vytisknout velikost písma Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

Lifan 320 ukazuje, ako to pri nárazových testoch naozaj nemá vyzerať

V správach z testov Euro NCAP sme si zvykli, že nové modely väčšinou dostávajú päť (prípadne štyri) hviezdy. Keď sa objaví trojhviezdičkové hodnotenie, ako sa to nedávno stalo napríklad pri Dacii Logan MCV, je to pre automobilku hanba. V niektorých častiach sveta ale výrobcovia pozerajú na bezpečnosť trochu inak, takže sa objavujú aj prípady, ktoré vyjdú z týchto testov s nulovým hodnotením. Taký Lifan 320 nedávno ukázal, ako by to naozaj vyzerať nemalo.

Lifan 320 je čínsky automobil a proti prekážke ho vyslal Latin NCAP. Auto bolo zadovážené v základnej výbave a bez airbagov, pričom výsledok "prekvapil". Čínsky voz pripomínajúci Mini dopadol tak zle, že bol dokonca označený za najhorší, aký kedy prišiel na test Latin NCAP. Výsledok je samozrejme nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hviezdu.

Karoséria bola označená za nestabilnú a navyše sa počas nárazu uvoľnil volant, čo naznačuje, že ani prípadná inštalácia airbagov toho veľa na výsledku nezmení. Spolu s Lifanom bol testovaný aj Chevrolet Onix, ktorý dopadol výrazne lepšie. Za ochranu dospelých osôb si vyslúžil hneď tri hviezdy.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY