vytisknout velikost písma Lítium-kyslíkové batérie zdvojnásobia dojazd a sú lacnejšie a krajšie

Lítium-kyslíkové batérie zdvojnásobia dojazd a sú lacnejšie a krajšie

Vedecký tím univerzity v Cambridge pracuje na novej generácii akumulátorov, ktorá má nájsť uplatnenie hlavne v cestných dopravných prostriedkoch - predovšetkým v automobiloch. Jedná sa o lítium-kyslíkový akumulátor. Proti súčasným lihtium-iónovým má mať niekoľko výhod.

Predovšetkým by mal v prípade sériovej produkcie stáť zhruba pätinu ceny súčasných akumulátorov, čo by zásadným spôsobom znížilo náklady a zlepšilo konkurencieschopnosť hybridov a elektromobilov. Nový akumulátor má účinnosť 93% (len 7% nahromadenej energie nejde využiť, teraz je to 20 až 30%) a vydrží približne 2000 nabíjacích cyklov, čo je reálna životnosť päť až šesť rokov pri pravidelnom každodennom nabíjaní.

Ďalším bonusom má byť zhruba pätinová hmotnosť a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnemu typu najčastejšie používaných akumulátorov. Než ale začnete plesať a podpisovať objednávku na elektromobil, zadržte.

Tím vedcov z Cambridge je ešte len na začiatku a rieši veľa bolestí. Nový typ akumulátora má napríklad veľmi obmedzené možnosti dodávky energie a problematické je aj jeho nabíjanie. Tím odhaduje, že pri súčasných technológiách bude trvať približne desať rokov, než sa podarí uviesť lítium-kyslíkový akumulátor do masovej výroby.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY