vytisknout velikost písma Lexus RC dostane benzínový dvojliter. Stovku dá za 7,5 s

Lexus RC dostane benzínový dvojliter. Stovku dá za 7,5 s

Lexus RC dorazil do Európy najprv vo vrcholnej verzii F s parádnym osemvalcom, ale ponuka sa bude ďalej rozširovať. Koncom tohto roku príde do predaja aj nová verzia osadená preplňovaným benzínovým dvojlitrom, ktorý už používa napríklad crossover NX.

Lexus RC 200t disponuje maximálnym výkonom 180 kW (245 k) a vrcholom krútiaceho momentu 350 Nm. Motor je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a jeho výkon stačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 7,5 s, respektíve k maximálnej rýchlosti 230 km/h. Veľmi sľubne vyzerá podľa tlačovej správy tiež spotreba, ktorá sa v kombinovanom cykle dostala na 7,2 l/100 km.

Okrem štandardnej verzie si budú môcť záujemcovia kúpiť aj ostrejšiu variantu F Sport. Tá pridá adaptívny podvozok a na zadnú nápravu aj samosvorný diferenciál. Vodič si tiež vo verzii F Sport môže zvoliť okrem režimov jazdy Snow, Eco, Normal a Sport ešte navyše režim Sport +.

Do predaja sa model RC 200t dostane koncom tohto roka. Okrem tejto verzie sa začne predávať aj hybridné prevedenie 300h.

304959616.jpg804377695.jpg805551572.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY