vytisknout velikost písma Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Na Ženevskom autosalóne práve debutovalo európske prevedenie špičkového modelu Lexus RC F.
Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Vôbec prvýkrát bolo prevedenie Lexus RC F k videniu na tohtoročnom autosalóne v Detroite a v Európe si svoju premiéru odbilo práve teraz. Novinka dostala pod kapotu päťlitrový vidlicový osemvalec. Presné parametre si však automobilka nechala pre seba. Uspokojiť sa musíme s tým, že motor ponúkne "viac ako 450 koní" a "viac než 520 Nm", detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

_DSC0657.JPG_DSC0660.JPG_DSC0661.JPG_DSC0662.JPG_DSC0659.JPG_DSC0663.JPG
Verzii Lexus RC F nemožno pri priamom stretnutí uprieť značnú dávku osobitosti

Lexus mlčí aj v spojitosti s ďalšími údajmi. Zrýchlenie z nuly na stovku bude lepšie, než v prípade modelu IS F, zároveň máme očakávať aj nižšiu spotrebu v porovnaní s týmto modelom. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h. Ide o hodnotu danú obmedzovačom. Mimochodom ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovanej prevádzke má v tabuľkách zapísanú hodnotu 11,4 l/100 km. Nižšiu spotrebu má zariadiť fakt, že v nízkych otáčkach sa použitý osemvalec prepne do takzvaného Atkinsonovho cyklu.

_DSC0667.JPG_DSC0673.JPG_DSC0672.JPG
Lexus RC F vyniká difúzorom v zadnom nárazníku a dvoma pármi koncoviek výfukov

S motorom spolupracuje novo naladená osemstupňová automatická prevodovka. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, ktorá dostala aktívny diferenciál TVD. Krotiť toto kupé budú brzdy z dielne Brembo, štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Ako už sme písali skôr, RC F používa zadný výsuvný spojler, za zmienku určite tiež stojí možnosť zaobstarať si "karbónový" paket. Ten obsahuje karbónovú strechu a z rovnakého materiálu vyvedený zadný spojler.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY