vytisknout velikost písma Lincoln Navigator v prevedení 2015: Escalade na stope

Prestížna značka koncernu Ford Motor Company vylepšila svoje veľké SUV Navigator. Bude to stačiť v súboji proti úplne novému Cadillacu Escalade?
Lincoln Navigator v prevedení 2015: Escalade na stope
Zoznam kapitol
  1. Lincoln Navigator 2015
  2. Fotogalerie

Už vlani v októbri sme vám podrobne predstavili novú generáciu prestížneho SUV Cadillac Escalade od General Motors, ktorá oslávila svoju výstavnú premiéru o niekoľko týždňov neskôr na autosalóne v Detroite. Teraz prichádza Ford so svojim výrazne modernizovaným modelom Lincoln Navigator, ktorý na našich cestách patrí, rovnako ako Escalade, k raritám, avšak ide prakticky o jediného priameho konkurenta Escalade.

Lincoln Navigator 2015 10.jpgLincoln Navigator 2015 04.jpgLincoln Navigator 2015 03.jpgLincoln Navigator 2015 05.jpgLincoln Navigator 2015 06.jpg
Lincoln Navigator prepracovaný pre modelový rok 2015

V rámci faceliftu dostal Navigator predovšetkým nový predok s masívnou mriežkou masky chladiča, ktorá na každej strane obklopuje aj združené svetlá zostavené zo zdrojov LED. Zostava nových zadných svetiel tvorí opticky priebežný vodorovný pás, aj tam nájdeme sadu LED doplnenú robustnou striebristou lištou, ktorá je ale len jedným z mnohých prvkov novej artilérie chrómovaných ozdôb. Nová sú pochopiteľne aj kolesá, ktoré majú štandardne dvadsaťpalcové zliatinové ráfiky.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, výrazne pozmenené bolo v novom Navigatore aj pracovisko vodiča. Ten sa môže tešiť nielen na volant obložený kombináciou dreva a kože, ale aj na štartovanie tlačidlom a vylepšenú multimediálnu zábavnú sústavu MyLincoln Touch. Nový Navigator má ďalej vynikať kvalitnejšími obkladovými a čalúnnickými materiálmi či tretím radom sedadiel s možnosťou sklápania cez vylepšenú sústavu PowerFold.

Lincoln Navigator 2015 12.jpgLincoln Navigator 2015 13.jpgLincoln Navigator 2015 14.jpgLincoln Navigator 2015 16.jpgLincoln Navigator 2015 18.jpgLincoln Navigator 2015 20.jpg
Zdroje LED hrajú opäť dôležitú úlohu

Exkluzívna výbava Reserve Package potom obsahuje aj kožou čalúnenú palubnú dosku, dekory z pravého dreva alebo dvadsaťdvapalcové liate ráfiky. Podľa dostupných údajov to vyzerá tak, že existujúci konvenčný osemvalec 5,4 l bude nahradený novým šesťvalcom Ford EcoBoost s objemom 3,5 l, priamym vstrekovaním a párom turbodúchadiel, ktoré by mu mali umožniť dosiahnuť výkon okolo 276 kW a krútiaceho momentu približne 580 Nm. To by ale bola pre zákazníkov asi smutná informácia, nový Escalade má osemvalec EcoTec3 s objemom 6,2 la výkonom 309 kW...

Samočinná šesťstupňová prevodovka prenáša krútiaci moment štandardne na kolesá zadnej nápravy, za príplatok potom na všetky kolesá vďaka sústave Control Trac. Štandardom pre nový Navigator bude vylepšený systém adaptívnych tlmičov Lincoln Drive Control, ktorý podľa tvrdenia výrobcu na základe údajov sady čidiel plynulo mení svoju charakteristiku každé dve milisekundy.

Lincoln Navigator 2015 22.jpgLincoln Navigator 2015 23.jpgLincoln Navigator 2015 24.jpgLincoln Navigator 2015 25.jpgLincoln Navigator 2015 26.jpgLincoln Navigator 2015 27.jpg
Úpravy sa dotkli aj interiéru modelu Navigator

Nový Lincoln Navigator oslávi svoju premiéru na autosalóne v Chicagu ako vozidlo pre modelový rok 2015, takže predaje majú začať v druhej polovici tohto kalendárneho roka s tým, že podrobné technické špecifikácie a ceny budú zverejnené neskôr.

Escalade zostáva v oboch dĺžkach karosérie o niečo väčší, ale Navigator ponúka viac priestoru pre batožinu vo všetkých verziách vnútorného usporiadania.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY