vytisknout velikost písma Lifan 820: vlajková loď čínskej značky vyzerá "trochu" nemecky...

Vezmete predok z Audi A6, spojíte ho so zadnou časťou z BMW 5 a interiér si doplácajte po svojom. Potom vám najskôr vznikne niečo takéto...
Lifan 820: vlajková loď čínskej značky vyzerá "trochu" nemecky...

Čínske firmy si väčšinou s dizajnom hlavu príliš nelámu a my sme o konkrétnych prípadoch písali už mnohokrát. Medzi expertmi v odbore automobilov, ktorí ale prvoplánovo nekopírujú celé autá, patrí automobilka Lifan, ktorá mimochodom začala svoje Lifan 320 (inšpiroval sa modelom Mini) vyrábať už na začiatku roku 2011 v Rusku. A práve teraz prinášajú ďalšie eso...

Lifan 820 1.jpgLifan 820 6.jpgLifan 820 4.jpg
Lifan 820 inšpiráciu v modeloch kapitalistického sveta nezaprie

Na začiatku budúceho roka má byť spustená výroba špičkového sedanu s označením Lifan 820 (spomienka na rovnako označený Rover z osemdesiatych rokov by bola asi nemiestna...), o ktorého pohon sa postarajú skromné ​​zážihové štvorvalce s objemom 1,8 a 2,0 l. Pri pohľade na prvé špionážne zábery radu 820 sa zrejme neubránite dojatia: predná časť karosérie totiž nezaprie inšpiráciu modelom Audi A6, zatiaľ čo profil karosérie a jej zadok nedajú nespomenúť na aktuálne BMW radu 5.

Lifan 820 3.jpgLifan 820 2.jpgLifan 820 7.jpg
Interiér a detaily karosérie sú už zrejme dielom miestnych stylistov

Pri pohľade do interiéru ale žiadne osvedčené zdroje nehľadajte, skôr sa pripravte na prísne hranaté, symetrické plochy bez akýchkoľvek väzieb na dizajn karosérie a známok elegancie. Je možné, že sa nový Lifan 820 oficiálne predstaví už budúci mesiac na autosalóne v čínskom Guangzhou, kde sa po jeho boku zrejme objaví aj menší model Lifan 520.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY