vytisknout velikost písma Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

V správach z testov Euro NCAP sme si zvykli, že nové modely väčšinou dostávajú päť (prípadne štyri) hviezdy. Keď sa objaví trojhviezdičkové hodnotenie, ako sa to nedávno stalo napríklad pri Dacii Logan MCV, je to pre automobilku hanba. V niektorých častiach sveta ale výrobcovia pozerajú na bezpečnosť trochu inak, takže sa objavujú aj prípady, ktoré vyjdú z týchto testov s nulovým hodnotením. Taký Lifan 320 nedávno ukázal, ako by to naozaj vyzerať nemalo.

Lifan 320 je čínsky automobil a proti prekážke ho vyslal Latin NCAP. Auto bolo zadovážené v základnej výbave a bez airbagov, pričom výsledok "prekvapil". Čínsky voz pripomínajúci Mini dopadol tak zle, že bol dokonca označený za najhorší, aký kedy prišiel na test Latin NCAP. Výsledok je samozrejme nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hviezdu.

Karoséria bola označená za nestabilnú a navyše sa počas nárazu uvoľnil volant, čo naznačuje, že ani prípadná inštalácia airbagov toho veľa na výsledku nezmení. Spolu s Lifanom bol testovaný aj Chevrolet Onix, ktorý dopadol výrazne lepšie. Za ochranu dospelých osôb si vyslúžil hneď tri hviezdy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY