vytisknout velikost písma Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Odvážne tvarovanou štúdiou dáva Lexus najavo, že sa chystá rozvíriť pokojné vody "malých" luxusných SUV.
Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Segment prémiových crossoverov či SUV nedáva spať ani luxusnej značke skupiny Toyota. Konceptom LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť naťahovať sa o zákazníkov s Audi Q5, BMW X3 alebo Mercedesom GLK.

Lexus LF-NX je pri dĺžke 4640 mm o 10 cm dlhší než GLK, v porovnaní s Q5 má navrch o symbolický centimeter. Dlhšia je iba X3, a to o zanedbateľných osem milimetrov. Rázvorom náprav však všetci traja nemeckí súperi Lexus presahujú o 5 až 10 cm. Aj z toho môžeme usúdiť, že priestor na zadných sedadlách nebol pre vývojárov hlavnou prioritou. Koniec koncov tieto autá sa zriedkakedy používajú ako rodinné.

_DSC2002.JPG_DSC2003.JPG_DSC2005.JPGLED technológia umožnila návrhárom dá konceptu úzke "štrbinové" svetlomety

Základné rozmery podvozku sú podľa všetkého diktované potrebou integrovať do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopiteľne hybrid. Zážihový motor s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle, je podporovaný elektromotorom. Celé hnacie ústrojenstvo pochádza z amerického sedanu ES300h, čo znamená, že poháňané sú len predné kolesá.

Japonská značka sa nepochválila žiadnymi konkrétnymi číslami, hoci hovoria o najnižších emisiách CO2 (a teda aj spotrebe benzínu) v triede.

Jedným rekordom si ale môžeme byť istí už dnes. Ak by sa LF-NX začal vyrábať v rovnakej podobe ako koncept, mal by stopercentne najväčšiu masku nielen v segmente, ale aj široko ďaleko. V Európe, kde úrady trvajú na umiestňovaní registračných značiek aj vpredu, nevynikne rozloha výpletu zďaleka tak dramaticky, ako v USA, pre ktoré bude sériový nasledovník konceptu určený predovšetkým.

Exteriér v kovovom odtieni Brushed Metal Silver má podľa Lexusu evokovať dojem, že je vyfrézovaný z jedného kusu materiálu. Na početných zaobleniach, hranách a ostrých lomoch by sa ale CNC obrábací stroj veru zapotil.

Aj napriek agresívnemu vzhľadu má koncept schované výfuky - údajne preto, aby tak zdôraznil ekologickú stránku hybridného hnacieho ústrojenstva.

Vedľa dramatického "origami" exteriéru s množstvom hrán a lomov svetla láka Lexus tiež novým interiérom s dotykovými ovládačmi. Dúfať, že by sa kokpit v tejto podobe dostal do sériovej výroby, je však zbytočné. Snáď na čalúnenie dvoma kontrastnými odtieňmi kože a základné tvary palubnej dosky ...

"Zariskoval sme a dúfame, že reakcie budú pozitívne," povedal dizajnér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. "Ak áno, nie je žiadny dôvod, prečo by sériový model nemohol vyzerať práve takto."

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY