vytisknout velikost písma Lexus NX dostane audio Harman Clari-Fi, obnoví kvalitu kompresie

Hudba v komprimovaných formátoch vládne svetu, no niektorým citlivejším povahám môže byť nepríjemná. Riešenie ponúka Harman so svojím systémom Clari-Fi.
Lexus NX dostane audio Harman Clari-Fi, obnoví kvalitu kompresie

Zrejme len málokto dnes v aute počúva hudbu z klasického CD, nieto ešte z gramofónu. Najrôznejšie komprimované formáty umožňujú do pamäte audiosystému vozidla, prípadne na USB či ďalšie externé nosiče, vtesnať až neuveriteľný objem zvukových súborov, ale len vďaka kompromisu v podobe digitálnej komprimácie. V súvislosti s rastúcou kvalitou odhlučnenia interiérov moderných automobilov ale požiadavky zákazníkov mieria vyššie, k dokonalému počúvania originálu.

IMG_3287.JPGIMG_3289.JPGIMG_3290.JPG
Gramofón vo vozidle Cadillac Eldorado Brougham

Harman, špecialista na automobilové audiosústavy, pripomína, že komprimáciou hudby môže pôvodná nahrávka prísť až o 90% svojej originálnej, na nosič zaznamenanej kvality. Iste, väčšina z nás tento rozdiel v praxi spravidla nespozná, ale to neznamená, že by nebol dopyt po dokonalom počúvaní hudby. Nové SUV Lexus NX ponúkne v rámci príplatkovej audiosústavy Mark Levinson, ktorý využíva technológiu Harman Clari-Fi schopný údajne reštaurovať komprimovanú stopu do jej pôvodnej kvality.

Počítač v reálnom čase analyzuje vstupné hodnoty audiostopy a podľa špeciálnych programov ich doplňuje o krajné spektrá, o ktoré skladba prišla pri komprimácii. Má ísť skutočne o reštauráciu pôvodné nahrávky, nie o jednoduché prebudenie basov alebo výšok, pričom produkcia má byť pre poslucháčov farebnejším a hlbším zážitkom. 835 W zostava Mark Levinson využíva štrnásť reproduktorov.

Lexus NX 3.jpgLexus NX 4.jpgLexus NX 5.jpgLexus NX 6.jpgLexus NX 7.jpgLexus NX 8.jpg
Nový Lexus NX vo svojom sériovom prevedení
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY