vytisknout velikost písma Lexus v Číne na rozdiel od konkurencie vyrábať nebude, bojí sa kvality

Šéf spoločnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamietol výrobu vozidiel Lexus v Číne, a to s vedomím toho, že tým zostanú Lexusy na čínskom trhu veľmi drahé...

Hoci kľúčová "prémiová" konkurencia v podobe značiek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohľadom na obchádzanie čínskych daňových predpisov už v Číne vyrába a koncerny Nissan a Honda sa k tomu chystajú, Lexus bude do Číny svoje autá aj naďalej iba dovážať. Podľa agentúry Reuters a jej citácie Tokua Fukuichiho značka Lexus stále "uprednostňuje kvalitu pred kvantitou". Tento krok by mohol byť dôležitým vyhlásením smerom k čínskym zákazníkom, no otázkou zostáva, čo sa za ním skutočne skrýva...

Lexus bol založený až v roku 1989 a trvalo mu plných 15 rokov, než rozbehol prvú továreň mimo Japonska (v Kanade). Na budúci rok Lexus plánuje začatie produkcie v USA, avšak tým to zatiaľ končí, hoci aj možnosti vyrábať v Číne Lexus priebežne monitoruje. "Nemecká trojka má imidž kultivovanej značky v priebehu dekád a ich dlhej histórie, ale Lexus zatiaľ nie je v očiach zákazníkov na ich úrovni," uviedol so značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: "Zákazníci by nás okamžite opustili, ak by zaznamenali akýkoľvek problém v kvalite, pre ktorú si zvolili práve značku Lexus."

Aj napriek tomu zostáva pre Lexus Čína, ktorá sa má stať v roku 2020 svetovo najväčším odbytiskom luxusných automobilov, po Japonsku druhým najvýznamnejším trhom, pričom viac ako 70 000 predaných vozidiel v Číne v roku 2013 znamenalo medziročný nárast o 16%. Je potrebné spomenúť, že aj priama domáca, japonská konkurencia mieri s výrobou do Číny. Infiniti má začať produkciu sedanu Q50 a SUV QX50 už tento rok v továrni Nissan v provincii Hubei a Honda začne svoje Acury v Číne vyrábať v roku 2016. Až čas ukáže, do akej miery je čerstvé rozhodnutie predstavenstva Lexusu prezieravé...

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY