vytisknout velikost písma Lexus v Číne na rozdiel od konkurencie vyrábať nebude, bojí sa kvality

Šéf spoločnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamietol výrobu vozidiel Lexus v Číne, a to s vedomím toho, že tým zostanú Lexusy na čínskom trhu veľmi drahé...

Hoci kľúčová "prémiová" konkurencia v podobe značiek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohľadom na obchádzanie čínskych daňových predpisov už v Číne vyrába a koncerny Nissan a Honda sa k tomu chystajú, Lexus bude do Číny svoje autá aj naďalej iba dovážať. Podľa agentúry Reuters a jej citácie Tokua Fukuichiho značka Lexus stále "uprednostňuje kvalitu pred kvantitou". Tento krok by mohol byť dôležitým vyhlásením smerom k čínskym zákazníkom, no otázkou zostáva, čo sa za ním skutočne skrýva...

Lexus bol založený až v roku 1989 a trvalo mu plných 15 rokov, než rozbehol prvú továreň mimo Japonska (v Kanade). Na budúci rok Lexus plánuje začatie produkcie v USA, avšak tým to zatiaľ končí, hoci aj možnosti vyrábať v Číne Lexus priebežne monitoruje. "Nemecká trojka má imidž kultivovanej značky v priebehu dekád a ich dlhej histórie, ale Lexus zatiaľ nie je v očiach zákazníkov na ich úrovni," uviedol so značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: "Zákazníci by nás okamžite opustili, ak by zaznamenali akýkoľvek problém v kvalite, pre ktorú si zvolili práve značku Lexus."

Aj napriek tomu zostáva pre Lexus Čína, ktorá sa má stať v roku 2020 svetovo najväčším odbytiskom luxusných automobilov, po Japonsku druhým najvýznamnejším trhom, pričom viac ako 70 000 predaných vozidiel v Číne v roku 2013 znamenalo medziročný nárast o 16%. Je potrebné spomenúť, že aj priama domáca, japonská konkurencia mieri s výrobou do Číny. Infiniti má začať produkciu sedanu Q50 a SUV QX50 už tento rok v továrni Nissan v provincii Hubei a Honda začne svoje Acury v Číne vyrábať v roku 2016. Až čas ukáže, do akej miery je čerstvé rozhodnutie predstavenstva Lexusu prezieravé...

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY