vytisknout velikost písma Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 pozná svoje výsledky. Za najlepší motor bol už tretíkrát v rade označený preplňovaný litrový trojvalec EcoBoost z dielne automobilky Ford. Úplne jednoznačne porazil druhý osemvalec Ferrari a tretí štvorvalec 1.4 TSI.

Trojvalec EcoBoost získal v hlavnej kategórii 351 bodov, druhý v poradí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodov. Tretí 1.4 TSI dostal 254 bodov. Na konečnom štvrtom mieste sa umiestnil dvojliter Mercedes-AMG, ktorému ušla tretia priečka o dva body. Piata priečka patrí elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodov) a do prvej desiatky sa ešte vošiel šesťvalec BMW (223 bodov), preplňovaná tisícšesťstovka BMW / PSA (181 bodov), osemvalec McLaren 3,8 l (154 bodov) a preplňovaný päťvalec 2,5 l Audi (79 bodov).

Anketa obsahuje aj čiastkové kategórie. V segmente do jedného litra objemu zvíťazil logicky Ford so svojím EcoBoostom. Pomerne zaujímavé je druhé miesto, ktoré porota obsadila dvojvalcom BMW s objemom 647 ccm. Tento motor vyrába v BMW i3 elektrickú energiu.

Najlepším motorom s objemom do 1,4 litra je koncernové TSI, objem do 1,8 litra ovládla preplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Medzi dvojlitrami zvíťazil štvorvalec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), veľkosť do 2,5 l patrí päťvalcov Audi (RS Q3), medzi trojlitrami vyhral radový šesťvalec BMW (135i, 335i ..), segment štvorlitrových motorov patrí osemvalcu McLaren 3,8 l a konečne objem nad štyri litre vyhral osemvalec Ferrari (458 Italia).

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhom mieste skončil benzínový generátor elektrickej energie pre BMW i3 a na treťom potom elektrický pohon BMW i3. Najlepším novým motorom je dvojliter Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osemvalcu Ferrari.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY