vytisknout velikost písma Lincoln Continental sa vracia s plnou parádou. Vyrábať sa bude budúci rok

Lincoln Continental sa vracia s plnou parádou. Vyrábať sa bude budúci rok
Zoznam kapitol
  1. Lincoln Continental
  2. Fotogaléria: Lincoln Continental

Značka Lincoln patriaci pod automobilku Ford to nemala v posledných rokoch práve jednoduché. Dokonca sa hovorilo o jej úplnom konci. Teraz sa ale Lincoln vracia s novým konceptom plnohodnotného luxusného sedanu, ktorý nesie legendárne meno Continental.

Nový Lincoln Continental sa má začať vyrábať už budúci rok. Pod kapotou je zatiaľ len preplňovaný trojlitrový šesťvalec EcoBoost. Automobilka sľubuje predovšetkým kvalitný a luxusný interiér a aj najlepší akustický komfort vo svojej triede.

Nový koncept Lincolnu Continental sa verejnosti ukáže v stredu na autosalóne v New Yorku a automobilka počíta so sériovou výrobou už na rok 2016, takže sa toho na dizajne asi príliš veľa meniť nebude.

Všimnite si snahy o luxusné spracovanie interiéru, ktoré si konkuruje s prístupom napríklad automobilky Bentley. Otázkou samozrejme je, ako bude vyzerať interiér produkčnej verzie a ktoré materiály nakoniec Lincoln použije.

Zaujímavosťou je použitie predných stretávacích LED svetiel, svietenie do diaľky obstarávajú laserové svetlá. Zvláštne riešené sú aj kľučky dverí a tie obrie 21 "kolesá sa vraj dostanú do výroby.

Pod kapotou konceptu je trojlitrový šesťvalec EcoBoost, ktorý bol údajne postavený exkluzívne pre značku Lincoln. O parametroch ale ešte automobilka nič nepovedala, ani o tom, či sa jedná o zadokolku alebo štvorkolku. Keď už sme pri pohone, štandardne dodávaná automatická prevodovka má ovládanie tlačidlami vedľa centrálneho dotykového displeja.

Lincoln si patentoval špeciálne sedadlá nastaviteľné v tridsiatich smeroch a napríklad cestujúci vzadu sa môžu tešiť na samostatné ovládanie klimatizácie a audio systému a aj na pripojenie k internetu. Viac detailov zverejní Lincoln na autosalóne v New Yorku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY