vytisknout velikost písma Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F

Štvorvalec s objemom 2,0 l pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat.
Lexus IS 200t oficiálne: Dvojliter s turbom a prevodovka z RC F
Zoznam kapitol
  1. Lexus IS 200t
  2. Fotogaléria: Lexus IS 200t

Sedan Lexus IS dostal novú verziu 200t. Ako názov napovedá, pod kapotu sa nasťahoval dvojlitrový radový štvorvalec so systémom Dual VVT-iW, prvý uvedený v modeli Lexus NX. Nový preplňovaný motor tak dopĺňa šesťvalec IS 250 a hybrid IS 300h.

lexus (6).jpglexus (9).jpglexus (8).jpgNový štvorvalec 2,0 ls preplňovaním pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle s oneskoreným uzavretím sacích ventilov. To má zvýšiť účinnosť motora. Lexus udáva kombinovanú spotrebu 7,0 l/100 km

Štvorvalec s objemom 2,0 l, ktorý pracuje v upravenom Atkinsonovom cykle, disponuje výkonom 180 kW (245 k) v 5800 ot./min. a krútiacim momentom 350 Nm v rozsahu 1650 až 4400 ot./min. Výkon prenáša na zadné kolesá osemstupňový automat vyvinutý na základoch prevodovky z modelu Lexus RC F.

Lexus IS 200t zvládne akcelerovať z 0 na 100 km/h za sedem sekúnd a dosiahne na 230 km/h. Jeho kombinovaná spotreba je 7,0 až 7,2 litra benzínu na 100 km podľa použitých pneumatík.

Zaujímavosťou je napríklad to, že vďaka novej prevodovke pôvodom v RC F vie Lexus IS 200t ako prvý sedan značky Lexus meniť rýchlosti v závislosti na preťažení v zákrutách. Prevodovka automaticky podraďuje pri prudkom brzdení pred zákrutou, pri jej prejazde drží vyššie otáčky a pre výjazd zo zákruty zvolí najvhodnejší prevodový stupeň.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY