vytisknout velikost písma Lexus LF-NX Turbo dostane pre Tokio nový motor a ďalšie úpravy

Značka Lexus vystaví na nadchádzajúcom autosalóne v Tokiu vylepšené prevedenej svojej vydarenej štúdie LF-NX.
Lexus LF-NX Turbo dostane pre Tokio nový motor a ďalšie úpravy

Dvojdverový, pre sériovú výrobu určený Lexus RC Coupé nebude na blížiacom sa tokijskom autosalóne jedinou novinkou špičkovej značky koncernu Toyota. Na stánku Lexusu sa totiž objaví aj štúdia Lexus LF-NX Turbo, ktorá má byť prepracovanou verziou konceptu Lexus LF-NX predstaveného tento rok vo Frankfurte. Pripomeňme, že LF-NX vyniká na prvý pohľad členitými tvarmi svojej rozložitej karosérie a nesie vôbec najväčšiu masku chladiča, aká sa kedy na voze Lexus objavila.

Lexus LF-NX Turbo 1.jpgLexus LF-NX Turbo 3.jpgLexus LF-NX Turbo 4.jpgLexus LF-NX Turbo 5.jpgLexus LF-NX Turbo 2.jpg
Lexus LF-NX Turbo dostal pre Tokio nové, preplňované srdce

Ako už názov novinky pre Tokio naznačuje, najdôležitejšia zmena sa skrýva pod kapotou. Kým frankfurtský LF-NX disponoval pohonnou sústavou z amerického Lexusu ES 300h so zážihovým motorom 2,5 l v kombinácii s elektromotorom, inovovaný Lexus LF-NX Turbo dostal novo vyvinutý "dvojliter" s preplňovaným turbodúchadlom. Výrobca zároveň sľubuje znížené ťažisko, upravený predný spojler a prepracovaný zábavný systém s prehľadnejším dotykovým ovládaním.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY