vytisknout velikost písma Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F

Štvorvalec s objemom 2,0 l pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat.
Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F
Zoznam kapitol
  1. Lexus IS 200t
  2. Fotogaléria: Lexus IS 200t

Sedan Lexus IS dostal novú verziu 200t. Ako názov napovedá, pod kapotu sa nasťahoval dvojlitrový radový štvorvalec so systémom Dual VVT-iW, prvý uvedený v modeli Lexus NX. Nový preplňovaný motor tak dopĺňa šesťvalec IS 250 a hybrid IS 300h.

lexus (6).jpglexus (9).jpglexus (8).jpgNový štvorvalec 2,0 ls preplňovaním pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle s oneskoreným uzavretím sacích ventilov. To má zvýšiť účinnosť motora. Lexus udáva kombinovanú spotrebu 7,0 l/100 km

Štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle, disponuje výkonom 180 kW (245 k) v 5800 ot./min. a krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu 1650 až 4400 ot./min. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat vyvinutý na základoch prevodovky z modelu Lexus RC F.

Lexus IS 200t zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd a dosiahne na 230 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je 7,0 až 7,2 litra benzínu na 100 km podľa použitých pneumatík.

Zaujímavosťou je napríklad to, že vďaka novej prevodovke pôvodom v RC F vie Lexus IS 200t ako prvý sedan značky Lexus meniť rýchlosti v závislosti na preťažení v zákrutách. Prevodovka automaticky podraďuje pri prudkom brzdení pred zákrutou, pri jej prejazde drží vyššie otáčky a pre výjazd zo zákruty zvolí najvhodnejší prevodový stupeň.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY