vytisknout velikost písma Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu sa takmer nelíši

Takto odvážny Lexus sme nevideli od čias superšportu LFA. Nové kupé LC 500 sa od konceptu prakticky nelíši.
Lexus LC 500 dostal motor V8 a od konceptu sa takmer nelíši
Zoznam kapitol
  1. Lexus LC 500
  2. Fotogaléria: Lexus LC 500

Všetky tie divoké tvary, ktoré sme mohli vídať na konceptoch Lexus LF-LC už od roku 2012, sa prakticky nezmenili a Lexus ich skutočne poslal do sériovej výroby. Ako by automobilka nemala čas, vzala výstavný koncept pre autosalón a len na neho nalepila značky a povinnú výbavu.

lexus lc500 (3).jpglexus lc500 (22).jpglexus lc500 (24).jpg
Lexus LC 500 sa spolieha na atmosférický osemvalec s objemom 5,0 l. Novinkou je desaťstupňový automat, ktorý vraj radí rovnako rýchlo ako dvojspojka

Lexus LC 500 nie je nič iné ako luxusné kupé, ktoré si to rozdá s BMW radu 6 alebo napríklad Mercedesom S Coupé. Rázvor kupé je 2870 mm, čo je o 15 mm viac ako v BMW radu 6, ale o 75 mm menej ako v prípade S Coupé. LC 500 jazdí sériovo na 20" kolesách, ale môžete si objednať aj 21" ráfiky. Lexus namiesto aspoň dojazdovej rezervy nasadil runflat.

Popisovať dizajn asi veľmi zmysel nemá, pretože bude vzbudzovať veľa kontroverzií a emócií. Prejdite si priloženú fotogalériu a urobte si názor sami. Nás zaujíma hlavne technika a Lexus LC 500 vyráža na novej globálnej platforme Lexusu označenej ako GA-L. Tá poslúži pre všetky budúce modely s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom zadných kolies.

Lexus sa sústredil na zníženie hmotnosti a jej vyváženie medzi nápravy. Strecha je na želanie karbónová, vnútorná konštrukcia hliníkových dverí je tiež z uhlíkových vlákien, rovnako tak veko kufra. Prakticky celá nosná konštrukcia auta je potom z vysokopevnostnej ocele. Lexus tvrdí, že LC 500 je pevnejšia v krute než superšport LFA.

lexus lc500 (4).jpglexus lc500 (29).jpglexus lc500 (39).jpg
Základom kupé LC 500 je nová platforma, ktorá bude slúžiť všetkým zadnokolkám značky v budúcich rokoch. Neskôr by malo kupé LC dostať ešte aj hybridný pohon

Pod kapotou je zatiaľ len jeden motor. Jedná sa o atmosférický osemvalec s objemom 5,0 l. Má výkon 343 kW (467 koní) a krútiaci moment 529 Nm. Svoju silu posiela na zadné kolesá cez úplne novú desaťstupňovú automatickú prevodovku. Podľa Lexusu je nový automat menší ako bežné osemstupňové prevodovky a radí rovnako rýchlo ako dvojspojky.

Dynamické parametre ešte nepoznáme, ale Lexus verí, že sa akcelerácia na 100 km/h odohrá za menej ako 4,5 sekundy. Pokiaľ ide o výbavu, Lexus LC 500 dostal všetkých známych bezpečnostných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu s funkciou stop&go, systému núdzového brzdenia, stráženia opustenia jazdného pruhu a podobne. O cene ešte nevieme nič, ani o začatí predaja.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY