vytisknout velikost písma Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 pozná svoje výsledky. Za najlepší motor bol už tretíkrát v rade označený preplňovaný litrový trojvalec EcoBoost z dielne automobilky Ford. Úplne jednoznačne porazil druhý osemvalec Ferrari a tretí štvorvalec 1.4 TSI.

Trojvalec EcoBoost získal v hlavnej kategórii 351 bodov, druhý v poradí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodov. Tretí 1.4 TSI dostal 254 bodov. Na konečnom štvrtom mieste sa umiestnil dvojliter Mercedes-AMG, ktorému ušla tretia priečka o dva body. Piata priečka patrí elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodov) a do prvej desiatky sa ešte vošiel šesťvalec BMW (223 bodov), preplňovaná tisícšesťstovka BMW / PSA (181 bodov), osemvalec McLaren 3,8 l (154 bodov) a preplňovaný päťvalec 2,5 l Audi (79 bodov).

Anketa obsahuje aj čiastkové kategórie. V segmente do jedného litra objemu zvíťazil logicky Ford so svojím EcoBoostom. Pomerne zaujímavé je druhé miesto, ktoré porota obsadila dvojvalcom BMW s objemom 647 ccm. Tento motor vyrába v BMW i3 elektrickú energiu.

Najlepším motorom s objemom do 1,4 litra je koncernové TSI, objem do 1,8 litra ovládla preplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Medzi dvojlitrami zvíťazil štvorvalec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), veľkosť do 2,5 l patrí päťvalcov Audi (RS Q3), medzi trojlitrami vyhral radový šesťvalec BMW (135i, 335i ..), segment štvorlitrových motorov patrí osemvalcu McLaren 3,8 l a konečne objem nad štyri litre vyhral osemvalec Ferrari (458 Italia).

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhom mieste skončil benzínový generátor elektrickej energie pre BMW i3 a na treťom potom elektrický pohon BMW i3. Najlepším novým motorom je dvojliter Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osemvalcu Ferrari.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY