vytisknout velikost písma Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 pozná svoje výsledky. Za najlepší motor bol už tretíkrát v rade označený preplňovaný litrový trojvalec EcoBoost z dielne automobilky Ford. Úplne jednoznačne porazil druhý osemvalec Ferrari a tretí štvorvalec 1.4 TSI.

Trojvalec EcoBoost získal v hlavnej kategórii 351 bodov, druhý v poradí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodov. Tretí 1.4 TSI dostal 254 bodov. Na konečnom štvrtom mieste sa umiestnil dvojliter Mercedes-AMG, ktorému ušla tretia priečka o dva body. Piata priečka patrí elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodov) a do prvej desiatky sa ešte vošiel šesťvalec BMW (223 bodov), preplňovaná tisícšesťstovka BMW / PSA (181 bodov), osemvalec McLaren 3,8 l (154 bodov) a preplňovaný päťvalec 2,5 l Audi (79 bodov).

Anketa obsahuje aj čiastkové kategórie. V segmente do jedného litra objemu zvíťazil logicky Ford so svojím EcoBoostom. Pomerne zaujímavé je druhé miesto, ktoré porota obsadila dvojvalcom BMW s objemom 647 ccm. Tento motor vyrába v BMW i3 elektrickú energiu.

Najlepším motorom s objemom do 1,4 litra je koncernové TSI, objem do 1,8 litra ovládla preplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Medzi dvojlitrami zvíťazil štvorvalec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), veľkosť do 2,5 l patrí päťvalcov Audi (RS Q3), medzi trojlitrami vyhral radový šesťvalec BMW (135i, 335i ..), segment štvorlitrových motorov patrí osemvalcu McLaren 3,8 l a konečne objem nad štyri litre vyhral osemvalec Ferrari (458 Italia).

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhom mieste skončil benzínový generátor elektrickej energie pre BMW i3 a na treťom potom elektrický pohon BMW i3. Najlepším novým motorom je dvojliter Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osemvalcu Ferrari.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY