vytisknout velikost písma Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC500. Príde aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h.
Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Lexus už čoskoro predstaví produkčnú verziu konceptu LF-LC, ktorý sa ukázal už pred štyrmi rokmi. Uvidíme ju na januárovom autosalóne v Detroite. Zatiaľ čo ostatní dnes väčšinou razia malé ekologické motory, japonská automobilka nasadí päťlitrový osemvalec s výkonom 480 koní.

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC 500. K veľkému motoru bude pripojená nová desaťstupňová automatická prevodovka, ktorú vyvíja japonská spoločnosť Aisin, informuje austrálsky magazín Motoring.

Príde ale aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h a pod kapotou bude mať šesťvalec 3,5 l s dvojicou elektromotorov. Hybrid by mal dosahovať podobného výkonu ako osemvalec, teda približne 350 kW (476 k).

Lexus má ale v pláne aj ostrú verziu LC-F, ktorá ponúkne úplne nový dvakrát preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom okolo 450 kW (612 k). Je možné, že aj ostrá verzia dostane niečo na spôsob systému KERS, teda zotrvačník alebo elektromotor s krátkodobou možnosťou zvýšiť výkon a zlepšiť akceleráciu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY