vytisknout velikost písma Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Nové kupé značky Lexus je odvodené od sedanu IS a svetu sa prvýkrát predstaví na autosalóne v Tokiu. Do úvahy pripadá aj športová verzia RC F s motorom V8 5,0 l.
Lexus RC je japonskou odpoveďou na BMW radu 4

Expanzia modelového radu Lexus bude pokračovať menším dvojdverovým kupé, ktoré technicky vychádza zo sedanu Lexus IS. Svetovú premiéru automobilka oznámila na 20. novembra 2013, kedy sa nový Lexus RC prvýkrát ukáže svetu na autosalóne v Tokiu.

Lexus RC.jpgLexus RC_3.jpgLexus RC_5.jpg
Nový Lexus RC je sériovým pokračovaním konceptu LF-Lc

Dizajn auta nadväzuje na koncepčnú štúdiu Lexus LF-Lc. Tá mala však výrazne "superšportovejšie" proporcie ako toto kupé, na ktorom obria maska ​​nepôsobí práve najelegantnejším dojmom. Na druhú stranu si vďaka tomu ani zdiaľky nepomýlite Lexus RC s iným autom.

Na autosalóne v Tokiu bude prémiová značka skupiny Toyota vystavovať nový model v dvoch motorizáciách, RC 350 so zážihovým šesťvalcom a hybridné RC 300h s kombináciou šesťvalca 2,5 l a elektromotora.

Oproti sedanu IS 300h je Lexus RC o 30 mm dlhší (4695 mm), o 35 mm nižší (1395 mm) a o 30 mm širší (1840 mm). Rázvor náprav je trochu prekvapivo o 70 mm kratší (2730 mm).

 
 

Lexus RC_2.jpgLexus RC_4.jpg
Interiér má nové osvetlenie, ktoré svieti nie zhora nadol, ale zdola nahor

Zahraničné médiá špekulujú o tom, že Lexus počíta aj so športovou variantou RC F, poháňanou päťlitrovým osemvalcom. Automobilka k tomu zatiaľ mlčí, ale značku RC F má už zaregistrovanú.

Lexus novým modelom mieri do segmentu "malých" prémiových kupé, kde úspešne úradujú autá ako Audi A5 alebo BMW radu 3 (novo radu 4).

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY