vytisknout velikost písma Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Na Ženevskom autosalóne práve debutovalo európske prevedenie špičkového modelu Lexus RC F.
Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Vôbec prvýkrát bolo prevedenie Lexus RC F k videniu na tohtoročnom autosalóne v Detroite a v Európe si svoju premiéru odbilo práve teraz. Novinka dostala pod kapotu päťlitrový vidlicový osemvalec. Presné parametre si však automobilka nechala pre seba. Uspokojiť sa musíme s tým, že motor ponúkne "viac ako 450 koní" a "viac než 520 Nm", detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

_DSC0657.JPG_DSC0660.JPG_DSC0661.JPG_DSC0662.JPG_DSC0659.JPG_DSC0663.JPG
Verzii Lexus RC F nemožno pri priamom stretnutí uprieť značnú dávku osobitosti

Lexus mlčí aj v spojitosti s ďalšími údajmi. Zrýchlenie z nuly na stovku bude lepšie, než v prípade modelu IS F, zároveň máme očakávať aj nižšiu spotrebu v porovnaní s týmto modelom. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h. Ide o hodnotu danú obmedzovačom. Mimochodom ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovanej prevádzke má v tabuľkách zapísanú hodnotu 11,4 l/100 km. Nižšiu spotrebu má zariadiť fakt, že v nízkych otáčkach sa použitý osemvalec prepne do takzvaného Atkinsonovho cyklu.

_DSC0667.JPG_DSC0673.JPG_DSC0672.JPG
Lexus RC F vyniká difúzorom v zadnom nárazníku a dvoma pármi koncoviek výfukov

S motorom spolupracuje novo naladená osemstupňová automatická prevodovka. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, ktorá dostala aktívny diferenciál TVD. Krotiť toto kupé budú brzdy z dielne Brembo, štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Ako už sme písali skôr, RC F používa zadný výsuvný spojler, za zmienku určite tiež stojí možnosť zaobstarať si "karbónový" paket. Ten obsahuje karbónovú strechu a z rovnakého materiálu vyvedený zadný spojler.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY