vytisknout velikost písma Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Automobilka Lexus v Ženeve predstaví aj štúdiu pretekárskeho prevedenia svojho modelu RC F GT3.
Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Špičkové prevedenie športového kupé Lexus RC F bolo predstavené v januári v Detroite a do vienka dostalo päťlitrový osemvalec s výkonom 455 koní (335 kW). Už za niekoľko dní sa ale verejnosti ukáže ešte "drsnejší" variant. Ponesie označenie Lexus RC F GT3, bude mať takmer o 100 koní väčší výkon a určený bude výhradne na prevádzku na uzavretých pretekárskych tratiach. Lexus RC F GT3 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 730 mm a je 4 705 mm dlhý, 2 000 mm široký a 1 270 mm vysoký.

Lexus RC F GT3 prev 3.jpgLexus RC F GT3 prev 2.jpgLexus RC F GT3 prev 1.jpgLexus RC F GT3 prev 4.jpgLexus RC F GT3 prev 6.jpgLexus RC F GT3 prev 7.jpg
Lexus RC F GT3 sa v Ženeve predstaví zatiaľ len ako štúdia

Upravený osemvalec z modelu Lexus RC F má dosahovať výkon 540 koní (397 kW) a hmotnosť k jazde pripraveného vozidla nepresiahne 1 250 kg. Sériové prevedenie by sa malo do ostrého pretekania zapojiť v budúcej sezóne, počíta sa nielen s účasťou v domácom šampionáte Super GT, ale aj s európskymi vytrvalostnými pretekami vrátane dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY