vytisknout velikost písma Lítium-kyslíkové batérie zdvojnásobia dojazd a sú lacnejšie a krajšie

Lítium-kyslíkové batérie zdvojnásobia dojazd a sú lacnejšie a krajšie

Vedecký tím univerzity v Cambridge pracuje na novej generácii akumulátorov, ktorá má nájsť uplatnenie hlavne v cestných dopravných prostriedkoch - predovšetkým v automobiloch. Jedná sa o lítium-kyslíkový akumulátor. Proti súčasným lihtium-iónovým má mať niekoľko výhod.

Predovšetkým by mal v prípade sériovej produkcie stáť zhruba pätinu ceny súčasných akumulátorov, čo by zásadným spôsobom znížilo náklady a zlepšilo konkurencieschopnosť hybridov a elektromobilov. Nový akumulátor má účinnosť 93% (len 7% nahromadenej energie nejde využiť, teraz je to 20 až 30%) a vydrží približne 2000 nabíjacích cyklov, čo je reálna životnosť päť až šesť rokov pri pravidelnom každodennom nabíjaní.

Ďalším bonusom má byť zhruba pätinová hmotnosť a zároveň dvojnásobná kapacita proti aktuálnemu typu najčastejšie používaných akumulátorov. Než ale začnete plesať a podpisovať objednávku na elektromobil, zadržte.

Tím vedcov z Cambridge je ešte len na začiatku a rieši veľa bolestí. Nový typ akumulátora má napríklad veľmi obmedzené možnosti dodávky energie a problematické je aj jeho nabíjanie. Tím odhaduje, že pri súčasných technológiách bude trvať približne desať rokov, než sa podarí uviesť lítium-kyslíkový akumulátor do masovej výroby.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY