vytisknout velikost písma Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Nová odpoveď Lexusu na rýchle nemecké sedany sa volá Lexus GS F a namiesto dnes obvyklých sedemkrát preplňovaných polvalcov s elektromotormi sa spolieha na poctivý staromilský atmosférický päťlitrový osemvalec.

lexus (8).jpglexus (10).jpglexus (6).jpgLexus sa stále drží tých čudných koncoviek výfuku. Aspoň že pri päťlitrovom osemvalci nepôsobua štyri koncovky nepatrične. Inak je ale dizajn pomerne nenápadný a civilný

Síce pri zrýchlení v priamke asi nedosiahne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale predsa nám nechcete tvrdiť, že výkon 348 kW (473 koní) a krútiaci moment 527 Nm sú podvyživené hodnoty. Navyše motor dosahuje najvyšší výkon v 7100 ot./min.

Lexus je tak zo spomínanej trojice jediný, kto sa rád a ochotne pozrie za sedemtisicovú hranicu. A s hmotnosťou rozumných 1830 kg by sa nemusel ani zle ovládať. Rovnako ale budú mať zadné pneumatiky 275/35 R19 veľa práce.

Zadným kolesám pomáha s trakciou elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Síce to nie je klasický mechanický samosvor, ale zase sa tým podľa automobilky uľahčuje ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a nepochybujte, že toto auto nebude na požiadanie pohadzovať zadkom. Zaujímavosťou sú tri jazdné režimy nastavenia diferenciálu: základný, slalom a okruh.

Otázka je, ako Lexus nastavil osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia, ale radi sa necháme prekvapiť pri redakčnom testovaní. Podvozok sa asi bude od základného modelu GS dosť líšiť, rovnako tak riadenie s rýchlejším prevodom. Nové sú aj brzdy.

lexus (1).jpglexus (11).jpglexus (2).jpglexus (3).jpglexus (4).jpglexus (5).jpglexus (7).jpglexus (9).jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY