vytisknout velikost písma Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Nová odpoveď Lexusu na rýchle nemecké sedany sa volá Lexus GS F a namiesto dnes obvyklých sedemkrát preplňovaných polvalcov s elektromotormi sa spolieha na poctivý staromilský atmosférický päťlitrový osemvalec.

lexus (8).jpglexus (10).jpglexus (6).jpgLexus sa stále drží tých čudných koncoviek výfuku. Aspoň že pri päťlitrovom osemvalci nepôsobua štyri koncovky nepatrične. Inak je ale dizajn pomerne nenápadný a civilný

Síce pri zrýchlení v priamke asi nedosiahne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale predsa nám nechcete tvrdiť, že výkon 348 kW (473 koní) a krútiaci moment 527 Nm sú podvyživené hodnoty. Navyše motor dosahuje najvyšší výkon v 7100 ot./min.

Lexus je tak zo spomínanej trojice jediný, kto sa rád a ochotne pozrie za sedemtisicovú hranicu. A s hmotnosťou rozumných 1830 kg by sa nemusel ani zle ovládať. Rovnako ale budú mať zadné pneumatiky 275/35 R19 veľa práce.

Zadným kolesám pomáha s trakciou elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Síce to nie je klasický mechanický samosvor, ale zase sa tým podľa automobilky uľahčuje ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a nepochybujte, že toto auto nebude na požiadanie pohadzovať zadkom. Zaujímavosťou sú tri jazdné režimy nastavenia diferenciálu: základný, slalom a okruh.

Otázka je, ako Lexus nastavil osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia, ale radi sa necháme prekvapiť pri redakčnom testovaní. Podvozok sa asi bude od základného modelu GS dosť líšiť, rovnako tak riadenie s rýchlejším prevodom. Nové sú aj brzdy.

lexus (1).jpglexus (11).jpglexus (2).jpglexus (3).jpglexus (4).jpglexus (5).jpglexus (7).jpglexus (9).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY