vytisknout velikost písma Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX aj Lexus RC F poznáme, ale vlastne vôbec prvýkrát sa v prípade európskej verzie kupé RC F dozvedáme presné technické údaje. A jeden šokujúci údaj prichádza s hmotnosťou. Automobilka sa síce v tlačovej správe oháňa hliníkom a uhlíkovými vláknami, ale na váhe toto auto ukáže masívnych 1840 kg. To je snáď o štvrť tony viac než napríklad pri BWM M4.

Atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 477 koní v 7100 ot/min. a krútiacim momentom 530 Nm v rozmedzí 4800 až 5600 ot./min. bude mať s autom skutočne veľa práce. Aj pneumatiky 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu tak budú mať o zábavu postarané.

Podobne ako u minulého Lexusu IS F aj tu bude motor vydávať dunivý zvuk až po prekročení určitého spektra otáčok. Klapky vo výfuku sa otvoria po 3000 ot./min. Základnou výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, no Lexus za príplatok ponúka diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

A aby sme nezabudli na Lexus NX. To je ďalšie SUV, ktoré má pod kapotou štvorvalec 2,0 l s preplňovaním pre model NX 200t (vraj bude aj atmosférická verzia NX 200) a tiež hybrid NX 300h so štvorvalcom 2,5 l a elektromotory. Hneď v pondelok ideme na medzinárodnú prezentáciu nového NX, takže sa už budúci týždeň môžete tešiť na ďalšie podrobnosti a prvé jazdné dojmy.

lexus.JPGlexus_1.JPGlexus_2.JPGlexus_5.JPGlexus_2_1.jpglexus_3.jpglexus_1_1.jpglexus_4.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY