vytisknout velikost písma Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

Lexus predstavil novú verziu svojho ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka ľahšia o viac ako 360 kg, čo znie veľmi zaujímavo. Bohužiaľ ide ale zatiaľ len o koncept.
Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

RC F GT Concept stojí medzi sériovým RC F, z ktorého technicky vychádza, a čistokrvným pretekárskym špeciálom RC F GT3. Voz vznikol v japonskom Lexus Development Center za prispenia Lexus International Motorsport Group.

Hlavnou zmenou je nižšia hmotnosť, ktoré bolo dosiahnuté pomocou karbónom vystuženého plastu. Z tohto materiálu je vyrobená kapota, strecha, veko batožinového priestoru, panely dverí, blatníky, palubná doska, prvky interiéru a samozrejme aj prvky zlepšujúce aerodynamiku. Aby toho nebolo málo, pridala automobilka ešte polykarbonátové okná. Výsledok váži iba 1420 kg.

Motor ako taký zostal sériový, takže je tu stále atmosféricky plnený päťlitrový osemvalec s parametrami 351 kW (477 k) a 530 Nm. Ako sa zmení dynamika vozidla vďaka nižšej hmotnosti, to Lexus bohužiaľ neuvádza.

Sériové prevedenie zvládne pri hmotnosti približne 1,8 tony akceleráciu z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Zmien sa nakoniec dočkal aj podvozok. Lexus chce týmto konceptom ukázať, čo všetko je pri najostrejších variantoch F možné. 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY