vytisknout velikost písma Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC500. Príde aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h.
Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Lexus už čoskoro predstaví produkčnú verziu konceptu LF-LC, ktorý sa ukázal už pred štyrmi rokmi. Uvidíme ju na januárovom autosalóne v Detroite. Zatiaľ čo ostatní dnes väčšinou razia malé ekologické motory, japonská automobilka nasadí päťlitrový osemvalec s výkonom 480 koní.

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC 500. K veľkému motoru bude pripojená nová desaťstupňová automatická prevodovka, ktorú vyvíja japonská spoločnosť Aisin, informuje austrálsky magazín Motoring.

Príde ale aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h a pod kapotou bude mať šesťvalec 3,5 l s dvojicou elektromotorov. Hybrid by mal dosahovať podobného výkonu ako osemvalec, teda približne 350 kW (476 k).

Lexus má ale v pláne aj ostrú verziu LC-F, ktorá ponúkne úplne nový dvakrát preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom okolo 450 kW (612 k). Je možné, že aj ostrá verzia dostane niečo na spôsob systému KERS, teda zotrvačník alebo elektromotor s krátkodobou možnosťou zvýšiť výkon a zlepšiť akceleráciu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY