vytisknout velikost písma Lincoln Navigator v prevedení 2015: Escalade na stope

Prestížna značka koncernu Ford Motor Company vylepšila svoje veľké SUV Navigator. Bude to stačiť v súboji proti úplne novému Cadillacu Escalade?
Lincoln Navigator v prevedení 2015: Escalade na stope
Zoznam kapitol
  1. Lincoln Navigator 2015
  2. Fotogalerie

Už vlani v októbri sme vám podrobne predstavili novú generáciu prestížneho SUV Cadillac Escalade od General Motors, ktorá oslávila svoju výstavnú premiéru o niekoľko týždňov neskôr na autosalóne v Detroite. Teraz prichádza Ford so svojim výrazne modernizovaným modelom Lincoln Navigator, ktorý na našich cestách patrí, rovnako ako Escalade, k raritám, avšak ide prakticky o jediného priameho konkurenta Escalade.

Lincoln Navigator 2015 10.jpgLincoln Navigator 2015 04.jpgLincoln Navigator 2015 03.jpgLincoln Navigator 2015 05.jpgLincoln Navigator 2015 06.jpg
Lincoln Navigator prepracovaný pre modelový rok 2015

V rámci faceliftu dostal Navigator predovšetkým nový predok s masívnou mriežkou masky chladiča, ktorá na každej strane obklopuje aj združené svetlá zostavené zo zdrojov LED. Zostava nových zadných svetiel tvorí opticky priebežný vodorovný pás, aj tam nájdeme sadu LED doplnenú robustnou striebristou lištou, ktorá je ale len jedným z mnohých prvkov novej artilérie chrómovaných ozdôb. Nová sú pochopiteľne aj kolesá, ktoré majú štandardne dvadsaťpalcové zliatinové ráfiky.

Ako je vidieť z priložených obrázkov, výrazne pozmenené bolo v novom Navigatore aj pracovisko vodiča. Ten sa môže tešiť nielen na volant obložený kombináciou dreva a kože, ale aj na štartovanie tlačidlom a vylepšenú multimediálnu zábavnú sústavu MyLincoln Touch. Nový Navigator má ďalej vynikať kvalitnejšími obkladovými a čalúnnickými materiálmi či tretím radom sedadiel s možnosťou sklápania cez vylepšenú sústavu PowerFold.

Lincoln Navigator 2015 12.jpgLincoln Navigator 2015 13.jpgLincoln Navigator 2015 14.jpgLincoln Navigator 2015 16.jpgLincoln Navigator 2015 18.jpgLincoln Navigator 2015 20.jpg
Zdroje LED hrajú opäť dôležitú úlohu

Exkluzívna výbava Reserve Package potom obsahuje aj kožou čalúnenú palubnú dosku, dekory z pravého dreva alebo dvadsaťdvapalcové liate ráfiky. Podľa dostupných údajov to vyzerá tak, že existujúci konvenčný osemvalec 5,4 l bude nahradený novým šesťvalcom Ford EcoBoost s objemom 3,5 l, priamym vstrekovaním a párom turbodúchadiel, ktoré by mu mali umožniť dosiahnuť výkon okolo 276 kW a krútiaceho momentu približne 580 Nm. To by ale bola pre zákazníkov asi smutná informácia, nový Escalade má osemvalec EcoTec3 s objemom 6,2 la výkonom 309 kW...

Samočinná šesťstupňová prevodovka prenáša krútiaci moment štandardne na kolesá zadnej nápravy, za príplatok potom na všetky kolesá vďaka sústave Control Trac. Štandardom pre nový Navigator bude vylepšený systém adaptívnych tlmičov Lincoln Drive Control, ktorý podľa tvrdenia výrobcu na základe údajov sady čidiel plynulo mení svoju charakteristiku každé dve milisekundy.

Lincoln Navigator 2015 22.jpgLincoln Navigator 2015 23.jpgLincoln Navigator 2015 24.jpgLincoln Navigator 2015 25.jpgLincoln Navigator 2015 26.jpgLincoln Navigator 2015 27.jpg
Úpravy sa dotkli aj interiéru modelu Navigator

Nový Lincoln Navigator oslávi svoju premiéru na autosalóne v Chicagu ako vozidlo pre modelový rok 2015, takže predaje majú začať v druhej polovici tohto kalendárneho roka s tým, že podrobné technické špecifikácie a ceny budú zverejnené neskôr.

Escalade zostáva v oboch dĺžkach karosérie o niečo väčší, ale Navigator ponúka viac priestoru pre batožinu vo všetkých verziách vnútorného usporiadania.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY