vytisknout velikost písma Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

Lexus predstavil novú verziu svojho ostrého kupé RC F. Oproti klasickému sériovému automobilu je novinka ľahšia o viac ako 360 kg, čo znie veľmi zaujímavo. Bohužiaľ ide ale zatiaľ len o koncept.
Lexus RC F GT Concept: Osemvalcové kupé zhodilo viac než 360 kg

RC F GT Concept stojí medzi sériovým RC F, z ktorého technicky vychádza, a čistokrvným pretekárskym špeciálom RC F GT3. Voz vznikol v japonskom Lexus Development Center za prispenia Lexus International Motorsport Group.

Hlavnou zmenou je nižšia hmotnosť, ktoré bolo dosiahnuté pomocou karbónom vystuženého plastu. Z tohto materiálu je vyrobená kapota, strecha, veko batožinového priestoru, panely dverí, blatníky, palubná doska, prvky interiéru a samozrejme aj prvky zlepšujúce aerodynamiku. Aby toho nebolo málo, pridala automobilka ešte polykarbonátové okná. Výsledok váži iba 1420 kg.

Motor ako taký zostal sériový, takže je tu stále atmosféricky plnený päťlitrový osemvalec s parametrami 351 kW (477 k) a 530 Nm. Ako sa zmení dynamika vozidla vďaka nižšej hmotnosti, to Lexus bohužiaľ neuvádza.

Sériové prevedenie zvládne pri hmotnosti približne 1,8 tony akceleráciu z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy. Zmien sa nakoniec dočkal aj podvozok. Lexus chce týmto konceptom ukázať, čo všetko je pri najostrejších variantoch F možné. 

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY