vytisknout velikost písma Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC500. Príde aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h.
Lexus LC mieri do Detroitu. Dostane osemvalec a desaťstupňový automat

Lexus už čoskoro predstaví produkčnú verziu konceptu LF-LC, ktorý sa ukázal už pred štyrmi rokmi. Uvidíme ju na januárovom autosalóne v Detroite. Zatiaľ čo ostatní dnes väčšinou razia malé ekologické motory, japonská automobilka nasadí päťlitrový osemvalec s výkonom 480 koní.

Novinka sa bude volať jednoducho Lexus LC 500. K veľkému motoru bude pripojená nová desaťstupňová automatická prevodovka, ktorú vyvíja japonská spoločnosť Aisin, informuje austrálsky magazín Motoring.

Príde ale aj hybridný model, ktorý ponesie meno Lexus LC 500h a pod kapotou bude mať šesťvalec 3,5 l s dvojicou elektromotorov. Hybrid by mal dosahovať podobného výkonu ako osemvalec, teda približne 350 kW (476 k).

Lexus má ale v pláne aj ostrú verziu LC-F, ktorá ponúkne úplne nový dvakrát preplňovaný osemvalec 4,0 l s výkonom okolo 450 kW (612 k). Je možné, že aj ostrá verzia dostane niečo na spôsob systému KERS, teda zotrvačník alebo elektromotor s krátkodobou možnosťou zvýšiť výkon a zlepšiť akceleráciu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY