vytisknout velikost písma Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX aj Lexus RC F poznáme, ale vlastne vôbec prvýkrát sa v prípade európskej verzie kupé RC F dozvedáme presné technické údaje. A jeden šokujúci údaj prichádza s hmotnosťou. Automobilka sa síce v tlačovej správe oháňa hliníkom a uhlíkovými vláknami, ale na váhe toto auto ukáže masívnych 1840 kg. To je snáď o štvrť tony viac než napríklad pri BWM M4.

Atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 477 koní v 7100 ot/min. a krútiacim momentom 530 Nm v rozmedzí 4800 až 5600 ot./min. bude mať s autom skutočne veľa práce. Aj pneumatiky 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu tak budú mať o zábavu postarané.

Podobne ako u minulého Lexusu IS F aj tu bude motor vydávať dunivý zvuk až po prekročení určitého spektra otáčok. Klapky vo výfuku sa otvoria po 3000 ot./min. Základnou výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, no Lexus za príplatok ponúka diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

A aby sme nezabudli na Lexus NX. To je ďalšie SUV, ktoré má pod kapotou štvorvalec 2,0 l s preplňovaním pre model NX 200t (vraj bude aj atmosférická verzia NX 200) a tiež hybrid NX 300h so štvorvalcom 2,5 l a elektromotory. Hneď v pondelok ideme na medzinárodnú prezentáciu nového NX, takže sa už budúci týždeň môžete tešiť na ďalšie podrobnosti a prvé jazdné dojmy.

lexus.JPGlexus_1.JPGlexus_2.JPGlexus_5.JPGlexus_2_1.jpglexus_3.jpglexus_1_1.jpglexus_4.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY