vytisknout velikost písma Lexus ukáže v Detroite zadnokolku s vypínateľnou stabilizáciou

Lexus ukáže v Detroite zadnokolku s vypínateľnou stabilizáciou

S kurióznou upútavkou na predstavenie nového modelu prišla automobilka Lexus. Namiesto siluety alebo časti karosérie môžeme na snímke vidieť iba kus pogumovaného asfaltu. Avšak aj to nám napovie o chystanej novinke pomerne dosť.

lexus.jpg
Novinka značky Lexus bude mať vysokú spotrebu pneumatík

Zrejme to nebude mamičkovský hybridný crossover s funkciou autonómnej jazdy a samočinným parkovaním. Očakávame športové auto s pohonom zadných kolies a ako to podľa snímky vyzerá, tak aj s vypínateľnou kontrolou trakcie a stability. A možno aj so samosvorným diferenciálom.

Už skôr sa hovorilo o tom, že Lexus pripravuje kupé LC 500, ktoré má doraziť v dvoch verziách. Lexus LC 500 dostane atmosférický päťlitrový osemvalec s výkonom 485 koní a hybridné LC 500h bude mať "len" šesťvalec 3,5 l, no celkový výkon sústavy má byť zhodný. Zaujímavosťou má byť použitie desaťstupňovej automatickej prevodovky.

Lexus plánuje ešte ostrejšiu verziu LC-F. Tá dorazí síce až v roku 2018, ale pod kapotou nájdeme úplne nový osemvalec 4,0 l s preplňovaním dvojicou elektrických turbodúchadiel, ktoré budú na pohon používať energiu získanú pri brzdení.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY