vytisknout velikost písma Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC500. Príde aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h.
Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Lexus už čoskoro predstaví produkčnú verziu konceptu LF-LC, ktorý sa ukázal už pred štyrmi rokmi. Uvidíme ju na januárovom autosalóne v Detroite. Zatiaľ čo ostatní dnes väčšinou razia malé ekologické motory, japonská automobilka nasadí päťlitrový osemvalec s výkonom 480 koní.

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC 500. K veľkému motoru bude pripojená nová desaťstupňová automatická prevodovka, ktorú vyvíja japonská spoločnosť Aisin, informuje austrálsky magazín Motoring.

Príde ale aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h a pod kapotou bude mať šesťvalec 3,5 l s dvojicou elektromotorov. Hybrid by mal dosahovať podobného výkonu ako osemvalec, teda približne 350 kW (476 k).

Lexus má ale v pláne aj ostrú verziu LC-F, ktorá ponúkne úplne nový dvakrát preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom okolo 450 kW (612 k). Je možné, že aj ostrá verzia dostane niečo na spôsob systému KERS, teda zotrvačník alebo elektromotor s krátkodobou možnosťou zvýšiť výkon a zlepšiť akceleráciu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY