vytisknout velikost písma Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Odvážne tvarovanou štúdiou dáva Lexus najavo, že sa chystá rozvíriť pokojné vody "malých" luxusných SUV.
Lexus LF-NX vyzýva na súboj Audi Q5 a ďalšie nemecké SUV

Segment prémiových crossoverov či SUV nedáva spať ani luxusnej značke skupiny Toyota. Konceptom LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť naťahovať sa o zákazníkov s Audi Q5, BMW X3 alebo Mercedesom GLK.

Lexus LF-NX je pri dĺžke 4640 mm o 10 cm dlhší než GLK, v porovnaní s Q5 má navrch o symbolický centimeter. Dlhšia je iba X3, a to o zanedbateľných osem milimetrov. Rázvorom náprav však všetci traja nemeckí súperi Lexus presahujú o 5 až 10 cm. Aj z toho môžeme usúdiť, že priestor na zadných sedadlách nebol pre vývojárov hlavnou prioritou. Koniec koncov tieto autá sa zriedkakedy používajú ako rodinné.

_DSC2002.JPG_DSC2003.JPG_DSC2005.JPGLED technológia umožnila návrhárom dá konceptu úzke "štrbinové" svetlomety

Základné rozmery podvozku sú podľa všetkého diktované potrebou integrovať do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopiteľne hybrid. Zážihový motor s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle, je podporovaný elektromotorom. Celé hnacie ústrojenstvo pochádza z amerického sedanu ES300h, čo znamená, že poháňané sú len predné kolesá.

Japonská značka sa nepochválila žiadnymi konkrétnymi číslami, hoci hovoria o najnižších emisiách CO2 (a teda aj spotrebe benzínu) v triede.

Jedným rekordom si ale môžeme byť istí už dnes. Ak by sa LF-NX začal vyrábať v rovnakej podobe ako koncept, mal by stopercentne najväčšiu masku nielen v segmente, ale aj široko ďaleko. V Európe, kde úrady trvajú na umiestňovaní registračných značiek aj vpredu, nevynikne rozloha výpletu zďaleka tak dramaticky, ako v USA, pre ktoré bude sériový nasledovník konceptu určený predovšetkým.

Exteriér v kovovom odtieni Brushed Metal Silver má podľa Lexusu evokovať dojem, že je vyfrézovaný z jedného kusu materiálu. Na početných zaobleniach, hranách a ostrých lomoch by sa ale CNC obrábací stroj veru zapotil.

Aj napriek agresívnemu vzhľadu má koncept schované výfuky - údajne preto, aby tak zdôraznil ekologickú stránku hybridného hnacieho ústrojenstva.

Vedľa dramatického "origami" exteriéru s množstvom hrán a lomov svetla láka Lexus tiež novým interiérom s dotykovými ovládačmi. Dúfať, že by sa kokpit v tejto podobe dostal do sériovej výroby, je však zbytočné. Snáď na čalúnenie dvoma kontrastnými odtieňmi kože a základné tvary palubnej dosky ...

"Zariskoval sme a dúfame, že reakcie budú pozitívne," povedal dizajnér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. "Ak áno, nie je žiadny dôvod, prečo by sériový model nemohol vyzerať práve takto."

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY