vytisknout velikost písma Lexus NX si našiel cestu z utajenia. Tu sú prvé fotky sériovej verzie

Lexus NX si našiel cestu z utajenia. Tu sú prvé fotky sériovej verzie

Autosalón v Pekingu si pre svoju svetovú premiéru vybral aj Lexus. Ten tu predvedie sériovú verziu modelu NX. Ak vás tento automobil zaujíma, tak dlhšie čakať nemusíte. Internet japonskú značku predbehol, takže sa na nové malé SUV môžeme pozrieť už teraz.

Lexus NX sa v ponuke automobilky zaradí pod aktuálnu RX. Veľkostne zamieri do revíru, kde nájdeme napríklad BMW X3 alebo Range Rover Evoque. Dizajn nadväzuje na to, čo bolo vidieť na frankfurtskom autosalóne minulý rok, kde Lexus predstavil štúdiu toho SUV. Ak ste priaznivci ostrých hrán, potom sa vám bude NX zaručene páčiť.

Na fotkách je prevedenie 300h, ktoré pravdepodobne dostane rovnakú techniku​​, akú poznáme z IS 300h. To znamená atmosférický štvorvalec, prevodovku CVT a elektromotor. Celkový výkon činí 220 koní. Spolu s NX by sa potom mal predstaviť aj nový preplňovaný dvojliter.

Európske trhy vrátane toho slovenského sa dočkajú Lexusu NX v druhej polovici roka.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY