vytisknout velikost písma Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Lexus GS F oficiálne: Osem valcov a 473 koní

Nová odpoveď Lexusu na rýchle nemecké sedany sa volá Lexus GS F a namiesto dnes obvyklých sedemkrát preplňovaných polvalcov s elektromotormi sa spolieha na poctivý staromilský atmosférický päťlitrový osemvalec.

lexus (8).jpglexus (10).jpglexus (6).jpgLexus sa stále drží tých čudných koncoviek výfuku. Aspoň že pri päťlitrovom osemvalci nepôsobua štyri koncovky nepatrične. Inak je ale dizajn pomerne nenápadný a civilný

Síce pri zrýchlení v priamke asi nedosiahne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale predsa nám nechcete tvrdiť, že výkon 348 kW (473 koní) a krútiaci moment 527 Nm sú podvyživené hodnoty. Navyše motor dosahuje najvyšší výkon v 7100 ot./min.

Lexus je tak zo spomínanej trojice jediný, kto sa rád a ochotne pozrie za sedemtisicovú hranicu. A s hmotnosťou rozumných 1830 kg by sa nemusel ani zle ovládať. Rovnako ale budú mať zadné pneumatiky 275/35 R19 veľa práce.

Zadným kolesám pomáha s trakciou elektronicky riadený diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. Síce to nie je klasický mechanický samosvor, ale zase sa tým podľa automobilky uľahčuje ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a nepochybujte, že toto auto nebude na požiadanie pohadzovať zadkom. Zaujímavosťou sú tri jazdné režimy nastavenia diferenciálu: základný, slalom a okruh.

Otázka je, ako Lexus nastavil osemstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou sekvenčného radenia, ale radi sa necháme prekvapiť pri redakčnom testovaní. Podvozok sa asi bude od základného modelu GS dosť líšiť, rovnako tak riadenie s rýchlejším prevodom. Nové sú aj brzdy.

lexus (1).jpglexus (11).jpglexus (2).jpglexus (3).jpglexus (4).jpglexus (5).jpglexus (7).jpglexus (9).jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY