vytisknout velikost písma Lexus NX dostane audio Harman Clari-Fi, obnoví kvalitu kompresie

Hudba v komprimovaných formátoch vládne svetu, no niektorým citlivejším povahám môže byť nepríjemná. Riešenie ponúka Harman so svojím systémom Clari-Fi.
Lexus NX dostane audio Harman Clari-Fi, obnoví kvalitu kompresie

Zrejme len málokto dnes v aute počúva hudbu z klasického CD, nieto ešte z gramofónu. Najrôznejšie komprimované formáty umožňujú do pamäte audiosystému vozidla, prípadne na USB či ďalšie externé nosiče, vtesnať až neuveriteľný objem zvukových súborov, ale len vďaka kompromisu v podobe digitálnej komprimácie. V súvislosti s rastúcou kvalitou odhlučnenia interiérov moderných automobilov ale požiadavky zákazníkov mieria vyššie, k dokonalému počúvania originálu.

IMG_3287.JPGIMG_3289.JPGIMG_3290.JPG
Gramofón vo vozidle Cadillac Eldorado Brougham

Harman, špecialista na automobilové audiosústavy, pripomína, že komprimáciou hudby môže pôvodná nahrávka prísť až o 90% svojej originálnej, na nosič zaznamenanej kvality. Iste, väčšina z nás tento rozdiel v praxi spravidla nespozná, ale to neznamená, že by nebol dopyt po dokonalom počúvaní hudby. Nové SUV Lexus NX ponúkne v rámci príplatkovej audiosústavy Mark Levinson, ktorý využíva technológiu Harman Clari-Fi schopný údajne reštaurovať komprimovanú stopu do jej pôvodnej kvality.

Počítač v reálnom čase analyzuje vstupné hodnoty audiostopy a podľa špeciálnych programov ich doplňuje o krajné spektrá, o ktoré skladba prišla pri komprimácii. Má ísť skutočne o reštauráciu pôvodné nahrávky, nie o jednoduché prebudenie basov alebo výšok, pričom produkcia má byť pre poslucháčov farebnejším a hlbším zážitkom. 835 W zostava Mark Levinson využíva štrnásť reproduktorov.

Lexus NX 3.jpgLexus NX 4.jpgLexus NX 5.jpgLexus NX 6.jpgLexus NX 7.jpgLexus NX 8.jpg
Nový Lexus NX vo svojom sériovom prevedení
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY