vytisknout velikost písma Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Na Ženevskom autosalóne práve debutovalo európske prevedenie špičkového modelu Lexus RC F.
Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Vôbec prvýkrát bolo prevedenie Lexus RC F k videniu na tohtoročnom autosalóne v Detroite a v Európe si svoju premiéru odbilo práve teraz. Novinka dostala pod kapotu päťlitrový vidlicový osemvalec. Presné parametre si však automobilka nechala pre seba. Uspokojiť sa musíme s tým, že motor ponúkne "viac ako 450 koní" a "viac než 520 Nm", detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

_DSC0657.JPG_DSC0660.JPG_DSC0661.JPG_DSC0662.JPG_DSC0659.JPG_DSC0663.JPG
Verzii Lexus RC F nemožno pri priamom stretnutí uprieť značnú dávku osobitosti

Lexus mlčí aj v spojitosti s ďalšími údajmi. Zrýchlenie z nuly na stovku bude lepšie, než v prípade modelu IS F, zároveň máme očakávať aj nižšiu spotrebu v porovnaní s týmto modelom. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h. Ide o hodnotu danú obmedzovačom. Mimochodom ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovanej prevádzke má v tabuľkách zapísanú hodnotu 11,4 l/100 km. Nižšiu spotrebu má zariadiť fakt, že v nízkych otáčkach sa použitý osemvalec prepne do takzvaného Atkinsonovho cyklu.

_DSC0667.JPG_DSC0673.JPG_DSC0672.JPG
Lexus RC F vyniká difúzorom v zadnom nárazníku a dvoma pármi koncoviek výfukov

S motorom spolupracuje novo naladená osemstupňová automatická prevodovka. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, ktorá dostala aktívny diferenciál TVD. Krotiť toto kupé budú brzdy z dielne Brembo, štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Ako už sme písali skôr, RC F používa zadný výsuvný spojler, za zmienku určite tiež stojí možnosť zaobstarať si "karbónový" paket. Ten obsahuje karbónovú strechu a z rovnakého materiálu vyvedený zadný spojler.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY