vytisknout velikost písma Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Automobilka Lexus v Ženeve predstaví aj štúdiu pretekárskeho prevedenia svojho modelu RC F GT3.
Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Špičkové prevedenie športového kupé Lexus RC F bolo predstavené v januári v Detroite a do vienka dostalo päťlitrový osemvalec s výkonom 455 koní (335 kW). Už za niekoľko dní sa ale verejnosti ukáže ešte "drsnejší" variant. Ponesie označenie Lexus RC F GT3, bude mať takmer o 100 koní väčší výkon a určený bude výhradne na prevádzku na uzavretých pretekárskych tratiach. Lexus RC F GT3 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 730 mm a je 4 705 mm dlhý, 2 000 mm široký a 1 270 mm vysoký.

Lexus RC F GT3 prev 3.jpgLexus RC F GT3 prev 2.jpgLexus RC F GT3 prev 1.jpgLexus RC F GT3 prev 4.jpgLexus RC F GT3 prev 6.jpgLexus RC F GT3 prev 7.jpg
Lexus RC F GT3 sa v Ženeve predstaví zatiaľ len ako štúdia

Upravený osemvalec z modelu Lexus RC F má dosahovať výkon 540 koní (397 kW) a hmotnosť k jazde pripraveného vozidla nepresiahne 1 250 kg. Sériové prevedenie by sa malo do ostrého pretekania zapojiť v budúcej sezóne, počíta sa nielen s účasťou v domácom šampionáte Super GT, ale aj s európskymi vytrvalostnými pretekami vrátane dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY