vytisknout velikost písma Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Nové kupé značky Lexus je odvodené od sedanu IS a svetu sa prvýkrát predstaví na autosalóne v Tokiu. Do úvahy pripadá aj športová verzia RC F s motorom V8 5,0 l.
Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Expanzia modelového radu Lexus bude pokračovať menším dvojdverovým kupé, ktoré technicky vychádza zo sedanu Lexus IS. Svetovú premiéru automobilka oznámila na 20. novembra 2013, kedy sa nový Lexus RC prvýkrát ukáže svetu na autosalóne v Tokiu.

Lexus RC.jpgLexus RC_3.jpgLexus RC_5.jpg
Nový Lexus RC je sériovým pokračovaním konceptu LF-Lc

Dizajn auta nadväzuje na koncepčnú štúdiu Lexus LF-Lc. Tá mala však výrazne "superšportovejšie" proporcie ako toto kupé, na ktorom obria maska ​​nepôsobí práve najelegantnejším dojmom. Na druhú stranu si vďaka tomu ani zdiaľky nepomýlite Lexus RC s iným autom.

Na autosalóne v Tokiu bude prémiová značka skupiny Toyota vystavovať nový model v dvoch motorizáciách, RC 350 so zážihovým šesťvalcom a hybridné RC 300h s kombináciou šesťvalca 2,5 l a elektromotora.

Oproti sedanu IS 300h je Lexus RC o 30 mm dlhší (4695 mm), o 35 mm nižší (1395 mm) a o 30 mm širší (1840 mm). Rázvor náprav je trochu prekvapivo o 70 mm kratší (2730 mm).

 
 

Lexus RC_2.jpgLexus RC_4.jpg
Interiér má nové osvetlenie, ktoré svieti nie zhora nadol, ale zdola nahor

Zahraničné médiá špekulujú o tom, že Lexus počíta aj so športovou variantou RC F, poháňanou päťlitrovým osemvalcom. Automobilka k tomu zatiaľ mlčí, ale značku RC F má už zaregistrovanú.

Lexus novým modelom mieri do segmentu "malých" prémiových kupé, kde úspešne úradujú autá ako Audi A5 alebo BMW radu 3 (novo radu 4).

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY