vytisknout velikost písma Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Na Ženevskom autosalóne práve debutovalo európske prevedenie špičkového modelu Lexus RC F.
Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Vôbec prvýkrát bolo prevedenie Lexus RC F k videniu na tohtoročnom autosalóne v Detroite a v Európe si svoju premiéru odbilo práve teraz. Novinka dostala pod kapotu päťlitrový vidlicový osemvalec. Presné parametre si však automobilka nechala pre seba. Uspokojiť sa musíme s tým, že motor ponúkne "viac ako 450 koní" a "viac než 520 Nm", detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

_DSC0657.JPG_DSC0660.JPG_DSC0661.JPG_DSC0662.JPG_DSC0659.JPG_DSC0663.JPG
Verzii Lexus RC F nemožno pri priamom stretnutí uprieť značnú dávku osobitosti

Lexus mlčí aj v spojitosti s ďalšími údajmi. Zrýchlenie z nuly na stovku bude lepšie, než v prípade modelu IS F, zároveň máme očakávať aj nižšiu spotrebu v porovnaní s týmto modelom. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h. Ide o hodnotu danú obmedzovačom. Mimochodom ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovanej prevádzke má v tabuľkách zapísanú hodnotu 11,4 l/100 km. Nižšiu spotrebu má zariadiť fakt, že v nízkych otáčkach sa použitý osemvalec prepne do takzvaného Atkinsonovho cyklu.

_DSC0667.JPG_DSC0673.JPG_DSC0672.JPG
Lexus RC F vyniká difúzorom v zadnom nárazníku a dvoma pármi koncoviek výfukov

S motorom spolupracuje novo naladená osemstupňová automatická prevodovka. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, ktorá dostala aktívny diferenciál TVD. Krotiť toto kupé budú brzdy z dielne Brembo, štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Ako už sme písali skôr, RC F používa zadný výsuvný spojler, za zmienku určite tiež stojí možnosť zaobstarať si "karbónový" paket. Ten obsahuje karbónovú strechu a z rovnakého materiálu vyvedený zadný spojler.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY