vytisknout velikost písma Lexus v New Yorku predstavil novú generáciu modelu RX

Lexus v New Yorku predstavil novú generáciu modelu RX
Zoznam kapitol
  1. Nový Lexus RX, Video
  2. Nový Lexus RX: Fotogaléria

Ako Lexus pred časom sľúbil, tak aj dnes urobil. Na autosalóne v New Yorku sa predstavila nová generácia modelu RX. V ponuke motorizácií môžete stále očakávať benzínový šesťvalec alebo benzínový hybrid. Hneď na úvod sa taktiež predstavil variant F Sport.

Lexus RX je pre túto automobilku veľmi dôležitým modelom, pretože ide o najpredávanejšie auto, aké kedy Lexus v ponuke mal. Inak povedané, tri z desiatich predaných Lexus má na svedomí práve RX.

rx_02.jpgrx_05.jpgrx_12.jpgNové RX nasleduje NX, takže je na pohľad podstatne agresívnejšie. Auto ako také je dlhšie a širšie

Nová generácia oproti tej staršej zmenila svoje základné rozmery. Na dĺžku meria 4890 mm, na šírku 1895 mm a na výšku 1689 mm. Len pre porovnanie, končiace RX meria 4770 mm na dĺžku, 1885 mm na šírku a 1685 mm na výšku. Rázvor náprav činí 2740 mm, novinka potom ponúkne 2789 mm.

Dizajn je úplne iný, no dal sa dosť dobre očakávať. Lexus tieto tvary ukazoval skôr na svojich konceptoch a hlavne s nimi prišlo menšie NX. Záujemcovia sa preto môžu tešiť na agresívny dizajn a ostré hrany. Aby bolo vzhľadu urobené za dosť, môžete na svoje RX nasadiť až dvadsaťpalcové kolesá.

Palubná doska taktiež nie je príliš vzdialená tomu, čo ponúka NX. Nechýbajú samozrejme ani moderné vymoženosti typu head-up displeja alebo multimediálneho systému s displejom veľkosti 12,3 ". Zadní cestujúci sa potom môžu tešiť na viac miesta pre svoje nohy, prípadne (ak si majiteľ priplatí) na zábavný systém s dvojicou obrazoviek.

Na výber budú varianty RX350 a RX450h, ponuka sa teda nezmení. Prvý menovaný používa benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 221 kW (300 k, súčasné RX má 277 k). Podobný výkon potom máme očakávať aj u hybridnej varianty. Presné čísla týkajúce sa dynamiky a spotreby Lexus vo svojej tlačovej správe neuvádza.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY