vytisknout velikost písma Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F

Štvorvalec s objemom 2,0 l pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat.
Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F
Zoznam kapitol
  1. Lexus IS 200t
  2. Fotogaléria: Lexus IS 200t

Sedan Lexus IS dostal novú verziu 200t. Ako názov napovedá, pod kapotu sa nasťahoval dvojlitrový radový štvorvalec so systémom Dual VVT-iW, prvý uvedený v modeli Lexus NX. Nový preplňovaný motor tak dopĺňa šesťvalec IS 250 a hybrid IS 300h.

lexus (6).jpglexus (9).jpglexus (8).jpgNový štvorvalec 2,0 ls preplňovaním pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle s oneskoreným uzavretím sacích ventilov. To má zvýšiť účinnosť motora. Lexus udáva kombinovanú spotrebu 7,0 l/100 km

Štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle, disponuje výkonom 180 kW (245 k) v 5800 ot./min. a krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu 1650 až 4400 ot./min. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat vyvinutý na základoch prevodovky z modelu Lexus RC F.

Lexus IS 200t zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd a dosiahne na 230 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je 7,0 až 7,2 litra benzínu na 100 km podľa použitých pneumatík.

Zaujímavosťou je napríklad to, že vďaka novej prevodovke pôvodom v RC F vie Lexus IS 200t ako prvý sedan značky Lexus meniť rýchlosti v závislosti na preťažení v zákrutách. Prevodovka automaticky podraďuje pri prudkom brzdení pred zákrutou, pri jej prejazde drží vyššie otáčky a pre výjazd zo zákruty zvolí najvhodnejší prevodový stupeň.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY