vytisknout velikost písma Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Nové kupé značky Lexus je odvodené od sedanu IS a svetu sa prvýkrát predstaví na autosalóne v Tokiu. Do úvahy pripadá aj športová verzia RC F s motorom V8 5,0 l.
Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Expanzia modelového radu Lexus bude pokračovať menším dvojdverovým kupé, ktoré technicky vychádza zo sedanu Lexus IS. Svetovú premiéru automobilka oznámila na 20. novembra 2013, kedy sa nový Lexus RC prvýkrát ukáže svetu na autosalóne v Tokiu.

Lexus RC.jpgLexus RC_3.jpgLexus RC_5.jpg
Nový Lexus RC je sériovým pokračovaním konceptu LF-Lc

Dizajn auta nadväzuje na koncepčnú štúdiu Lexus LF-Lc. Tá mala však výrazne "superšportovejšie" proporcie ako toto kupé, na ktorom obria maska ​​nepôsobí práve najelegantnejším dojmom. Na druhú stranu si vďaka tomu ani zdiaľky nepomýlite Lexus RC s iným autom.

Na autosalóne v Tokiu bude prémiová značka skupiny Toyota vystavovať nový model v dvoch motorizáciách, RC 350 so zážihovým šesťvalcom a hybridné RC 300h s kombináciou šesťvalca 2,5 l a elektromotora.

Oproti sedanu IS 300h je Lexus RC o 30 mm dlhší (4695 mm), o 35 mm nižší (1395 mm) a o 30 mm širší (1840 mm). Rázvor náprav je trochu prekvapivo o 70 mm kratší (2730 mm).

 
 

Lexus RC_2.jpgLexus RC_4.jpg
Interiér má nové osvetlenie, ktoré svieti nie zhora nadol, ale zdola nahor

Zahraničné médiá špekulujú o tom, že Lexus počíta aj so športovou variantou RC F, poháňanou päťlitrovým osemvalcom. Automobilka k tomu zatiaľ mlčí, ale značku RC F má už zaregistrovanú.

Lexus novým modelom mieri do segmentu "malých" prémiových kupé, kde úspešne úradujú autá ako Audi A5 alebo BMW radu 3 (novo radu 4).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY