vytisknout velikost písma Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

Lexus predstavil novú verziu svojho ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka ľahšia o viac ako 360 kg, čo znie veľmi zaujímavo. Bohužiaľ ide ale zatiaľ len o koncept.
Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

RC F GT Concept stojí medzi sériovým RC F, z ktorého technicky vychádza, a čistokrvným pretekárskym špeciálom RC F GT3. Voz vznikol v japonskom Lexus Development Center za prispenia Lexus International Motorsport Group.

Hlavnou zmenou je nižšia hmotnosť, ktoré bolo dosiahnuté pomocou karbónom vystuženého plastu. Z tohto materiálu je vyrobená kapota, strecha, veko batožinového priestoru, panely dverí, blatníky, palubná doska, prvky interiéru a samozrejme aj prvky zlepšujúce aerodynamiku. Aby toho nebolo málo, pridala automobilka ešte polykarbonátové okná. Výsledok váži iba 1420 kg.

Motor ako taký zostal sériový, takže je tu stále atmosféricky plnený päťlitrový osemvalec s parametrami 351 kW (477 k) a 530 Nm. Ako sa zmení dynamika vozidla vďaka nižšej hmotnosti, to Lexus bohužiaľ neuvádza.

Sériové prevedenie zvládne pri hmotnosti približne 1,8 tony akceleráciu z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Zmien sa nakoniec dočkal aj podvozok. Lexus chce týmto konceptom ukázať, čo všetko je pri najostrejších variantoch F možné. 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY