vytisknout velikost písma Lincoln Continental sa vracia na scénu s motorom V6 bi-turbo

Lincoln Continental sa vrátil. Luxusný sedan dostal aj nový motor V6 3.0 bi-turbo a pohon všetkých kolies.
Lincoln Continental sa vracia na scénu s motorom V6 bi-turbo
Zoznam kapitol
  1. Lincoln Continental
  2. Fotogaléria: Lincoln Continental

Luxusný sedan Lincoln Continental sa vracia na trh ako automobil modelového roku 2017. Do predaja zamieri na americkom trhu ešte tento rok a z takmer rok starého konceptu Continentalu si berie veľa zaujímavých detailov, vrátane kľučiek dverí integrovaných do chrómovanej linky bočných okien.

Lincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_13.jpg
Lincoln Continental si berie množstvo zaujímavých detailov z konceptu, napríklad kľučky dverí uchytené v chrómovanej lište bočných okien. Pod kapotou je zatiaľ len šesťvalec

Pod kapotu sedanu Lincoln Continental sa nasťahoval nový preplňovaný šesťvalec 3,0 l s dvoma turbami o výkone 400 koní a krútiacim momentom 540 Nm. Sila motora putuje cez automatickú prevodovku na všetky kolesá, medzi zadnými kolesami je potom elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

Continental jazdí na adaptívnom podvozku, ktorého tuhosť si môže vodič nastaviť od režimu Comfort cez Normal po Sport. Nastaviteľná je aj odozva posilňovača riadenia a jeho prevod je variabilný v závislosti na zvolenom režime alebo rýchlosti a štýlu jazdy. Na diaľnici bude volant reagovať pomalšie kvôli komfortu, v zákrutách v športovom režime alebo napríklad pri parkovaní naopak rýchlejšie.

Lincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0b.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0c.jpgLincoln-Continental_2017_1600x1200_wallpaper_0a.jpg
Interiér sa zameriava hlavne na luxus a pohodlie. Dôraz sa kladie na spracovanie, výber materiálov, ale tiež napríklad na akustický komfort. Lincoln aktívne potláča hluk v kabíne

Lincoln Continental dostal tiež veľa asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu umožňujúceho jazdu v kolóne do úplného zastavenia. Veci ako protikolízny systém alebo kamery okolo celého auta umožňujúce celkový 360° pohľad dnes považujeme v tomto segmente za samozrejmosť.

Veľký dôraz kládla luxusná odnož automobilky Ford na interiér, jeho kvalitu a komfort posádky. Len sa pozrite na tie luxusné kreslá vzadu, perforovanú kožu ventilovaných sedadiel nastaviteľných v tridsiatich smeroch alebo prevedenie čalúnenia a dekoru palubnej dosky. Lincoln sa tiež pýši silnou akustickou izoláciou a aktívnym potláčaním hluku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY