vytisknout velikost písma Lexus v Číne na rozdiel od konkurencie vyrábať nebude, bojí sa kvality

Šéf spoločnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamietol výrobu vozidiel Lexus v Číne, a to s vedomím toho, že tým zostanú Lexusy na čínskom trhu veľmi drahé...

Hoci kľúčová "prémiová" konkurencia v podobe značiek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohľadom na obchádzanie čínskych daňových predpisov už v Číne vyrába a koncerny Nissan a Honda sa k tomu chystajú, Lexus bude do Číny svoje autá aj naďalej iba dovážať. Podľa agentúry Reuters a jej citácie Tokua Fukuichiho značka Lexus stále "uprednostňuje kvalitu pred kvantitou". Tento krok by mohol byť dôležitým vyhlásením smerom k čínskym zákazníkom, no otázkou zostáva, čo sa za ním skutočne skrýva...

Lexus bol založený až v roku 1989 a trvalo mu plných 15 rokov, než rozbehol prvú továreň mimo Japonska (v Kanade). Na budúci rok Lexus plánuje začatie produkcie v USA, avšak tým to zatiaľ končí, hoci aj možnosti vyrábať v Číne Lexus priebežne monitoruje. "Nemecká trojka má imidž kultivovanej značky v priebehu dekád a ich dlhej histórie, ale Lexus zatiaľ nie je v očiach zákazníkov na ich úrovni," uviedol so značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: "Zákazníci by nás okamžite opustili, ak by zaznamenali akýkoľvek problém v kvalite, pre ktorú si zvolili práve značku Lexus."

Aj napriek tomu zostáva pre Lexus Čína, ktorá sa má stať v roku 2020 svetovo najväčším odbytiskom luxusných automobilov, po Japonsku druhým najvýznamnejším trhom, pričom viac ako 70 000 predaných vozidiel v Číne v roku 2013 znamenalo medziročný nárast o 16%. Je potrebné spomenúť, že aj priama domáca, japonská konkurencia mieri s výrobou do Číny. Infiniti má začať produkciu sedanu Q50 a SUV QX50 už tento rok v továrni Nissan v provincii Hubei a Honda začne svoje Acury v Číne vyrábať v roku 2016. Až čas ukáže, do akej miery je čerstvé rozhodnutie predstavenstva Lexusu prezieravé...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY