vytisknout velikost písma Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

V správach z testov Euro NCAP sme si zvykli, že nové modely väčšinou dostávajú päť (prípadne štyri) hviezdy. Keď sa objaví trojhviezdičkové hodnotenie, ako sa to nedávno stalo napríklad pri Dacii Logan MCV, je to pre automobilku hanba. V niektorých častiach sveta ale výrobcovia pozerajú na bezpečnosť trochu inak, takže sa objavujú aj prípady, ktoré vyjdú z týchto testov s nulovým hodnotením. Taký Lifan 320 nedávno ukázal, ako by to naozaj vyzerať nemalo.

Lifan 320 je čínsky automobil a proti prekážke ho vyslal Latin NCAP. Auto bolo zadovážené v základnej výbave a bez airbagov, pričom výsledok "prekvapil". Čínsky voz pripomínajúci Mini dopadol tak zle, že bol dokonca označený za najhorší, aký kedy prišiel na test Latin NCAP. Výsledok je samozrejme nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hviezdu.

Karoséria bola označená za nestabilnú a navyše sa počas nárazu uvoľnil volant, čo naznačuje, že ani prípadná inštalácia airbagov toho veľa na výsledku nezmení. Spolu s Lifanom bol testovaný aj Chevrolet Onix, ktorý dopadol výrazne lepšie. Za ochranu dospelých osôb si vyslúžil hneď tri hviezdy.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY