vytisknout velikost písma Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Elise Cup 260 nadväzuje na Elise Cup 250. Voz dostal väčšie krídlo, širšie pneumatiky a upravený podvozok. Bežne príplatkové karbónové diely sú tu štandardom. Dohromady vznikne iba 30 exemplárov.
Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Predstavovať rôzne špeciálne edície automobilku Lotus rozhodne baví. Tento rok v júni sa prvýkrát ukázal model Lotus Elise Cup 250 ako verzia, ktorá má preniesť do bežnej prevádzky gény pretekárskych áut. Lotus sa ale s výsledkom neuspokojil a Elise Cup 250 ďalej vyladil. Tak vzniklo ešte ostrejšie prevedenie Cup 260.

Základná technika zostala zhodná. Pohon zabezpečuje uprostred umiestnený kompresorom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,8 litra. Jeho výkon ale oproti Cup 250 nepatrne vzrástol na 186 kW (253 k), vrchol krútiaceho momentu dosahuje hodnoty 255 Nm. Pre šprint z nuly na 100 km/h vozidlo potrebuje 4,2 s (Cup 250 je o desatinku pomalší), maximálna rýchlosť činí 243 km/h.

Nové prevedenie Cup 260 sa prezentuje ako historicky najľahšia varianta modelu Elise. Možno si spomeniete, že tento titul už malo mať prevedenie Cup 250. Dôvod je prostý. Zatiaľ čo pri o pár mesiacov staršej variante ste si museli za dodatočnú odľahčovaciu kúru, ktorá suchú hmotnosť dostala až k oným rekordným 860 kilogramom, priplácať, novinka má všetko zahrnuté v štandardnej výbave. Ako bonus pridá masívne karbónové krídlo vzadu. To generuje pri maximálnej rýchlosti prítlak 180 kg.

Ďalšie zmeny oproti Cup 250 potom nájdeme na podvozku. Ten dostal o desať milimetrov širšie pneumatiky, využíva iné pružiny a hlavne nastaviteľné tlmiče Nitron ponúkajúce 24 možných nastavení pre stlačenie a roztiahnutie. Lepšie sú aj brzdy. V konečnom súčte je Elise Cup 260 na testovacom okruhu Hethel o 2,5 sekundy rýchlejší ako Cup 250, či vás to zaujíma.

Ak sa vám nová britská motokára páči, rozhodne by ste nemali otáľať. Lotus plánuje sériu len 30 exemplárov.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY