vytisknout velikost písma Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotnosťou len 931 kg

Nový model nahrádza verziu Elise 220 Cup. S hmotnosťou pod tonu nebude mať kompresorom preplňovaný štvorvalec 1,8 l ťažkú prácu.
Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotnosťou len 931 kg

O malosériovej britskej značke Lotus sme dlho nepočuli. Naposledy v súvislosti s prípravami okruhového športového SUV. Teraz automobilka predstavuje odľahčený okruhový model Lotus Elise 250 Cup, ktorý ešte ďalej znižuje hmotnosť už tak ľahkého modelu Elise.

Lotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_01.jpgLotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_02.jpgLotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_03.jpgAj napriek okruhovému zameraniu má Lotus Elise 250 Cup značky a aspoň základné komfortné prvky vrátane akustickej izolácie interiéru. Motor 1,8 l s kompresorom posilnil na 246 koní

Model nahrádza Elise 220 Cup, schudol ďalších 21 kg a pridal 26 koní výkonu. Nový akumulátor ušetril až 10 kg, karbónové sedačky 6 kg a kolesá z ľahkej zliatiny ďalších 1,5 kg hmotnosti. Elise 250 Cup váži len 931 kg.

Priplatiť si môžete za karbónový aerodynamický paket, ktorý zníži hmotnosť o ďalších 10 kg. S takto nízkou hmotnosťou nebude mať posilnený kompresorom preplňovaný štvorvalec 1,8 l ťažkú prácu. Motor má výkon 181 kW (246 k) v 7200 ot. a krútiaci moment 250 Nm v rozmedzí 3500 až 5500 ot.

Lotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_04.jpgLotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_05.jpgLotus-Elise_Cup_250_2016_1600x1200_wallpaper_06.jpgKolesá sú ľahšie a vpredu sú širšie pneumatiky. Karbónový aerodynamický balík zníži hmotnosť o ďalších 10 kg a v rýchlosti 160 km/h generuje prítlak 66 kg

Z 0 na 96 km/h zrýchli tento Lotus za 3,9 sekundy. S trakciou vedľa zadných pneumatík 225/45 ZR17 a samosvorom pomáha aj nastaviteľný systém kontroly trakcie. Predné pneumatiky 195/50 ZR16 sľubujú ostrejšiu odozvu a s rýchlosťou v zákrutách pomôže vedľa novo nastaveného podvozka aj aerodynamika. V rýchlosti 160 km/h generuje Lotus Elise 250 Cup prítlak 66 kg, v maximálnej rýchlosti 248 km/h potom 155 kg.

Lotus ale myslí aj na komfort. Za príplatok dostanete hardtop, veci ako Bluetooth či prípojka na iPod sú v štandarde. V základe dokonca dostanete aj odhlučnenie interiéru, koberčeky a Alcantarou čalúnené sedadlá. Cenu Lotus zverejní neskôr, predaj začne v apríli 2016.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY