vytisknout velikost písma Lexus v Číne na rozdiel od konkurencie vyrábať nebude, bojí sa kvality

Šéf spoločnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamietol výrobu vozidiel Lexus v Číne, a to s vedomím toho, že tým zostanú Lexusy na čínskom trhu veľmi drahé...

Hoci kľúčová "prémiová" konkurencia v podobe značiek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohľadom na obchádzanie čínskych daňových predpisov už v Číne vyrába a koncerny Nissan a Honda sa k tomu chystajú, Lexus bude do Číny svoje autá aj naďalej iba dovážať. Podľa agentúry Reuters a jej citácie Tokua Fukuichiho značka Lexus stále "uprednostňuje kvalitu pred kvantitou". Tento krok by mohol byť dôležitým vyhlásením smerom k čínskym zákazníkom, no otázkou zostáva, čo sa za ním skutočne skrýva...

Lexus bol založený až v roku 1989 a trvalo mu plných 15 rokov, než rozbehol prvú továreň mimo Japonska (v Kanade). Na budúci rok Lexus plánuje začatie produkcie v USA, avšak tým to zatiaľ končí, hoci aj možnosti vyrábať v Číne Lexus priebežne monitoruje. "Nemecká trojka má imidž kultivovanej značky v priebehu dekád a ich dlhej histórie, ale Lexus zatiaľ nie je v očiach zákazníkov na ich úrovni," uviedol so značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: "Zákazníci by nás okamžite opustili, ak by zaznamenali akýkoľvek problém v kvalite, pre ktorú si zvolili práve značku Lexus."

Aj napriek tomu zostáva pre Lexus Čína, ktorá sa má stať v roku 2020 svetovo najväčším odbytiskom luxusných automobilov, po Japonsku druhým najvýznamnejším trhom, pričom viac ako 70 000 predaných vozidiel v Číne v roku 2013 znamenalo medziročný nárast o 16%. Je potrebné spomenúť, že aj priama domáca, japonská konkurencia mieri s výrobou do Číny. Infiniti má začať produkciu sedanu Q50 a SUV QX50 už tento rok v továrni Nissan v provincii Hubei a Honda začne svoje Acury v Číne vyrábať v roku 2016. Až čas ukáže, do akej miery je čerstvé rozhodnutie predstavenstva Lexusu prezieravé...

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY