nuly na 100 km/h vozidlo potrebuje 4,2 s (Cup 250 je o desatinku pomalší), maximálna rýchlosť činí 243 km/h.

Nové prevedenie Cup 260 sa prezentuje ako historicky najľahšia varianta modelu Elise. Možno si spomeniete, že tento titul už malo mať prevedenie Cup 250. Dôvod je prostý. Zatiaľ čo pri o pár mesiacov staršej variante ste si museli za dodatočnú odľahčovaciu kúru, ktorá suchú hmotnosť dostala až k oným rekordným 860 kilogramom, priplácať, novinka má všetko zahrnuté v štandardnej výbave. Ako bonus pridá masívne karbónové krídlo vzadu. To generuje pri maximálnej rýchlosti prítlak 180 kg.

Ďalšie zmeny oproti Cup 250 potom nájdeme na podvozku. Ten dostal o desať milimetrov širšie pneumatiky, využíva iné pružiny a hlavne nastaviteľné tlmiče Nitron ponúkajúce 24 možných nastavení pre stlačenie a roztiahnutie. Lepšie sú aj brzdy. V konečnom súčte je Elise Cup 260 na testovacom okruhu Hethel o 2,5 sekundy rýchlejší ako Cup 250, či vás to zaujíma.

Ak sa vám nová britská motokára páči, rozhodne by ste nemali otáľať. Lotus plánuje sériu len 30 exemplárov.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY