vytisknout velikost písma Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 pozná svoje výsledky. Za najlepší motor bol už tretíkrát v rade označený preplňovaný litrový trojvalec EcoBoost z dielne automobilky Ford. Úplne jednoznačne porazil druhý osemvalec Ferrari a tretí štvorvalec 1.4 TSI.

Trojvalec EcoBoost získal v hlavnej kategórii 351 bodov, druhý v poradí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodov. Tretí 1.4 TSI dostal 254 bodov. Na konečnom štvrtom mieste sa umiestnil dvojliter Mercedes-AMG, ktorému ušla tretia priečka o dva body. Piata priečka patrí elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodov) a do prvej desiatky sa ešte vošiel šesťvalec BMW (223 bodov), preplňovaná tisícšesťstovka BMW / PSA (181 bodov), osemvalec McLaren 3,8 l (154 bodov) a preplňovaný päťvalec 2,5 l Audi (79 bodov).

Anketa obsahuje aj čiastkové kategórie. V segmente do jedného litra objemu zvíťazil logicky Ford so svojím EcoBoostom. Pomerne zaujímavé je druhé miesto, ktoré porota obsadila dvojvalcom BMW s objemom 647 ccm. Tento motor vyrába v BMW i3 elektrickú energiu.

Najlepším motorom s objemom do 1,4 litra je koncernové TSI, objem do 1,8 litra ovládla preplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Medzi dvojlitrami zvíťazil štvorvalec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), veľkosť do 2,5 l patrí päťvalcov Audi (RS Q3), medzi trojlitrami vyhral radový šesťvalec BMW (135i, 335i ..), segment štvorlitrových motorov patrí osemvalcu McLaren 3,8 l a konečne objem nad štyri litre vyhral osemvalec Ferrari (458 Italia).

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhom mieste skončil benzínový generátor elektrickej energie pre BMW i3 a na treťom potom elektrický pohon BMW i3. Najlepším novým motorom je dvojliter Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osemvalcu Ferrari.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY