vytisknout velikost písma Lexus LF-NX Turbo dostane pre Tokio nový motor a ďalšie úpravy

Značka Lexus vystaví na nadchádzajúcom autosalóne v Tokiu vylepšené prevedenej svojej vydarenej štúdie LF-NX.
Lexus LF-NX Turbo dostane pre Tokio nový motor a ďalšie úpravy

Dvojdverový, pre sériovú výrobu určený Lexus RC Coupé nebude na blížiacom sa tokijskom autosalóne jedinou novinkou špičkovej značky koncernu Toyota. Na stánku Lexusu sa totiž objaví aj štúdia Lexus LF-NX Turbo, ktorá má byť prepracovanou verziou konceptu Lexus LF-NX predstaveného tento rok vo Frankfurte. Pripomeňme, že LF-NX vyniká na prvý pohľad členitými tvarmi svojej rozložitej karosérie a nesie vôbec najväčšiu masku chladiča, aká sa kedy na voze Lexus objavila.

Lexus LF-NX Turbo 1.jpgLexus LF-NX Turbo 3.jpgLexus LF-NX Turbo 4.jpgLexus LF-NX Turbo 5.jpgLexus LF-NX Turbo 2.jpg
Lexus LF-NX Turbo dostal pre Tokio nové, preplňované srdce

Ako už názov novinky pre Tokio naznačuje, najdôležitejšia zmena sa skrýva pod kapotou. Kým frankfurtský LF-NX disponoval pohonnou sústavou z amerického Lexusu ES 300h so zážihovým motorom 2,5 l v kombinácii s elektromotorom, inovovaný Lexus LF-NX Turbo dostal novo vyvinutý "dvojliter" s preplňovaným turbodúchadlom. Výrobca zároveň sľubuje znížené ťažisko, upravený predný spojler a prepracovaný zábavný systém s prehľadnejším dotykovým ovládaním.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY