vytisknout velikost písma Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Atmosférický osemvalec v kupé Lexus LC 500 je doplnený hybridný šesťvalcový jednotkou LC 500h.
Lexus LC 500 h privezie do Ženevy hybrid novej generácie so šesťvalcom

Luxusné kupé Lexus LC sa predstavilo už pred časom. Najprv prišiel dnes už pomerne vzácny atmosférický osemvalec v modeli LC 500, teraz sa pred autosalónom v Ženeve ukazuje sľubovaný hybridný variant LC 500h. Ten má však pod kapotou atmosférický šesťvalec 3,5 l a elektromotory. Rovnaký pohon dostane aj pripravovaný luxusný sedan Lexus LS.

970A_LOC_01_AW_2016.JPG970A_LOC_02_AW_2016.JPG970A_LOC_04_AW_2016.JPGAj keď má Lexus LC 500h len šesťvalec, vďaka hybridnej sústave novej generácie ponúkne ešte vyšší výkon než atmosférický osemvalec v rovnakom modeli

Hoci Lexus výkony ešte oficiálne tají, už sa dostala von informácia, že šesťvalec 3,5 l ponúkne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridnej sústavy až 162 kW (220 k). Celkový výkon hybridu má byť 350 kW (476 k). To je dokonca o 7 kW viac než ponúka atmosférický osemvalec v LC 500.

Celý hybridný systém je úplná novinka, značka ho pomenovala Lexus Multi Stage Hybrid System. O technických detailoch ale ešte nepadlo ani slovo, takže si musíme počkať do Ženevy na podrobnejšie tlačovú správu a informácie.

Dá sa predpokladať, že hybridný Lexus LC 500h zvládne akcelerovať z pokoja na 100 km/h za približne 4,5 sekundy a určite sa rozbehne aspoň na 250 km/h. Bez možnosti jazdy čisto na elektrickú energiu to dnes už v prípade hybridu ani nejde.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY