vytisknout velikost písma Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Atmosférický osemvalec v kupé Lexus LC 500 je doplnený hybridný šesťvalcový jednotkou LC 500h.
Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Luxusné kupé Lexus LC sa predstavilo už pred časom. Najprv prišiel dnes už pomerne vzácny atmosférický osemvalec v modeli LC 500, teraz sa pred autosalónom v Ženeve ukazuje sľubovaný hybridný variant LC 500h. Ten má však pod kapotou atmosférický šesťvalec 3,5 l a elektromotory. Rovnaký pohon dostane aj pripravovaný luxusný sedan Lexus LS.

970A_LOC_01_AW_2016.JPG970A_LOC_02_AW_2016.JPG970A_LOC_04_AW_2016.JPGAj keď má Lexus LC 500h len šesťvalec, vďaka hybridnej sústave novej generácie ponúkne ešte vyšší výkon než atmosférický osemvalec v rovnakom modeli

Hoci Lexus výkony ešte oficiálne tají, už sa dostala von informácia, že šesťvalec 3,5 l ponúkne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridnej sústavy až 162 kW (220 k). Celkový výkon hybridu má byť 350 kW (476 k). To je dokonca o 7 kW viac než ponúka atmosférický osemvalec v LC 500.

Celý hybridný systém je úplná novinka, značka ho pomenovala Lexus Multi Stage Hybrid System. O technických detailoch ale ešte nepadlo ani slovo, takže si musíme počkať do Ženevy na podrobnejšie tlačovú správu a informácie.

Dá sa predpokladať, že hybridný Lexus LC 500h zvládne akcelerovať z pokoja na 100 km/h za približne 4,5 sekundy a určite sa rozbehne aspoň na 250 km/h. Bez možnosti jazdy čisto na elektrickú energiu to dnes už v prípade hybridu ani nejde.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY