vytisknout velikost písma Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Odvážne tvarovanou štúdiou dáva Lexus najavo, že sa chystá rozvíriť pokojné vody "malých" luxusných SUV.
Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Segment prémiových crossoverov či SUV nedáva spať ani luxusnej značke skupiny Toyota. Konceptom LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť naťahovať sa o zákazníkov s Audi Q5, BMW X3 alebo Mercedesom GLK.

Lexus LF-NX je pri dĺžke 4640 mm o 10 cm dlhší než GLK, v porovnaní s Q5 má navrch o symbolický centimeter. Dlhšia je iba X3, a to o zanedbateľných osem milimetrov. Rázvorom náprav však všetci traja nemeckí súperi Lexus presahujú o 5 až 10 cm. Aj z toho môžeme usúdiť, že priestor na zadných sedadlách nebol pre vývojárov hlavnou prioritou. Koniec koncov tieto autá sa zriedkakedy používajú ako rodinné.

_DSC2002.JPG_DSC2003.JPG_DSC2005.JPGLED technológia umožnila návrhárom dá konceptu úzke "štrbinové" svetlomety

Základné rozmery podvozku sú podľa všetkého diktované potrebou integrovať do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopiteľne hybrid. Zážihový motor s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle, je podporovaný elektromotorom. Celé hnacie ústrojenstvo pochádza z amerického sedanu ES300h, čo znamená, že poháňané sú len predné kolesá.

Japonská značka sa nepochválila žiadnymi konkrétnymi číslami, hoci hovoria o najnižších emisiách CO2 (a teda aj spotrebe benzínu) v triede.

Jedným rekordom si ale môžeme byť istí už dnes. Ak by sa LF-NX začal vyrábať v rovnakej podobe ako koncept, mal by stopercentne najväčšiu masku nielen v segmente, ale aj široko ďaleko. V Európe, kde úrady trvajú na umiestňovaní registračných značiek aj vpredu, nevynikne rozloha výpletu zďaleka tak dramaticky, ako v USA, pre ktoré bude sériový nasledovník konceptu určený predovšetkým.

Exteriér v kovovom odtieni Brushed Metal Silver má podľa Lexusu evokovať dojem, že je vyfrézovaný z jedného kusu materiálu. Na početných zaobleniach, hranách a ostrých lomoch by sa ale CNC obrábací stroj veru zapotil.

Aj napriek agresívnemu vzhľadu má koncept schované výfuky - údajne preto, aby tak zdôraznil ekologickú stránku hybridného hnacieho ústrojenstva.

Vedľa dramatického "origami" exteriéru s množstvom hrán a lomov svetla láka Lexus tiež novým interiérom s dotykovými ovládačmi. Dúfať, že by sa kokpit v tejto podobe dostal do sériovej výroby, je však zbytočné. Snáď na čalúnenie dvoma kontrastnými odtieňmi kože a základné tvary palubnej dosky ...

"Zariskoval sme a dúfame, že reakcie budú pozitívne," povedal dizajnér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. "Ak áno, nie je žiadny dôvod, prečo by sériový model nemohol vyzerať práve takto."

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY