vytisknout velikost písma Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F

Štvorvalec s objemom 2,0 l pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat.
Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F
Zoznam kapitol
  1. Lexus IS 200t
  2. Fotogaléria: Lexus IS 200t

Sedan Lexus IS dostal novú verziu 200t. Ako názov napovedá, pod kapotu sa nasťahoval dvojlitrový radový štvorvalec so systémom Dual VVT-iW, prvý uvedený v modeli Lexus NX. Nový preplňovaný motor tak dopĺňa šesťvalec IS 250 a hybrid IS 300h.

lexus (6).jpglexus (9).jpglexus (8).jpgNový štvorvalec 2,0 ls preplňovaním pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle s oneskoreným uzavretím sacích ventilov. To má zvýšiť účinnosť motora. Lexus udáva kombinovanú spotrebu 7,0 l/100 km

Štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle, disponuje výkonom 180 kW (245 k) v 5800 ot./min. a krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu 1650 až 4400 ot./min. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat vyvinutý na základoch prevodovky z modelu Lexus RC F.

Lexus IS 200t zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd a dosiahne na 230 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je 7,0 až 7,2 litra benzínu na 100 km podľa použitých pneumatík.

Zaujímavosťou je napríklad to, že vďaka novej prevodovke pôvodom v RC F vie Lexus IS 200t ako prvý sedan značky Lexus meniť rýchlosti v závislosti na preťažení v zákrutách. Prevodovka automaticky podraďuje pri prudkom brzdení pred zákrutou, pri jej prejazde drží vyššie otáčky a pre výjazd zo zákruty zvolí najvhodnejší prevodový stupeň.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY