vytisknout velikost písma Lexus v Číne na rozdiel od konkurencie vyrábať nebude, bojí sa kvality

Šéf spoločnosti Lexus Tokuo Fukuichi zamietol výrobu vozidiel Lexus v Číne, a to s vedomím toho, že tým zostanú Lexusy na čínskom trhu veľmi drahé...

Hoci kľúčová "prémiová" konkurencia v podobe značiek BMW, Mercedes-Benz a Audi s ohľadom na obchádzanie čínskych daňových predpisov už v Číne vyrába a koncerny Nissan a Honda sa k tomu chystajú, Lexus bude do Číny svoje autá aj naďalej iba dovážať. Podľa agentúry Reuters a jej citácie Tokua Fukuichiho značka Lexus stále "uprednostňuje kvalitu pred kvantitou". Tento krok by mohol byť dôležitým vyhlásením smerom k čínskym zákazníkom, no otázkou zostáva, čo sa za ním skutočne skrýva...

Lexus bol založený až v roku 1989 a trvalo mu plných 15 rokov, než rozbehol prvú továreň mimo Japonska (v Kanade). Na budúci rok Lexus plánuje začatie produkcie v USA, avšak tým to zatiaľ končí, hoci aj možnosti vyrábať v Číne Lexus priebežne monitoruje. "Nemecká trojka má imidž kultivovanej značky v priebehu dekád a ich dlhej histórie, ale Lexus zatiaľ nie je v očiach zákazníkov na ich úrovni," uviedol so značnou dávkou pokory Fukuichi a dodal: "Zákazníci by nás okamžite opustili, ak by zaznamenali akýkoľvek problém v kvalite, pre ktorú si zvolili práve značku Lexus."

Aj napriek tomu zostáva pre Lexus Čína, ktorá sa má stať v roku 2020 svetovo najväčším odbytiskom luxusných automobilov, po Japonsku druhým najvýznamnejším trhom, pričom viac ako 70 000 predaných vozidiel v Číne v roku 2013 znamenalo medziročný nárast o 16%. Je potrebné spomenúť, že aj priama domáca, japonská konkurencia mieri s výrobou do Číny. Infiniti má začať produkciu sedanu Q50 a SUV QX50 už tento rok v továrni Nissan v provincii Hubei a Honda začne svoje Acury v Číne vyrábať v roku 2016. Až čas ukáže, do akej miery je čerstvé rozhodnutie predstavenstva Lexusu prezieravé...

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY