vytisknout velikost písma Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX aj Lexus RC F poznáme, ale vlastne vôbec prvýkrát sa v prípade európskej verzie kupé RC F dozvedáme presné technické údaje. A jeden šokujúci údaj prichádza s hmotnosťou. Automobilka sa síce v tlačovej správe oháňa hliníkom a uhlíkovými vláknami, ale na váhe toto auto ukáže masívnych 1840 kg. To je snáď o štvrť tony viac než napríklad pri BWM M4.

Atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 477 koní v 7100 ot/min. a krútiacim momentom 530 Nm v rozmedzí 4800 až 5600 ot./min. bude mať s autom skutočne veľa práce. Aj pneumatiky 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu tak budú mať o zábavu postarané.

Podobne ako u minulého Lexusu IS F aj tu bude motor vydávať dunivý zvuk až po prekročení určitého spektra otáčok. Klapky vo výfuku sa otvoria po 3000 ot./min. Základnou výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, no Lexus za príplatok ponúka diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

A aby sme nezabudli na Lexus NX. To je ďalšie SUV, ktoré má pod kapotou štvorvalec 2,0 l s preplňovaním pre model NX 200t (vraj bude aj atmosférická verzia NX 200) a tiež hybrid NX 300h so štvorvalcom 2,5 l a elektromotory. Hneď v pondelok ideme na medzinárodnú prezentáciu nového NX, takže sa už budúci týždeň môžete tešiť na ďalšie podrobnosti a prvé jazdné dojmy.

lexus.JPGlexus_1.JPGlexus_2.JPGlexus_5.JPGlexus_2_1.jpglexus_3.jpglexus_1_1.jpglexus_4.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY