Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zameraná na výrobu športových vozov. V roku 1952 ju v Londýne založil Colin Chapman. Lotus bol a znovu je aktivny aj v závodoch F1.

Automobilku v úpadku v roku 1994 kúpil malajský Proton.



Premiéry
Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Lotus Elise Cup 260 je ďalší z radu britských špecialít

Elise Cup 260 nadväzuje na Elise Cup 250. Voz dostal väčšie krídlo, širšie pneumatiky a upravený podvozok. Bežne príplatkové karbónové diely sú tu štandardom. Dohromady vznikne iba 30 exemplárov.

26. 10. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii

Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii

Evora GT430 je najvýkonnejší cestný Lotus v histórii. Motor 3,5 V6 s kompresorom Edelbrock dosahuje výkon 321 kW. Lotus uvádza "suchú" hmotnosť len 1258 kg. Pre celý svet vznikne iba 60 kusov. V cene dostanete karbónové aerodynamické prvky alebo titánový výfuk, za komfort si však musíte priplatiť.

20. 7. 2017 | Dalibor Žák
Video
Lotus Cortina: Jazdite v štýle zločincov z Veľkej vlakovej lúpeže

Lotus Cortina: Jazdite v štýle zločincov z Veľkej vlakovej lúpeže

Lotus Cortina patril medzi najrýchlejšie sedany svojej doby. Tento model využili aj zločinci počas slávnej Veľkej vlakovej lúpeže. Aktuálne je k dispozícii jeden veľmi zachovalý exemplár.

16. 6. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Lotus Elise Cup 250: závodný špeciál pre bežné cesty

Lotus Elise Cup 250: závodný špeciál pre bežné cesty

Lotus Elise Cup 250 má preniesť schopnosti okruhového špeciálu Elise Race 250 na bežné cesty. Oproti štandardnej verzii Sprint voz používa upravený podvozok. Hmotnosť britskej novinky môže klesnúť až na 860 kg. Voz poháňa štvorvalec s objemom 1,8 litra disponujúci výkonom 246 koní.

5. 6. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Lotus a Volvo budú patriť pod jeden koncern

Lotus a Volvo budú patriť pod jeden koncern

Automobilka Proton uteká hrobárovi z lopaty. Malajskú značku kupuje čínsky gigant Geely. Geely už vlastní napríklad Volvo. Keďže Lotus patrí Protonu, prechádza vlastne pod kontrolu Číňanov.

25. 5. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Lotus Exige Cup 380 ukazuje, o čom zrejme budú budúce "spaľovacie" autá

Lotus Exige Cup 380 ukazuje, o čom zrejme budú budúce "spaľovacie" autá

Lotus Exige Cup 380 je najrýchlejší cestný Lotus. Je to ale skôr čisto okruhové auto na značkách. Štandardne má ochrannú klietku a lepivé pneumatiky. Hmotnosť klesla na 1057 kg.

24. 4. 2017 | Dalibor Žák
Zaujímavosti
Lotus spomína na Jamesa Bonda: Evora Sport 410

Lotus spomína na Jamesa Bonda: Evora Sport 410

Lotus si zaspomínal na časy, kedy s jeho autami jazdil James Bond. Evora Sport 410 má pripomínať obojživelný Esprit S1. Potápať sa ale jedinečný kus nevie.

20. 2. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Nový okruhový špeciál Lotus Exige Race 380 má 380 koní, neváži ani tonu

Nový okruhový špeciál Lotus Exige Race 380 má 380 koní, neváži ani tonu

Lotus ďalej upravil svoj najrýchlejší sériový model Exige Sport 380. Výsledkom je Exige Race 380, s ktorým už ale do bežnej prevádzky ísť nemôžete. Rôzne opatrenia dostali hmotnosť auta pod hranicu jednej tony. Motor má výkon 380 koní a krútiaci moment 410 Nm. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 3,2 s. Cena začína sumou 115-tisíc eur.

16. 1. 2017 | Dalibor Žák
Premiéry
Lotus Exige Sport 380 je najrýchlejší Exige všetkých čias

Lotus Exige Sport 380 je najrýchlejší Exige všetkých čias

Lotus predstavil novú verziu modelu Exige. Exige Sport 380 vychádza z Exige Sport 350, je ale ľahší, výkonnejší a celkovo ostrejší. Sport 380 je historicky najrýchlejší prevedenie modelu Exige. Aerodynamické prvky generujú prítlak 140 kg pri rýchlosti 286 km/h. Na nemeckom trhu stojí nový Lotus 89 900 eur.

24. 11. 2016 | Dalibor Žák
ZaujímavostiVideo
Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

11. 3. 2016 | Lukáš Dittrich
AutosalónyPremiéry
Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

Ženeva 2016 naživo: Lotus predvádza modely Evora Sport 410 a Elise 250 Cup

2. 3. 2016 | Lukáš Dittrich
AutosalónyPremiéry
Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

Lotus Evora Sport 410 má vyšší výkon a nižšiu hmotnosť

26. 2. 2016 | Lukáš Dittrich
Premiéry
Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotnosťou len 931 kg

Lotus Elise 250 Cup je okruhová hračka s hmotnosťou len 931 kg

Nový model nahrádza verziu Elise 220 Cup. S hmotnosťou pod tonu nebude mať kompresorom preplňovaný štvorvalec 1,8 l ťažkú prácu.

17. 2. 2016 | Dalibor Žák
PremiéryVideo
Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

Lotus predstavuje ešte ľahšie a rýchlejšie Exige Sport 350

18. 12. 2015 | Lukáš Dittrich
Premiéry
Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Okruhová raketa Lotus 3-Eleven má 457 koní na 900 kg

Ak potrebujete nejaké skutočne rýchle okruhové náčinie, zavolajte do Lotusu.

29. 6. 2015 | Dalibor Žák
Tajné
SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

SUV značky Lotus použije motor Toyota. Prezlečená RAV4 to ale nebude

28. 5. 2015 | Dalibor Žák
BiznisZaujímavosti
Lotus oslavuje 40 000 automobilov postavených na "Small Car Platform"

Lotus oslavuje 40 000 automobilov postavených na "Small Car Platform"

23. 4. 2015 | Lukáš Dittrich
ZaujímavostiTajnéVideo
Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

Svet sa zbláznil. Lotus chystá športové okruhové SUV

6. 3. 2015 | Dalibor Žák
Premiéry
Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

Lotus Evora 400 je najrýchlejší cestný Lotus všetkých čias

18. 2. 2015 | Dalibor Žák
BezpečnosťZaujímavosti
Lotus Evora S mieri do služieb záchranárov. Kde? Samozrejme v Dubaji

Lotus Evora S mieri do služieb záchranárov. Kde? Samozrejme v Dubaji

22. 10. 2014 | Lukáš Dittrich
12
´
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY