vytisknout velikost písma Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Nová odpoveď Lexusu na rýchle nemecké sedany sa volá Lexus GS F a namiesto dnes obvyklých sedemkrát preplňovaných polvalcov s elektromotormi sa spolieha na poctivý staromilský atmosférický päťlitrový osemvalec.

lexus (8).jpglexus (10).jpglexus (6).jpgLexus sa stále drží tých čudných koncoviek výfuku. Aspoň že pri päťlitrovom osemvalci nepôsobua štyri koncovky nepatrične. Inak je ale dizajn pomerne nenápadný a civilný

Síce pri zrýchlení v priamke asi nedosiahne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale predsa nám nechcete tvrdiť, že výkon 348 kW (473 koní) a krútiaci moment 527 Nm sú podvyživené hodnoty. Navyše motor dosahuje najvyšší výkon v 7100 ot./min.

Lexus je tak zo spomínanej trojice jediný, kto sa rád a ochotne pozrie za sedemtisicovú hranicu. A s hmotnosťou rozumných 1830 kg by sa nemusel ani zle ovládať. Rovnako ale budú mať zadné pneumatiky 275/35 R19 veľa práce.

Zadným kolesám pomáha s trakciou elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Síce to nie je klasický mechanický samosvor, ale zase sa tým podľa automobilky uľahčuje ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a nepochybujte, že toto auto nebude na požiadanie pohadzovať zadkom. Zaujímavosťou sú tri jazdné režimy nastavenia diferenciálu: základný, slalom a okruh.

Otázka je, ako Lexus nastavil osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia, ale radi sa necháme prekvapiť pri redakčnom testovaní. Podvozok sa asi bude od základného modelu GS dosť líšiť, rovnako tak riadenie s rýchlejším prevodom. Nové sú aj brzdy.

lexus (1).jpglexus (11).jpglexus (2).jpglexus (3).jpglexus (4).jpglexus (5).jpglexus (7).jpglexus (9).jpg

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY