vytisknout velikost písma Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Atmosférický osemvalec v kupé Lexus LC 500 je doplnený hybridný šesťvalcový jednotkou LC 500h.
Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Luxusné kupé Lexus LC sa predstavilo už pred časom. Najprv prišiel dnes už pomerne vzácny atmosférický osemvalec v modeli LC 500, teraz sa pred autosalónom v Ženeve ukazuje sľubovaný hybridný variant LC 500h. Ten má však pod kapotou atmosférický šesťvalec 3,5 l a elektromotory. Rovnaký pohon dostane aj pripravovaný luxusný sedan Lexus LS.

970A_LOC_01_AW_2016.JPG970A_LOC_02_AW_2016.JPG970A_LOC_04_AW_2016.JPGAj keď má Lexus LC 500h len šesťvalec, vďaka hybridnej sústave novej generácie ponúkne ešte vyšší výkon než atmosférický osemvalec v rovnakom modeli

Hoci Lexus výkony ešte oficiálne tají, už sa dostala von informácia, že šesťvalec 3,5 l ponúkne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridnej sústavy až 162 kW (220 k). Celkový výkon hybridu má byť 350 kW (476 k). To je dokonca o 7 kW viac než ponúka atmosférický osemvalec v LC 500.

Celý hybridný systém je úplná novinka, značka ho pomenovala Lexus Multi Stage Hybrid System. O technických detailoch ale ešte nepadlo ani slovo, takže si musíme počkať do Ženevy na podrobnejšie tlačovú správu a informácie.

Dá sa predpokladať, že hybridný Lexus LC 500h zvládne akcelerovať z pokoja na 100 km/h za približne 4,5 sekundy a určite sa rozbehne aspoň na 250 km/h. Bez možnosti jazdy čisto na elektrickú energiu to dnes už v prípade hybridu ani nejde.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY