vytisknout velikost písma Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX aj Lexus RC F poznáme, ale vlastne vôbec prvýkrát sa v prípade európskej verzie kupé RC F dozvedáme presné technické údaje. A jeden šokujúci údaj prichádza s hmotnosťou. Automobilka sa síce v tlačovej správe oháňa hliníkom a uhlíkovými vláknami, ale na váhe toto auto ukáže masívnych 1840 kg. To je snáď o štvrť tony viac než napríklad pri BWM M4.

Atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 477 koní v 7100 ot/min. a krútiacim momentom 530 Nm v rozmedzí 4800 až 5600 ot./min. bude mať s autom skutočne veľa práce. Aj pneumatiky 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu tak budú mať o zábavu postarané.

Podobne ako u minulého Lexusu IS F aj tu bude motor vydávať dunivý zvuk až po prekročení určitého spektra otáčok. Klapky vo výfuku sa otvoria po 3000 ot./min. Základnou výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, no Lexus za príplatok ponúka diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

A aby sme nezabudli na Lexus NX. To je ďalšie SUV, ktoré má pod kapotou štvorvalec 2,0 l s preplňovaním pre model NX 200t (vraj bude aj atmosférická verzia NX 200) a tiež hybrid NX 300h so štvorvalcom 2,5 l a elektromotory. Hneď v pondelok ideme na medzinárodnú prezentáciu nového NX, takže sa už budúci týždeň môžete tešiť na ďalšie podrobnosti a prvé jazdné dojmy.

lexus.JPGlexus_1.JPGlexus_2.JPGlexus_5.JPGlexus_2_1.jpglexus_3.jpglexus_1_1.jpglexus_4.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY