vytisknout velikost písma Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Lexus v Paríži: Kompaktný crossover NX a ostré kupé RC F

Modely Leuxs NX aj Lexus RC F poznáme, ale vlastne vôbec prvýkrát sa v prípade európskej verzie kupé RC F dozvedáme presné technické údaje. A jeden šokujúci údaj prichádza s hmotnosťou. Automobilka sa síce v tlačovej správe oháňa hliníkom a uhlíkovými vláknami, ale na váhe toto auto ukáže masívnych 1840 kg. To je snáď o štvrť tony viac než napríklad pri BWM M4.

Atmosférický osemvalec 5,0 l s výkonom 477 koní v 7100 ot/min. a krútiacim momentom 530 Nm v rozmedzí 4800 až 5600 ot./min. bude mať s autom skutočne veľa práce. Aj pneumatiky 255/35 R19 vpredu a 275/35 R19 vzadu tak budú mať o zábavu postarané.

Podobne ako u minulého Lexusu IS F aj tu bude motor vydávať dunivý zvuk až po prekročení určitého spektra otáčok. Klapky vo výfuku sa otvoria po 3000 ot./min. Základnou výbavou je mechanický samosvorný diferenciál Torsen, no Lexus za príplatok ponúka diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu.

A aby sme nezabudli na Lexus NX. To je ďalšie SUV, ktoré má pod kapotou štvorvalec 2,0 l s preplňovaním pre model NX 200t (vraj bude aj atmosférická verzia NX 200) a tiež hybrid NX 300h so štvorvalcom 2,5 l a elektromotory. Hneď v pondelok ideme na medzinárodnú prezentáciu nového NX, takže sa už budúci týždeň môžete tešiť na ďalšie podrobnosti a prvé jazdné dojmy.

lexus.JPGlexus_1.JPGlexus_2.JPGlexus_5.JPGlexus_2_1.jpglexus_3.jpglexus_1_1.jpglexus_4.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY