vytisknout velikost písma Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

V správach z testov Euro NCAP sme si zvykli, že nové modely väčšinou dostávajú päť (prípadne štyri) hviezdy. Keď sa objaví trojhviezdičkové hodnotenie, ako sa to nedávno stalo napríklad pri Dacii Logan MCV, je to pre automobilku hanba. V niektorých častiach sveta ale výrobcovia pozerajú na bezpečnosť trochu inak, takže sa objavujú aj prípady, ktoré vyjdú z týchto testov s nulovým hodnotením. Taký Lifan 320 nedávno ukázal, ako by to naozaj vyzerať nemalo.

Lifan 320 je čínsky automobil a proti prekážke ho vyslal Latin NCAP. Auto bolo zadovážené v základnej výbave a bez airbagov, pričom výsledok "prekvapil". Čínsky voz pripomínajúci Mini dopadol tak zle, že bol dokonca označený za najhorší, aký kedy prišiel na test Latin NCAP. Výsledok je samozrejme nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hviezdu.

Karoséria bola označená za nestabilnú a navyše sa počas nárazu uvoľnil volant, čo naznačuje, že ani prípadná inštalácia airbagov toho veľa na výsledku nezmení. Spolu s Lifanom bol testovaný aj Chevrolet Onix, ktorý dopadol výrazne lepšie. Za ochranu dospelých osôb si vyslúžil hneď tri hviezdy.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY