vytisknout velikost písma Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Nová odpoveď Lexusu na rýchle nemecké sedany sa volá Lexus GS F a namiesto dnes obvyklých sedemkrát preplňovaných polvalcov s elektromotormi sa spolieha na poctivý staromilský atmosférický päťlitrový osemvalec.

lexus (8).jpglexus (10).jpglexus (6).jpgLexus sa stále drží tých čudných koncoviek výfuku. Aspoň že pri päťlitrovom osemvalci nepôsobua štyri koncovky nepatrične. Inak je ale dizajn pomerne nenápadný a civilný

Síce pri zrýchlení v priamke asi nedosiahne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale predsa nám nechcete tvrdiť, že výkon 348 kW (473 koní) a krútiaci moment 527 Nm sú podvyživené hodnoty. Navyše motor dosahuje najvyšší výkon v 7100 ot./min.

Lexus je tak zo spomínanej trojice jediný, kto sa rád a ochotne pozrie za sedemtisicovú hranicu. A s hmotnosťou rozumných 1830 kg by sa nemusel ani zle ovládať. Rovnako ale budú mať zadné pneumatiky 275/35 R19 veľa práce.

Zadným kolesám pomáha s trakciou elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Síce to nie je klasický mechanický samosvor, ale zase sa tým podľa automobilky uľahčuje ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a nepochybujte, že toto auto nebude na požiadanie pohadzovať zadkom. Zaujímavosťou sú tri jazdné režimy nastavenia diferenciálu: základný, slalom a okruh.

Otázka je, ako Lexus nastavil osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia, ale radi sa necháme prekvapiť pri redakčnom testovaní. Podvozok sa asi bude od základného modelu GS dosť líšiť, rovnako tak riadenie s rýchlejším prevodom. Nové sú aj brzdy.

lexus (1).jpglexus (11).jpglexus (2).jpglexus (3).jpglexus (4).jpglexus (5).jpglexus (7).jpglexus (9).jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY