vytisknout velikost písma Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Automobilka Lexus v Ženeve predstaví aj štúdiu pretekárskeho prevedenia svojho modelu RC F GT3.
Lexus RC F GT3 dosahuje výkon 540 koní, pritom váži len 1 250 kg

Špičkové prevedenie športového kupé Lexus RC F bolo predstavené v januári v Detroite a do vienka dostalo päťlitrový osemvalec s výkonom 455 koní (335 kW). Už za niekoľko dní sa ale verejnosti ukáže ešte "drsnejší" variant. Ponesie označenie Lexus RC F GT3, bude mať takmer o 100 koní väčší výkon a určený bude výhradne na prevádzku na uzavretých pretekárskych tratiach. Lexus RC F GT3 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 730 mm a je 4 705 mm dlhý, 2 000 mm široký a 1 270 mm vysoký.

Lexus RC F GT3 prev 3.jpgLexus RC F GT3 prev 2.jpgLexus RC F GT3 prev 1.jpgLexus RC F GT3 prev 4.jpgLexus RC F GT3 prev 6.jpgLexus RC F GT3 prev 7.jpg
Lexus RC F GT3 sa v Ženeve predstaví zatiaľ len ako štúdia

Upravený osemvalec z modelu Lexus RC F má dosahovať výkon 540 koní (397 kW) a hmotnosť k jazde pripraveného vozidla nepresiahne 1 250 kg. Sériové prevedenie by sa malo do ostrého pretekania zapojiť v budúcej sezóne, počíta sa nielen s účasťou v domácom šampionáte Super GT, ale aj s európskymi vytrvalostnými pretekami vrátane dvadsaťštyrihodinovky na Nürburgringu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY