vytisknout velikost písma Lexus v New Yorku predstavil novú generáciu modelu RX

Lexus v New Yorku predstavil novú generáciu modelu RX
Zoznam kapitol
  1. Nový Lexus RX, Video
  2. Nový Lexus RX: Fotogaléria

Ako Lexus pred časom sľúbil, tak aj dnes urobil. Na autosalóne v New Yorku sa predstavila nová generácia modelu RX. V ponuke motorizácií môžete stále očakávať benzínový šesťvalec alebo benzínový hybrid. Hneď na úvod sa taktiež predstavil variant F Sport.

Lexus RX je pre túto automobilku veľmi dôležitým modelom, pretože ide o najpredávanejšie auto, aké kedy Lexus v ponuke mal. Inak povedané, tri z desiatich predaných Lexus má na svedomí práve RX.

rx_02.jpgrx_05.jpgrx_12.jpgNové RX nasleduje NX, takže je na pohľad podstatne agresívnejšie. Auto ako také je dlhšie a širšie

Nová generácia oproti tej staršej zmenila svoje základné rozmery. Na dĺžku meria 4890 mm, na šírku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Len pre porovnanie, končiace RX meria 4770 mm na dĺžku, 1885 mm na šírku a 1685 mm na výšku. Rázvor náprav činí 2740 mm, novinka potom ponúkne 2789 mm.

Dizajn je úplne iný, no dal sa dosť dobre očakávať. Lexus tieto tvary ukazoval skôr na svojich konceptoch a hlavne s nimi prišlo menšie NX. Záujemcovia sa preto môžu tešiť na agresívny dizajn a ostré hrany. Aby bolo vzhľadu urobené za dosť, môžete na svoje RX nasadiť až dvadsaťpalcové kolesá.

Palubná doska taktiež nie je príliš vzdialená tomu, čo ponúka NX. Nechýbajú samozrejme ani moderné vymoženosti typu head-up displeja alebo multimediálneho systému s displejom veľkosti 12,3 ". Zadní cestujúci sa potom môžu tešiť na viac miesta pre svoje nohy, prípadne (ak si majiteľ priplatí) na zábavný systém s dvojicou obrazoviek.

Na výber budú varianty RX350 a RX450h, ponuka sa teda nezmení. Prvý menovaný používa benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 221 kW (300 k, súčasné RX má 277 k). Podobný výkon potom máme očakávať aj u hybridnej varianty. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a spotreby Lexus vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY