vytisknout velikost písma Lincoln Continental sa vracia na scénu s motorom V6 bi-turbo

Lincoln Continental sa vrátil. Luxusný sedan dostal aj nový motor V6 3.0 bi-turbo a pohon všetkých kolies.
Lincoln Continental sa vracia na scénu s motorom V6 bi-turbo
Zoznam kapitol
  1. Lincoln Continental
  2. Fotogaléria: Lincoln Continental

Luxusný sedan Lincoln Continental sa vracia na trh ako automobil modelového roku 2017. Do predaja zamieri na americkom trhu ešte tento rok a z takmer rok starého konceptu Continentalu si berie veľa zaujímavých detailov, vrátane kľučiek dverí integrovaných do chrómovanej linky bočných okien.

Lincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpg
Lincoln Continental si berie množstvo zaujímavých detailov z konceptu, napríklad kľučky dverí uchytené v chrómovanej lište bočných okien. Pod kapotou je zatiaľ len šesťvalec

Pod kapotu sedanu Lincoln Continental sa nasťahoval nový preplňovaný šesťvalec 3,0 l s dvoma turbami o výkone 400 koní a krútiacim momentom 540 Nm. Sila motora putuje cez automatickú prevodovku na všetky kolesá, medzi zadnými kolesami je potom elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

Continental jazdí na adaptívnom podvozku, ktorého tuhosť si môže vodič nastaviť od režimu Comfort cez Normal po Sport. Nastaviteľná je aj odozva posilňovača riadenia a jeho prevod je variabilný v závislosti na zvolenom režime alebo rýchlosti a štýlu jazdy. Na diaľnici bude volant reagovať pomalšie kvôli komfortu, v zákrutách v športovom režime alebo napríklad pri parkovaní naopak rýchlejšie.

Lincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0b.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0c.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Interiér sa zameriava hlavne na luxus a pohodlie. Dôraz sa kladie na spracovanie, výber materiálov, ale tiež napríklad na akustický komfort. Lincoln aktívne potláča hluk v kabíne

Lincoln Continental dostal tiež veľa asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu umožňujúceho jazdu v kolóne do úplného zastavenia. Veci ako protikolízny systém alebo kamery okolo celého auta umožňujúce celkový 360° pohľad dnes považujeme v tomto segmente za samozrejmosť.

Veľký dôraz kládla luxusná odnož automobilky Ford na interiér, jeho kvalitu a komfort posádky. Len sa pozrite na tie luxusné kreslá vzadu, perforovanú kožu ventilovaných sedadiel nastaviteľných v tridsiatich smeroch alebo prevedenie čalúnenia a dekoru palubnej dosky. Lincoln sa tiež pýši silnou akustickou izoláciou a aktívnym potláčaním hluku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY