vytisknout velikost písma Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Na Ženevskom autosalóne práve debutovalo európske prevedenie špičkového modelu Lexus RC F.
Lexus RC F je tu, žiaľ stále bez technických podrobností

Vôbec prvýkrát bolo prevedenie Lexus RC F k videniu na tohtoročnom autosalóne v Detroite a v Európe si svoju premiéru odbilo práve teraz. Novinka dostala pod kapotu päťlitrový vidlicový osemvalec. Presné parametre si však automobilka nechala pre seba. Uspokojiť sa musíme s tým, že motor ponúkne "viac ako 450 koní" a "viac než 520 Nm", detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

_DSC0657.JPG_DSC0660.JPG_DSC0661.JPG_DSC0662.JPG_DSC0659.JPG_DSC0663.JPG
Verzii Lexus RC F nemožno pri priamom stretnutí uprieť značnú dávku osobitosti

Lexus mlčí aj v spojitosti s ďalšími údajmi. Zrýchlenie z nuly na stovku bude lepšie, než v prípade modelu IS F, zároveň máme očakávať aj nižšiu spotrebu v porovnaní s týmto modelom. Maximálna rýchlosť činí 270 km/h. Ide o hodnotu danú obmedzovačom. Mimochodom ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovanej prevádzke má v tabuľkách zapísanú hodnotu 11,4 l/100 km. Nižšiu spotrebu má zariadiť fakt, že v nízkych otáčkach sa použitý osemvalec prepne do takzvaného Atkinsonovho cyklu.

_DSC0667.JPG_DSC0673.JPG_DSC0672.JPG
Lexus RC F vyniká difúzorom v zadnom nárazníku a dvoma pármi koncoviek výfukov

S motorom spolupracuje novo naladená osemstupňová automatická prevodovka. Poháňaná je samozrejme zadná náprava, ktorá dostala aktívny diferenciál TVD. Krotiť toto kupé budú brzdy z dielne Brembo, štandardom sú devätnásťpalcové kolesá. Ako už sme písali skôr, RC F používa zadný výsuvný spojler, za zmienku určite tiež stojí možnosť zaobstarať si "karbónový" paket. Ten obsahuje karbónovú strechu a z rovnakého materiálu vyvedený zadný spojler.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY