vytisknout velikost písma Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Litrový trojvalec Ford opäť najlepší. Porazil osemvalec Ferrari

Anketa International Engine of the Year 2014 pozná svoje výsledky. Za najlepší motor bol už tretíkrát v rade označený preplňovaný litrový trojvalec EcoBoost z dielne automobilky Ford. Úplne jednoznačne porazil druhý osemvalec Ferrari a tretí štvorvalec 1.4 TSI.

Trojvalec EcoBoost získal v hlavnej kategórii 351 bodov, druhý v poradí (Ferrari 4,5 l V8) dostal 281 bodov. Tretí 1.4 TSI dostal 254 bodov. Na konečnom štvrtom mieste sa umiestnil dvojliter Mercedes-AMG, ktorému ušla tretia priečka o dva body. Piata priečka patrí elektrickému pohonu Tesla Model S (225 bodov) a do prvej desiatky sa ešte vošiel šesťvalec BMW (223 bodov), preplňovaná tisícšesťstovka BMW / PSA (181 bodov), osemvalec McLaren 3,8 l (154 bodov) a preplňovaný päťvalec 2,5 l Audi (79 bodov).

Anketa obsahuje aj čiastkové kategórie. V segmente do jedného litra objemu zvíťazil logicky Ford so svojím EcoBoostom. Pomerne zaujímavé je druhé miesto, ktoré porota obsadila dvojvalcom BMW s objemom 647 ccm. Tento motor vyrába v BMW i3 elektrickú energiu.

Najlepším motorom s objemom do 1,4 litra je koncernové TSI, objem do 1,8 litra ovládla preplňovaná jednotka BMW / PSA 1,6 l. Medzi dvojlitrami zvíťazil štvorvalec Mercedes (A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG), veľkosť do 2,5 l patrí päťvalcov Audi (RS Q3), medzi trojlitrami vyhral radový šesťvalec BMW (135i, 335i ..), segment štvorlitrových motorov patrí osemvalcu McLaren 3,8 l a konečne objem nad štyri litre vyhral osemvalec Ferrari (458 Italia).

Titul Green Engine získal elektrický systém Tesla, na druhom mieste skončil benzínový generátor elektrickej energie pre BMW i3 a na treťom potom elektrický pohon BMW i3. Najlepším novým motorom je dvojliter Mercedes-AMG, titul Performance Engine náleží osemvalcu Ferrari.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY